اوباما ، بوش ، کلینتون آماده ترویج واکسن ویروس کرونا با ضربات روی دوربین هستند

سه رئیس جمهور پیشین ایالات متحده می گویند که مایلند واکسن ویروس کرونا را به صورت عمومی و به محض در دسترس قرار گرفتن ، برای تشویق همه آمریکایی ها به تلقیح در برابر بیماری که در حال حاضر بیش از 273000 نفر در سراسر کشور کشته است ، تشویق کنند.

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ، در بخشی از برنامه های SiriusXM گفت نمایش جو مدیسون با پخش پنجشنبه ، “من به شما قول می دهم وقتی برای افرادی که کمتر در معرض خطر هستند ساخته شود ، من آن را مصرف خواهم کرد.”

اوباما افزود: “من ممکن است در نهایت آن را از تلویزیون بردارم یا فیلمبرداری کنم ، فقط برای اینکه مردم بدانند که من به این علم اعتماد دارم.”

اگرچه اوبامای تحت ایمن سازی ممکن است در آینده قابل پیش بینی ممکن نباشد.

سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن ساخته شده توسط Pfizer و Moderna را در اواخر ماه جاری بررسی خواهد کرد ، اما برآوردهای فعلی پیش بینی می کند که بیش از 20 میلیون دوز از هر واکسن تا پایان سال جاری در دسترس نباشد. هر محصول همچنین به دو دوز نیاز دارد ، به این معنی که عکس ها در مراحل اولیه جیره بندی می شوند.

اوایل این هفته کمیته مشورتی در مورد روشهای ایمن سازی ، یک هیئت مشاور با نفوذ دولت ، گفت: کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان باید در صف اول باشند. این حدود 24 میلیون نفر از جمعیت 330 میلیون نفری ایالات متحده را شامل می شود.

کلینتون در کشتی

سخنگوی آنخل اورنا گفت ، بیل کلینتون ، رئیس جمهور سابق ، “به طور قطع” مایل است واکسن را دریافت کند ، به محض اینکه “بر اساس اولویت های تعیین شده توسط مقامات بهداشت عمومی” در دسترس وی قرار گرفت.

اورنا روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “و اگر در اصرار همه آمریكایی ها به انجام همان كار كمك كند ، این كار را در یك محیط عمومی انجام خواهد داد.”

اورنا از پاسخ دادن به این س onال که آیا تیم کلینتون با مشاوران سایر روسای جمهور سابق در مورد تشکیل یک جلسه مشترک ایمن سازی عمومی در هر زمان که ممکن بوده است ، تماس نگرفته است.

فردی فورد ، رئیس ستاد رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش ، به CNN گفت که رئیس جمهور سابق اخیراً از او خواسته است تا با دکتر آنتونی فاوسی ، بزرگترین متخصص بیماری های عفونی کشور و دکتر دبورا بیرکس ، پاسخ ویروس کرونا در کاخ سفید دیدار کند. هماهنگ کننده ، به آنها بگویید که “وقتی زمان مناسب است ، او می خواهد آنچه را که می تواند برای تشویق هموطنان خود برای واکسیناسیون انجام دهد.”

فورد به این شبکه گفت: “اول ، واکسن ها باید ایمن تشخیص داده شوند و به افراد دارای اولویت تزریق شوند.” “سپس ، رئیس جمهور بوش در صف او خواهد بود و با کمال میل این کار را در مقابل دوربین انجام خواهد داد.”

فورد روز پنجشنبه به پیامی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

ترامپ می گوید هرچه باشد از او انتقاد می شود

احساسات همپوشانی سه رئیس جمهور پیشین در حالی است که ایالات متحده بیش از 3100 مرگ COVID-19 را در یک روز ثبت کرده و رکورد بهار گذشته را از بین برد.

تعداد آمریكایی هایی كه برای اولین بار در این ویروس بستری شده اند ، برای اولین بار 100000 نفر كاهش یافته است و بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه ، موارد جدید رو به افزایش 200000 نفر در روز است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است که هر کاری در مورد مصرف واکسن انجام دهد – چه اولی باشد و چه آخرین نفر ، مورد انتقاد قرار می گیرد.

در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ، تیم انتخاب مجدد ترامپ سعی کرد جو بایدن ، رقیب را به عنوان ضد واکسن انتقاد کند. اما معاون سابق رئیس جمهور ماه ها پیش گفت اگر فرد در دسترس قرار بگیرد “فردا واکسن می زند”.

روز چهارشنبه دو کارگر از پنجره شرکت تولید کننده Pfizer در Puurs ، بلژیک تکان می خورند. (ویرجینیا مایو / آسوشیتدپرس)

بایدن ، اکنون رئیس جمهور منتخب ، در مورد احتمال واکسن زدن به صورت عمومی برای ایجاد اعتماد به نفس اظهار نظری نکرده است. تیم انتقال وی بلافاصله به درخواست نظر پاسخ ندادند.

بایدن روز چهارشنبه هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در طی دو ماه آینده می تواند حدود 250،000 نفر دیگر را به کام مرگ بکشاند ، هرچند وی جزئیاتی را برای پشتیبانی از ارزیابی خود ارائه نداده است ، که بسیار دورتر از پیش بینی های مرکز کنترل بیماری است. و پیشگیری

بایدن گفت: “ما احتمالاً 250،000 نفر دیگر را از هم اکنون تا ژانویه از دست خواهیم داد.”

وی در صحبت با عموم مردم افزود: “شما نمی توانید در این تعطیلات به همان اندازه که می خواهید سفر کنید.”