اتهامات جنایی علیه الک بالدوین در تیراندازی در Rust لغو شد

دادستان های نیومکزیکو روز پنجشنبه اعلام کردند که رسما اتهامات قتل غیر عمد علیه الک بالدوین بازیگر را که ناشی از تیراندازی مرگبار به هالینا هاچینز فیلمبردار در سر صحنه فیلم وسترن بود، رد کرده اند. زنگ در سال 2021

کاری موریسی و جیسون لوئیس، دادستان ویژه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفتند دفتر آنها تحقیقات بیشتری را انجام خواهد داد و اتهامات ممکن است دوباره مطرح شود.

بالدوین 65 ساله به دو فقره قتل غیرعمد در ژانویه در قتل هاچینز و مجروح شدن او متهم شد. زنگ کارگردان جوئل سوزا، که او نیز تیراندازی شد.

این بازیگر متهم به نشان دادن بی‌احتیاطی «بی‌ملاحظه» به ایمنی در مرگ هاچینز بود. او در ماه فوریه پس از اینکه دادستانی شدت اتهامات را کاهش داد و زمان زندان بالقوه را کاهش داد، اقرار به بی گناهی کرد.

با این حال، دادستان ها به افشاگری های جدید در تحقیقات اشاره کردند و در عین حال هشدار دادند که بالدوین تبرئه نشده است.

دادستان روز پنجشنبه در یک بیانیه خبری بدون اشاره به این حقایق گفت: “حقایق جدیدی فاش شد که مستلزم تحقیقات بیشتر و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی است.” “این تصمیم آقای بالدوین را از مجرمیت کیفری تبرئه نمی کند و ممکن است دوباره اتهامات وارد شود. تحقیقات پیگیری ما همچنان فعال و ادامه خواهد داشت.”

لوک نیکاس و الکس اسپیرو، وکلای بالدوین در بیانیه‌ای گفتند: «ما از تصمیم برای رد پرونده علیه الک بالدوین خرسندیم و تشویق می‌کنیم که تحقیقات مناسب در مورد حقایق و شرایط این حادثه غم‌انگیز انجام شود.»

دستیار اول کارگردان سر صحنه، دیو هالز، ماه گذشته پس از اعتراف به جرم استفاده سهل‌آمیز از یک سلاح مرگبار، به حبس تعلیقی محکوم شد. دادستان گفته بود که او مسئول ایمنی مجموعه است.

زره پوش فیلم، هانا گوتیرز-رید، نیز با اتهامات قتل عمد مواجه است و خود را بی گناه دانسته است.

یک وکیل مدافع هالز روز جمعه گفت که برای بالدوین خوشحال است و همچنین برای خانواده هاچینز بهترین ها را آرزو می کند.

لیزا توراکو، وکیل مدافع در ایمیلی گفت: “آقای هالز هرگز باور نمی کرد که آقای بالدوین باید متهم به یک جنایت شود. این یک حادثه غم انگیز بود که بهتر است در دادگاه کیفری حل شود.”

زنی با موهای بلوند کوتاه نشان داده شده است.
هالینا هاچینز فیلمبردار در این عکس بدون تاریخ دیده می شود. (Swen Studios/Reuters)

فیلمبرداری Rust در مونتانا از سر گرفته شد

زمانی که اتهامات قتل غیرعمد در ژانویه اعلام شد، دادستان منطقه سانتافه، مری کارمک آلتویز، گفت که این پرونده در مورد عدالت برابر قانون و پاسخگویی در قتل هاچینز است، صرف نظر از شهرت یا ثروت افراد درگیر. او گفت که مرگ این فیلمبردار اوکراینی الاصل غم انگیز و قابل پیشگیری بود.

پس از استعفای دادستان ویژه منصوب شده در این پرونده، یک تیم حقوقی جدید در اواخر ماه مارس تعقیب بالدوین و گوتیرز-رید را بر عهده گرفت.

تماشا | دادستان سابق می گوید: «عواقب مادام العمر» ممکن است به دنبال بالدوین باشد:

دادستان سابق می گوید: “نقض های اساسی ایمنی” در مجموعه Rust

مت لانگ، دادستان سابق متخصص در جنایات خشن و اسلحه، می‌گوید که حتی اگر الک بالدوین برای بازی در تیراندازی مرگبار در مجموعه فیلم Rust با 18 ماه زندان روبرو شود، “عواقب مادام العمر” ممکن است بازیگر را به دنبال داشته باشد.

رد اتهام علیه بالدوین، همچنین یکی از تهیه کنندگان در زنگجان دی، وکیل مدافع جنایی مستقر در سانتافه که در این پرونده دخالتی ندارد، گفت، به طور ناگهانی روند تحقیقات تغییر می کند.

دی گفت: «این تصور را به وجود می‌آورد که افرادی که کیف را در دست دارند پایین‌ترین افراد در آن زنجیره هستند. این با آنچه دادستان اصلی گفت بسیار متفاوت است.»

هنگامی که خبر اخراج به گوش رسید، بالدوین در مزرعه ی فیلم یلوستون و سر صحنه فیلمبرداری ریبوت شده بود. زنگ تولید. نماینده رست مووی پروداکشنز گفت که آماده سازی فیلمبرداری در روز پنجشنبه در محل جدید آن در مونتانا، 18 ماه پس از پایان فیلمبرداری در جریان بود.

وکلای گوتیرز-رید گفتند که کاملاً انتظار دارند که او در روند قضایی تبرئه شود.

وکلای جیسون بولز و تاد بولیون در بیانیه‌ای گفتند: «حقیقت در مورد آنچه اتفاق افتاده آشکار خواهد شد و به سؤالاتی که مدت‌ها به دنبال پاسخ آن‌ها بودیم، پاسخ داده خواهد شد.»