اثر انگشت دیجیتالی قابل ردیابی، سرنخ‌هایی در اتاق‌های گفتگو: چگونه بازرسان مظنون به نشت اسناد را شناسایی کردند

پیدا کردن مظنون نسبتاً آسان بود.

در دنیای رسانه های اجتماعی که اثر انگشت دیجیتال قابل ردیابی را تولید می کند، طولی نکشید که مقامات فدرال و محققان منبع باز ماهر در غربال کردن داده ها به نام جک تکسیرا رسیدند.

تکسیرا، 21 ساله، که در گارد ملی هوایی ماساچوست خدمت می کرد، روز پنجشنبه در ارتباط با درز گسترده اسناد طبقه بندی شده که پایتخت ها از واشنگتن تا کیف و سئول را تکان داده است، با افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان و دشمنان دستگیر شد. افشای اطلاعات حساس نظامی در مورد جنگ در اوکراین.

در پیام‌های ارسال شده در اتاق گفتگو در Discord، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که گمان می‌رود تکسیرا سال‌ها درباره اسلحه‌ها، بازی‌ها و میم‌های مورد علاقه‌اش پست می‌گذاشت – و به گفته برخی دیگر که با او چت می‌کردند، از اسرار ایالات متحده به دقت محافظت می‌کرد، سرنخ‌هایی وجود داشت.

وب سایت تحقیقاتی Bellingcat و نیویورک تایمز ابتدا تکسیرا را به طور عمومی شناسایی کردند، دقایقی قبل از اینکه مقامات فدرال تایید کنند که او موضوع مورد علاقه در تحقیقات است. آنها پروفایل های ردیابی را در سایر سایت های مبهم تر مرتبط با Teixeira گزارش کردند.

گزارش شده است که مظنون به عنوان بخشی از وظایف خود، به اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی داشته است.

تماشا | ماموران فدرال جک تکسیرا را دستگیر کردند:

مظنون پرونده اسناد فاش شده دستگیر شد

اف بی آی یکی از اعضای 21 ساله گارد ملی هوایی ماساچوست را در ارتباط با افشای اسناد بسیار محرمانه پنتاگون دستگیر کرد.

این پرونده بر چالش‌هایی که ایالات متحده و سایر دولت‌ها در حفظ اسرار در عصری از داده‌های فراگیر و ارتش روزافزون کاربران باهوشی که می‌دانند چگونه از آن بهره‌برداری کنند، تأکید می‌کند.

سخنگوی پنتاگون، بریگ، وقتی از او پرسیده شد که چگونه یک سرباز جوان می تواند به اسناد بسیار حساس دسترسی داشته باشد. ژنرال پاتریک رایدر، گفت که ماهیت ارتش این است که به نیروهای بسیار جوان خود با سطوح بالای مسئولیت، از جمله سطوح بالای مجوزهای امنیتی، اعتماد کند.

در داستان‌های قبلی آسوشیتدپرس، یکی از اعضای یک گروه چت آنلاین که Teixeira و دیگران سال‌ها در آن پست می‌فرستادند، افشاکننده به‌عنوان “OG” شناسایی شد. عضو گروه چت از دادن نام خود به AP خودداری کرد و دلیل آن نگرانی برای امنیت شخصی خود بود.

گروه چت که “Thug Shaker Central” نامیده می شود، تقریباً دوجین علاقه مند را به خود جلب کرد که در مورد انواع اسلحه های مورد علاقه خود صحبت کردند و همچنین میم ها و جوک هایی را به اشتراک گذاشتند که برخی از آنها نژادپرستانه بودند. این گروه همچنین شامل بحثی در مورد جنگ‌ها بود که شامل صحبت از تهاجم روسیه به اوکراین بود.

در آن بحث، «OG» ماه‌ها مطالبی را که به گفته او طبقه‌بندی شده بود پست می‌کرد – در ابتدا آن را با نمادهای خودش تایپ می‌کرد، سپس چند ماه پیش به پست کردن تصاویر کاغذهای تا شده روی آورد، زیرا احساس می‌کرد نوشته‌هایش غیرقانونی هستند. آن شخص گفت که جدی گرفته می شود.

لوگوی سایت رسانه‌های اجتماعی Discord، با کاشی‌هایی که نشت داده را بیان می‌کنند
در این تصویر که در 9 مارس 2022 گرفته شده است، حروف پلاستیکی مرتب شده برای خواندن «نشت داده» در مقابل لوگوی Discord قرار داده شده است. ظاهراً Teixeira سال‌ها انواع مختلفی از محتوا را در پلتفرم اجتماعی پست کرده است. (دادو روویک/تصویر/رویترز)

یک شرکت‌کننده متفاوت در این گروه چند هفته پیش برخی از فایل‌ها را در یک گروه چت متفاوت به اشتراک گذاشت – و از آنجا به نظر می‌رسد که آنها در سراسر اینترنت پخش شده‌اند.

فردی که با AP صحبت کرد گفت که او روز پنجشنبه با Teixeira ارتباطی نداشته است اما اوایل هفته در تماس بوده است. تکسیرا گفته بود که می‌دانست FBI به دنبال او است.

بر اساس پست‌های فیس‌بوک از 102 بال اطلاعاتی مستقر در پایگاه گارد ملی اوتیس در ماساچوست، Teixeira یک خلبان درجه یک بود که اطلاعات آن توسط اطلاعات نیروی هوایی مشخص شده بود.

پلیس محلی روز پنجشنبه خیابان مقابل خانه ای را که به عنوان متعلق به خانواده وی ذکر شده بود مسدود کرده بود.

فردی که با آسوشیتدپرس صحبت می‌کرد می‌گوید تکسیرا یک مسیحی مراقب بود که اغلب از خدا صحبت می‌کرد و با اعضای گروه چت دعا می‌کرد.

این شخص گفت، در حالی که او در خدمت سربازی بود، با بسیاری از اولویت های دولت ایالات متحده مخالفت کرد و ارتش را “از آنجایی که توسط سیاستمداران نخبه اداره می شد” محکوم کرد و اضافه کرد که او نمی دانست چرا تشیرا در وهله اول ثبت نام کرده است. .

این شخص گفت: «او از پیوستن زیاد ابراز پشیمانی کرد. او حتی گفت که اگر به عضویت در آن فکر کنم، به من لگد می زند.

اما این شخص تاکید کرده است که معتقد نیست که Teixeira اسنادی را برای تضعیف دولت ایالات متحده یا به دلایل ایدئولوژیک افشا کرده است.