استیو بانون علی رغم اظهار نظر در مورد سر بریدن فاوسی ، ورای ، در فیس بوک باقی می ماند

مارک زاکربرگ ، مدیر اجرایی فیس بوک روز پنجشنبه در جلسه همه کارمندان گفت که استیو بانون ، مشاور سابق کاخ سفید ترامپ ، هنگامی که خواستار سربریدن دو مقام ارشد آمریکایی شد ، به اندازه کافی سیاست های شرکت را برای توجیه تعلیق خود نقض نکرده است.

زاکربرگ انتقاد جو بایدن از رئیس جمهور منتخب به فیس بوک را تأیید کرد اما گفت که این شرکت برخی از نگرانی های تیم بایدن را در مورد شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. وی از کارمندان خواست تا در مورد چگونگی رویکرد دولت جدید به مقررات شرکت های رسانه های اجتماعی نتیجه گیری نکنند.

بانون در ویدئویی که در تاریخ 5 نوامبر منتشر شد ، پیشنهاد کرد که باید رئیس FBI ، کریستوفر وری و آنتونی فاوسی ، متخصص بیماری های عفونی دولت را سر برید ، و گفت که آنها نسبت به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، که هفته گذشته خواستار انتخاب مجدد خود به بایدن بود ، بی وفا بود.

بنون در این ویدئو گفت: “من سرها را روی پیك ها قرار می دادم. درست است. آنها را به عنوان هشدار برای دیوان سالاران فدرال در دو گوشه كاخ سفید قرار می دهم.

فیس بوک این ویدئو را حذف کرد اما صفحه بانون را که حدود 175000 فالوور دارد ، بالا نگه داشت. توییتر هفته گذشته بانون را به دلیل همین مطالب ممنوع اعلام کرد.

دکتر مhسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی دکتر آنتونی فاوسی مورد حمله طرفداران ترامپ از جمله بانون قرار گرفته است که وی را “بی وفا” خواند. (کوین دییتش / آسوشیتدپرس)

جرایم ‘نزدیک شد’

زاکربرگ گفت: “ما قوانین خاصی را در مورد اینکه چند بار نیاز به نقض خط مشی خاص دارید قبل از اینکه حساب شما را کاملاً غیرفعال کنیم ، داریم.” “در حالی که جرایم در اینجا ، من فکر می کنم نزدیک به عبور از آن خط بود ، اما آنها به وضوح از خط عبور نکردند.”

سخنگوی فیس بوک ، اندی استون گفت که این شرکت اقدامات بیشتری علیه صفحه بانون انجام خواهد داد “در صورت وجود تخلفات اضافی”.

جمعه گذشته ، فیس بوک شبکه دیگری از صفحات مرتبط با بانون را که ادعاهای دروغین درباره انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می کردند ، پس از پرچم گذاری در بزرگترین شرکت رسانه های اجتماعی جهان توسط گروه فعال آواز ، از بین برد.

آواز گفت هفت صفحه از بزرگترین صفحات نزدیک به 2.5 میلیون دنبال کننده را جمع کرده است. استون گفت که فیس بوک “چندین گروه از فعالیت ها را برای استفاده از تاکتیک های رفتار غیر اصیل برای افزایش مصنوعی تعداد افرادی که محتوای آنها را می بینند” حذف کرده است.

بلافاصله نمی توان از بنون برای اظهار نظر استفاده کرد.

زاکربرگ در مورد این موضوع در یک نشست هفتگی با کارمندان فیس بوک جایی که گاهی از او خواسته می شود از مطالب و تصمیمات سیاسی دفاع کند صحبت کرد. یکی از کارمندان پرسیده بود که چرا بانون ممنوع نشده است.

یکی دیگر از کارمندان پرسید که چگونه فیس بوک انتقادات راجع به فیس بوک توسط بایدن و اعضای تیمش را کنترل می کند. بایدن در دسامبر سال گذشته به نیویورک تایمز گفت که “هرگز طرفدار فیس بوک نبوده” و زاکربرگ را “یک مشکل واقعی” می داند.

زاکربرگ گفت که دولت جدید “یکپارچه نبود”. “فقط به این دلیل که ممکن است برخی از افراد به گونه ای صحبت کنند که از نظر ما خصمانه تر باشد ، این لزوما به این معنی نیست که صحبت از آنچه کل گروه یا کل دولت برای آن دفاع می کنند ، است.”

در ماه آگوست بازداشت شد ، بانون به اتهام کلاهبرداری صدها هزار اهدا کننده کمپین 25 میلیون دلاری “ما دیوار را می سازیم” خود را گناهکار دانست. بانون اتهامات را با انگیزه های سیاسی رد کرده است.

بانون به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید در کاخ سفید ، به بیان سیاست “اول آمریکا” ترامپ کمک کرد. ترامپ در اوت 2017 او را اخراج کرد و دوره آشوبگر بنن را خاتمه داد.