انگلستان واکسن Pfizer coronavirus را برای استفاده اضطراری مجاز می داند

Pfizer و BioNTech می گویند که آنها روز چهارشنبه مجوز استفاده اضطراری از واکسن COVID-19 خود را در انگلیس کسب کرده اند ، اولین ویروس ویروس کرونا در جهان که با حمایت علمی سختگیرانه پشتیبانی می شود – و یک گام بزرگ برای پایان دادن به همه گیری است.

این اقدام باعث می شود انگلیس یکی از اولین کشورهایی باشد که واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز می کند زیرا این کشور سعی در مهار مرگبارترین شیوع COVID-19 در اروپا دارد.

سایر کشورها نیز عقب نیستند: ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی آزمایش Pfizer بهمراه واکسن مشابهی هستند که توسط شرکت رقیب Moderna Inc ساخته شده است. نهادهای نظارتی انگلیس همچنین در حال بررسی یک عکس دیگر توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد هستند.

رسانه های انگلیس گزارش داده اند که به بیمارستانهای انگلیس گفته شده است که آماده شروع واکسیناسیون برای کارمندان پزشکی از اوایل هفته آینده باشند.

فایزر گفت که بلافاصله حمل و نقل کالاهای محدود را به انگلستان آغاز می کند – و در صورت تکان دادن مشابه توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، تصمیم برای توزیع گسترده تر آماده می شود ، تصمیمی که انتظار می رود اوایل هفته آینده باشد.

اما دوزها در همه جا کم است و تا زمانی که در چند ماه اول سال آینده تعداد بیشتری از آنها تولید نشود ، مقادیر اولیه تهیه می شود.

این تصمیم باعث می شود انگلیس یکی از اولین کشورهایی باشد که واکسیناسیون جمعیت خود را هنگام تلاش برای مهار COVID-19 آغاز می کند. در بالا ، نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون هنگام بازدید از سایت بهداشت عمومی انگلیس در پارک علمی پورتون داون ، نزدیک سالیسبری در روز جمعه ، از ماسک صورت استفاده می کند. (آدریان دنیس / رویترز)

مدیر عامل شرکت Pfizer ، آلبرت بورلا ، تصمیم انگلیس را “یک لحظه تاریخی” خواند.

بورلا در بیانیه ای گفت: “ما در تلاش هستیم تا با همان میزان فوریت برای تأمین ایمن واکسن با کیفیت بالا در سراسر جهان حرکت کنیم.”

در حالی که انگلیس به میزان کافی واکسن Pfizer برای 20 میلیون نفر سفارش داده است ، اما مشخص نیست که تا پایان سال چه تعداد از آنها واکسن وارد کنند. علاوه بر چالش های توزیع ، واکسن Pfizer باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود. برای محافظت دو دوز با فاصله سه هفته لازم است.

دولت انگلیس می گوید کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم و ساکنان خانه سالمندان اولین کسانی هستند که واکسینه می شوند و پس از آنها بزرگسالان مسن تر.

اما نخست وزیر بوریس جانسون هشدار داده است “ما ابتدا باید زمستان سختی را طی کنیم” محدودیت ها را برای جلوگیری از ویروس تا زمانی که واکسن کافی برای استفاده در انگلیس وجود ندارد ، مهار کند.

هر کشوری قوانین مختلفی برای تعیین زمان ایمن و موثر بودن واکسن آزمایشی برای استفاده دارد. فشار شدید سیاسی برای اولین کسی که یک شلیک دقیق آزمایش شده علمی را ایجاد می کند ، مسابقه را در ایالات متحده و انگلیس رنگ آمیزی کرد ، حتی در حالی که محققان متعهد شدند هیچ گوشه ای را قطع نکنند. در مقابل ، چین و روسیه واکسیناسیون های مختلفی را به شهروندان خود قبل از آزمایش در مراحل آخر ارائه داده اند.

آزمایشات نهایی هنوز به پایان رسیده است

عکسهای ساخته شده توسط Pfizer مستقر در ایالات متحده و شریک آلمانی آن BioNTech در ده ها هزار نفر آزمایش شده است. و گرچه این مطالعه کامل نیست ، نتایج اولیه حاکی از آن است که واکسن 95 درصد در جلوگیری از بیماری COVID-19 خفیف تا شدید م effectiveثر است.

این شرکت ها به تنظیم کننده ها گفتند که از 170 عفونت ابتدایی که در داوطلبان مطالعه شناسایی شده است ، فقط هشت نفر در میان افرادی بودند که واکسن واقعی دریافت کرده اند و بقیه یک عکس ساختگی دریافت کرده اند.

مردم پس از پایان قفل دوم انگلیس در نیمه شب ، منتظر افتتاح فروشگاه Foot Locker در لندن در روز چهارشنبه هستند زیرا فروشگاه های غیر ضروری مجاز به بازگشایی هستند. Pfizer و BioNTech می گویند که آنها چهارشنبه مجوز استفاده اضطراری از واکسن COVID-19 خود را در انگلیس کسب کرده اند. (مت دانهام / آسوشیتدپرس)

دکتر Ugur Sahin ، مدیر عامل BioNTech ، اخیراً به آسوشیتدپرس گفت: “این یک محافظت فوق العاده قوی است.”

این شرکت ها همچنین هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نکردند ، اگرچه گیرندگان واکسن بلافاصله پس از تزریق ممکن است دچار درد موقتی و واکنش هایی شبیه آنفولانزا شوند.

اما کارشناسان هشدار می دهند که واکسنی که برای استفاده اضطراری پاک شده هنوز تجربی است و باید آزمایش نهایی انجام شود. هنوز مشخص نشده است که آیا عکسهای Pfizer-BioNTech از افرادی که ویروس کرونا را گسترش می دهند بدون نشان دادن علائم محافظت می کند. سوال دیگر این است که محافظت چه مدت طول می کشد؟

این واکسن همچنین فقط در تعداد کمی از کودکان ، کمتر از 12 سال ، آزمایش شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد اثرات آن در زنان باردار وجود ندارد.