از آنجایی که برخی از گروه‌های فلوریدا پراید را به دلیل قوانین جدید لغو می‌کنند، برخی دیگر از ارائه خودداری می‌کنند.

همانطور که اتفاق می افتد6:11زن کانادایی برنده مسابقه خطرناک پنیر نورد بریتانیا شد

یک سازمان پراید در شهر کوچک، در برابر قوانین فلوریدا که افراد LGBTQ را هدف قرار می دهد، از خم شدن خودداری می کند.

چندین سازمان در فلوریدا به دلیل ترس از عواقب قانونی و واکنش خشونت آمیز پس از تصویب تعدادی از لوایح ضد دگرباشان جنسی توسط فرماندار، ران دیسانتیس، رویدادهای پراید خود را لغو کردند.

اما سازمان افتخار شهرستان دریاچه می گوید جشن افتتاحیه آن ادامه خواهد داشت.

لیک کانتی پراید گفت: “حکومت دیسانتیس در تلاش است تا ما را به طور کامل از جامعه ریشه کن کند. و این قوانین برای ایجاد ترس و وادار کردن ما به عقب نشینی، وادار کردن ما به عقب نشینی، نه تجلیل از جامعه، نه احترام به جامعه ما طراحی شده اند.” رئیس جمهور دانیله اولیوانی گفت همانطور که اتفاق می افتد میزبان مهمان هلن مان.

همه چیز در مورد ترس و کنترل است و ما فقط از تسلیم شدن در برابر آن خودداری می کنیم.

CBC برای اظهار نظر با فرمانداری تماس گرفته است.

“لحظه نفرت”

اوایل این ماه، دیسانتیس مجموعه ای از لوایح را امضا کرد که به گفته او برای محافظت از کودکان طراحی شده اند، اما منتقدان آن را “تخته سنگ نفرت

آنها شامل ممنوعیت مراقبت های بهداشتی تأیید کننده جنسیت برای افراد زیر سن قانونی، محدودیت هایی که برای استفاده از ضمایر و حمام تراجنسیتی ها می توانند استفاده کنند، و قانونی برای تحمیل جریمه برای مشاغلی که به کودکان اجازه می دهد نمایش های درگ “صریح” را مشاهده کنند، می شود.

انبوهی از مردم خندان با لباس های رنگین کمانی لبخند می زنند و رژه را از پشت حصار فلزی تماشا می کنند.
شادی آوران در رژه غرور تامپا در ماه مارس سال جاری جشن می گیرند. تامپا پراید به دلیل قوانین جدید ضد دگرباشان جنسی فلوریدا، رویداد آینده غرور روی رودخانه خود را لغو کرد. (اکتاویو جونز/رویترز)

مورد دوم مخصوصاً برای برگزارکنندگان پراید دشوار است. Drag – نوعی عملکرد جنسی اغراق‌آمیز با ریشه‌های عمیق در جوامع LGBTQ – اغلب در رویدادهای پراید به‌طور برجسته نشان داده می‌شود.

منتقدان این قانون آن را حمله ای به جامعه LGBTQ – و به طور خاص پراید – می دانند، زیرا فلوریدا قبلاً قوانینی برای محافظت از خردسالان در برابر محتوای ناپسند داشت.

اولیوانی گفت: “من معتقدم که اکنون بیش از هر زمان دیگری باید در کنار جامعه خود باشیم. ما باید در کنار هم بایستیم و به طور جمعی علیه این قانون مغرضانه و غیرقانونی که سرگرم کننده های درگ را ممنوع می کند، صحبت کنیم.”

هیچ چیز ذاتاً هوسباز یا زننده در مورد جامعه ما وجود ندارد و ما باید بتوانیم درست مانند دیگران جمع آوری کنیم.»

“نمی‌خواستیم هیچ شانسی بگیریم”

اما برخی از برگزارکنندگان پراید می گویند که قوانین جدید و لفاظی هایی که به همراه دارد، جشن تابستان امسال را ناامن می کند.

کریستینا بوزانیچ به رویترز گفت که مجبور شد رویداد کوچک پرایدی را که در سنت کلود، فلوریدا برگزار می‌کرد، لغو کند، زیرا اجراکنندگان درگ شو که قصد داشتند تیتر جشنواره او را بر عهده بگیرند، به دلیل ترس از قوانین جدید ایالتی کنار کشیدند. او گفت که فاقد بودجه لازم برای تقویت امنیت است.

“ما معتقدیم که برگزاری یک رویداد LGBTQIA+ در این محیط جامعه ما را در معرض خطر قرار می دهد. امیدواریم که شما تصمیم ما را درک کنید.” گروه او در فیس بوک گفت.

