انگلیس برای آماده سازی واکسن COfID-19 Pfizer آماده می شود

دولت انگلیس روز یکشنبه گفت انگلیس در حال آماده سازی برای تبدیل شدن به اولین کشوری است که واکسن Pfizer / BioNTech COVID-19 را در این هفته پخش می کند و در ابتدا قبل از توزیع سهام در کلینیک های پزشکان ، شات را در بیمارستان ها در دسترس قرار می دهد.

اولین دوزها قرار است روز سه شنبه تجویز شود ، در حالی که سرویس بهداشت ملی (NHS) اولویت اصلی را برای واکسیناسیون بالای 80 سالگی ، کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم و کارکنان و ساکنان خانه مراقبت دارد.

انگلیس هفته گذشته تصویب واکسن اضطراری برای واکسن را که توسط Pfizer و BioNTech تولید شده است ، آغاز کرد – در مسابقه جهانی برای شروع مهمترین برنامه تلقیح جمعی در تاریخ ، جلوتر می رود.

در کل ، انگلیس 40 میلیون دوز سفارش داده است. از آنجا که هر فرد به دو دوز نیاز دارد ، برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر در کشور 67 میلیون نفری کافی است.

انتظار می رود حدود 800000 دوز در هفته اول در دسترس باشد.

وزارت بهداشت گفت ، دوزهای اولیه که از بلژیک رسیده است در مکان های امن در سراسر کشور ذخیره می شود ، جایی که از نظر کیفیت بررسی می شود.

این توافق همزمان با یک لحظه حیاتی و خطرناک در مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره توافق تجاری پس از Brexit صورت گرفت.

یک دوره انتقال وضعیت موجود در تاریخ 31 دسامبر به پایان می رسد و یک سناریوی بدون معامله منجر به ایجاد اختلالات اساسی در جابجایی کالا بین انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا مانند بلژیک می شود.

روزنامه Observer روز یکشنبه گزارش داد که طبق برنامه های اضطراری دولت انگلیس ، ده ها میلیون دوز واکسن می تواند توسط هواپیماهای نظامی به انگلیس منتقل شود تا از تأخیر در بنادر ناشی از Brexit جلوگیری شود.

از رئیس آژانس تنظیم کننده داروها که این واکسن را تأیید کرده است ، ژوئن راین ، از وی س askedال شد که آیا او نگران است که معامله بدون توافق خطر ایجاد اخلال در عرضه کالا را داشته باشد.

راین در مصاحبه ای با تلویزیون بی بی سی گفت: “ما تمرین کرده ایم ، آماده ایم و برای هر نتیجه احتمالی کاملاً آماده هستیم.”

در 50 بیمارستان اداره می شود

واکسن Pfizer / BioNTech نیازهای سنگین ذخیره سازی دارد. لازم است در دمای 70- نگهداری شود و فقط پنج روز در یخچال معمولی دوام می آورد.

به همین دلیل ، وزارت بهداشت گفت این واکسن ابتدا در 50 بیمارستان تجویز می شود. گفت که یخ زدایی هر واکسن و آماده سازی آن برای استفاده چند ساعت طول می کشد.

NHS انگلیس با پزشکان عمومی نامه نگاری کرده است و به آنها می گوید از 14 دسامبر آماده خدمات واکسیناسیون از طریق خدمات پزشکان محلی باشند.

دولت گفت که به جای راه اندازی کلینیک در جراحی های فردی ، گروهی از پزشکان محلی بیش از 1000 مرکز واکسیناسیون را در سراسر کشور اداره می کنند.

جعبه های واکسن حاوی پنج بسته 975 دوز است ، اما برای تقسیم آنها نیاز به تأییدیه ویژه قانونی است. یک مقام ارشد پزشکی گفته است که اگرچه امیدوار بود امکان تقسیم بسته ها و رساندن مستقیم آنها به خانه های مراقبت وجود داشته باشد ، اما تضمین نشده است.

ملکه برای واکسن زدن

انگلیس از جمله اولین کشورهایی است که واکسیناسیون را خارج از چارچوب یک آزمایش کلینیکی انجام می دهد و امیدها را افزایش می دهد که به زودی می تواند به ویروسی تبدیل شود که باعث کشته شدن نزدیک به 1.5 میلیون نفر در جهان شده و اقتصاد جهانی را با چکش روبرو کرده است.

روزنامه های تایمز و مایل در ساندی با توجه به شک و تردید بالای واکسن در مورد نگرانی کارشناسان بهداشت عمومی ، گزارش دادند که ملکه الیزابت 94 ساله و همسرش پرنس فیلیپ 99 ساله ، هنگامی که لگن را دریافت می کنند “اجازه خواهند داد این موضوع مشخص شود”.

ملکه در جامعه انگلیس بسیار تحسین شده است ، و حمایت عمومی وی از این واکسن پیامی قدرتمند برای مقابله با اطلاعات غلط ضد واکسیناسیون است که به صورت آنلاین پخش می شود.