اف بی آی یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست را به دلیل افشای اسناد محرمانه پنتاگون دستگیر کرد

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده اعلام کرد، یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست که به عنوان فرد اصلی مورد علاقه در افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه در مورد جنگ در اوکراین ظاهر شده بود، روز پنجشنبه توسط ماموران فدرال بازداشت شد.

بازرسان بر این باورند که این نگهبان، که در زمینه اطلاعات تخصص دارد، رهبری گروه چت آنلاین را که در آن اسناد منتشر شده بود، بر عهده داشته است.

گارلند این نگهبان را جک تکسیرا 21 ساله معرفی کرد و گفت که او به حذف غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم خواهد شد.

ماموران FBI روز پنجشنبه در خانه Teixeira در ماساچوست گرد هم آمدند و ماموران تاکتیکی به شدت مسلح مردی را که تی شرت و شورت پوشیده بود را بیرون از ملک بازداشت کردند.

هنوز مشخص نیست که تکسیرا وکیلی دارد که بتواند از طرف او صحبت کند یا خیر، و پیام تلفنی که به شماره ای که گمان می رود متعلق به مادرش باشد، بلافاصله پس داده نشد.

تماشا | اطلاعیه دستگیری:

دادستان کل آمریکا از بازداشت در پرونده اسناد فاش شده خبر داد

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده می گوید جک تکسیرا 21 ساله به حذف غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم خواهد شد.

ظهور Teixeira به‌عنوان مظنون اصلی احتمالاً سؤالاتی را در مورد این که چگونه بالاترین نشت اطلاعاتی در سال‌های اخیر – که با افشای تقریباً روزانه اسناد بسیار طبقه‌بندی شده همچنان ادامه دارد – توسط یک چنین جوان و رده پایین ایجاد شده است، ایجاد می‌کند. عضو خدمات

دولت بایدن روزها تلاش کرده است تا پیامدهای اطلاعات فاش شده را که آسیب پذیری های احتمالی در قابلیت های دفاع هوایی اوکراین را منتشر کرده و ارزیابی های خصوصی متحدان درباره مجموعه ای از موضوعات اطلاعاتی را افشا کرده است، مهار کند.

یک افسر پلیس مرد در کنار یک خودروی پلیس سیاه و سفید ایستاده است.
پلیس روز پنجشنبه در بحبوحه دستگیری در ارتباط با افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه در مورد جنگ اوکراین، جاده ای را در شمال دایتون، ماساچوست مسدود کرد. (میشل آر اسمیت/ آسوشیتدپرس)

“یک عمل مجرمانه”

گارد ملی هویت او را تایید نکرد اما در بیانیه ای گفت: “ما از تحقیقات درباره نقش احتمالی یک گارد ملی هوایی ماساچوست در افشای اسناد بسیار محرمانه اخیر مطلع هستیم.”

سرتیپ نیروی هوایی پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، تمام سوالات مربوط به این پرونده را به وزارت دادگستری ارجاع داد. اما او گفت: “ما قوانینی داریم. هر یک از ما یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات را امضا می کنیم. این یک عمل مجرمانه است، نقض عمدی آنها.”

دولت بایدن برای ارزیابی پیامدهای دیپلماتیک و امنیت ملی اسناد فاش شده از اولین باری که هفته گذشته گزارش شد، کار کرده است. یک سخنگوی ارشد پنتاگون در اوایل این هفته به خبرنگاران گفت که این افشاگری ها “خطر بسیار جدی برای امنیت ملی” است و وزارت دادگستری تحقیقاتی را برای شناسایی فرد مسئول آغاز کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه به خبرنگاران در ایرلند گفت که با وجود اینکه نگران افشای اسناد حساس دولتی است، “هیچ چیز همزمانی وجود ندارد که من بدانم پیامدهای بزرگی دارد.”

پلتفرم بازی آنلاین

این احتمال وجود دارد که نشت در سایتی به نام Discord آغاز شده باشد، یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب بین افرادی که بازی های آنلاین انجام می دهند. سایت Discord میزبان چت‌های صوتی، ویدیویی و متنی بلادرنگ برای گروه‌ها است و خود را مکانی توصیف می‌کند که “جایی که می‌توانید به یک باشگاه مدرسه، یک گروه بازی یا یک جامعه هنری در سراسر جهان تعلق داشته باشید.”

در یکی از آن تالارها که در ابتدا برای صحبت در مورد موضوعات مختلف ایجاد شده بود، اعضا درباره جنگ در اوکراین بحث می کردند. به گفته یکی از اعضای چت، یک پوستر ناشناس اسنادی را به اشتراک گذاشت که پوستر ادعا می کرد طبقه بندی شده است، ابتدا آنها را با افکار خود پوستر تایپ می کرد، سپس از چند ماه پیش، تصاویری از کاغذهای تا شده را بارگذاری می کرد.

Discord گفته است که با مجریان قانون همکاری می کند.

تنها چند راه برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده فاش شده وجود دارد که ممکن است سرنخ های مهمی در مورد اینکه چه کسی مسئول است ارائه دهد. معمولاً در جلسات توجیهی طبقه بندی شده، مانند اسلایدهایی که در Discord قرار داده شده اند، اطلاعات به صورت الکترونیکی به اشتراک گذاشته می شود.

این کار یا از طریق پایانه های رایانه ای ایمن انجام می شود که در آن کاربران بر اساس اعتبار خود به آن دسترسی پیدا می کنند یا از طریق تبلت هایی که برای جلسات توجیهی توزیع شده و پس از آن جمع آوری می شوند. اگر اسلایدها نیاز به چاپ داشته باشند، فقط می‌توانند به چاپگرهای ایمن ارسال شوند که قادر به کار با اسناد طبقه‌بندی شده هستند – و سوابق دیجیتالی همه کسانی که درخواست چاپ کرده‌اند را نگه می‌دارند.

این سرنخ‌های دیجیتالی مانند سوابق پرینت‌های چاپی است که ممکن است به بازپرسان کمک کند تا بفهمند چه کسی اسناد را گرفته است. در بیشتر عکس‌های اسنادی که به صورت آنلاین منتشر می‌شوند، تصاویر کپی‌های کاغذی هستند که به نظر می‌رسند به چهار قسمت تا شده باشند – تقریباً انگار در جیب کسی قرار گرفته باشند.

در روزهای پس از افشای اطلاعات، پنتاگون سؤالات مربوط به تحقیقات را به وزارت دادگستری موکول کرد و اعلام کرد که این یک موضوع جنایی است.

یک وسیله نقلیه پلیس سیاه و سفید در خیابان با یک کامیون نظامی.
این عضو 21 ساله گارد ملی هوایی ماساچوست به حذف غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم خواهد شد. (میشل آر اسمیت/ آسوشیتدپرس)