جمعیتی از معترضان در خیابان، برخی لباس‌های ورزشی و برخی دیگر پرچم‌های رنگین‌کمان را در دست دارند.  یک نفر تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است:
در حالی که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در یک رویداد فضایی توییتر برای اعلام عمومی نامزدی خود برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان شرکت می کند، مردم در خارج از هتل Four Seasons تظاهرات کردند. (مارکو بلو/رویترز)

پراید تمپا همچنین رویداد آینده پراید روی رودخانه خود را لغو کرد.

کری وست، رئیس تامپا پراید، گفت: «ما نمی‌خواستیم هیچ شانسی را بپذیریم به تامپا بی تایمز گفت. “ما می ترسیم اگر این کار را انجام دهیم، [DeSantis] با گشتاپوی خود می آمد… نه پلیس تامپا، زیرا ما با آنها کار می کنیم، بلکه شاید گروه دیگری، و همه آنها فقط آن را می کشیدند.”

در پاسخ به درخواست اظهارنظر رویترز در مورد لغو پراید، دفتر فرماندار در ایمیلی اعلام کرد که به هیچ “اتهام بی اساس” که قوانین را به خصومت و خشونت علیه جامعه دگرباشان جنسی مرتبط می کند، پاسخ نمی دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است که فرماندار “به انجام آنچه درست است ادامه خواهد داد و از بی گناهی کودکان محافظت خواهد کرد.”

دسانتیس هفته گذشته اعلام کرد که برای نامزدی جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا نامزد می شود.

تماشا | دیسانتیس نامزد ریاست جمهوری شد:

رقیب ترامپ، دسانتیس، نامزدی حزب جمهوری خواه را اعلام کرد

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا رسما وارد رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شد. دیسانتیس به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در نظر گرفته می شود.

با احتیاط پیش بروید

بسیاری از رویدادهای پراید که در تابستان امسال برگزار می‌شوند دارای امنیت بیشتر و اجراهای کم‌رنگ خواهند بود.

اولیوانی گفت که سازمان غرور شهرستان لیک به طور کامل منتظر معترضان است و با پلیس محلی برای محافظت از حاضران همکاری می کند.

اولیوانی گفت که آنها در حال کار با اجراکنندگان هستند تا مطمئن شوند که این رویداد قانون جدید درگ ایالت را نقض نمی کند، که “معرض قرار دادن کودکان در معرض اجرای زنده بزرگسالان” را ممنوع می کند، از جمله اجراهایی که دارای “معرض بدحجابی اندام تناسلی یا سینه های مصنوعی یا تقلیدی هستند.” “

آنها گفتند: “البته، من به اجراکنندگانم نهایت ایمان را دارم که دستورالعمل ها را رعایت کنند. اما بدیهی است که ما باید در مورد انتخاب لباس و انتخاب آهنگ صحبت می کردیم.”

“بنابراین، بله، ما در چارچوب دستورالعمل ها کار می کنیم تا از هر نوع مشکلی جلوگیری کنیم، اما قطعا محکم ایستاده ایم و از قانون سرپیچی می کنیم.”

به طور مشابه، جف استرلینگ، سازمان دهنده استون وال پراید در Wilton Manors، فلوریدا، از اجراکنندگان و بازدیدکنندگان رژه خواسته است که از برهنگی یا رفتار خطرناک خودداری کنند.

استرلینگ گفت: «مهم ترین پیام پراید امسال این است که همه ما اتحاد و خانواده و با هم بودن را نشان می دهیم.

غرور ریشه در اعتراض دارد و برخی از سازمان دهندگان فلوریدا می گویند که هرگز مهمتر از این نبوده که راهپیمایی و جشن گرفته شود.

تیفانی فریسبرگ، رئیس هیئت سنت پیت پراید که بزرگترین رژه پراید فلوریدا و سایر رویدادها را در طول ماه ژوئن در سن پترزبورگ سازماندهی می کند، گفت که لغو هرگز در نظر گرفته نشده است.

او گفت: “قوانین جدید یک اثر موجی واقعی از ترس بر جوامع ما دارند.” اما به همین دلیل است که رویدادهایی مانند ما مهمتر از همیشه هستند.

اولیوانی موافق است.

اولیوانی گفت: «من می‌خواهم به جامعه ما امیدوار کنم که در همبستگی بایستیم. می دانید، ما در برابر قوانین فاشیستی که برای محدود کردن جامعه ما وضع شده اند، ایستاده ایم.