او 9 سال پیش برادرش را از دست داد. اکنون او در تلاش است تا با کارتل های مکزیک صلح برقرار کند

همانطور که اتفاق می افتد6:31او 9 سال پیش برادرش را از دست داد. اکنون او در تلاش است تا با کارتل های مکزیک صلح برقرار کند

هشدار: این داستان حاوی محتوای گرافیکی است.

دلیا کیروآ برادرش روبرتو را 9 سال است که ندیده است.

پدر دو فرزند یکی از صدها هزار نفر در مکزیک است که به سادگی ناپدید شده اند و هیچ ردی برای اعضای ناامید خانواده باقی نگذاشته اند. Quiroa شدیداً مشکوک است که او توسط اعضای باند کشته شده است – اما او ممکن است هرگز مطمئن نباشد.

کیروآ، رئیس یک گروه حمایت از قربانیان ملی در مکزیکوسیتی، گفت: “برادرم آدم خوبی بود… او مرد خوبی بود.” همانطور که اتفاق می افتد میزبان مهمان هلن مان. “من هر روز به دنبال او هستم.”

او که از فقدان اقدام دولت یا مجری قانون خسته شده است، مشکلات خود را مستقیماً به افرادی که به گفته او قدرت واقعی در مکزیک را در دست دارند – رهبران کارتل – برده است.

“آنها هم انسان هستند”

Quiroa منتشر کرده است یک نامه سرگشادهخطاب به رؤسای بدنام ترین سندیکاهای جنایت سازمان یافته کشور، از آنها می خواهد که پیمانی را برای ترویج صلح امضا کنند و به کشتار مردم و ناپدید شدن اجساد آنها پایان دهند.

کیروآ گفت: «آنها هم انسان هستند. “افراد در کارتل ها نیز مفقود شده اند. و مادران آنها به دنبال آنها هستند.”

این نامه نقش انسانیت مشترک را نشان می‌دهد و اشاره می‌کند که مردم مکزیک نه از روی بدخواهی، بلکه به دلیل کمبود فرصت به باندها می‌پیوندند.

در این نامه که تقریباً از اسپانیایی ترجمه شده است، آمده است: «ما یک چیز مشترک داریم. در این بیانیه آمده است: «ما توسط دولتمان مورد آزار قرار می‌گیریم – شما زمانی که بازداشت می‌شوید، و ما به‌عنوان قربانی، که به دنبال بستگان خود می‌گردیم، بدون اینکه کسی از ما دفاع کند».

عکسی محو مردی که بالای شانه اش نگاه می کند و لبخند می زند.
روبرتو در 10 مارس 2014 در Reynosa، Tamaulipas، مکزیک ناپدید شد. (ارسال شده توسط Delia Quiroa)

در نامه اشاره شده است که اعضای کارتل به خانواده‌های خود عشق می‌ورزند و مانند سایرین برای مردگان خود عزاداری می‌کنند، که مشارکت آنها در سنت‌هایی مانند روز مادر و روز مردگان مکزیکی نشان می‌دهد.

کیروآ نوشت: تصمیم گرفتم مستقیماً از طریق این سند با شما صحبت کنم و منشأ شما را به شما یادآوری کنم. گروه ما آرزوی بازگشت اقوام ناپدید شده ما، مرده یا زنده، و همچنین حذف این عمل را دارد.»

اگر رهبران کارتل امضا نکنند، کیروآ می‌گوید که او و سایر اعضای گروه قربانیان به ایالت‌هایی که باندها در آن مستقر هستند سفر خواهند کرد و شخصاً از آنها درخواست خواهند کرد.

“خانواده شما هرگز بسته نخواهند شد”

ناتان پی جونز، نویسنده شبکه های مواد مخدر غیرقانونی مکزیک و واکنش دولتاو می‌گوید که بعید است کارتل‌ها به چیزی که از نظر آنها تاکتیک مهمی برای دستیابی به قدرت است پایان دهند.

جونز، دانشیار مطالعات امنیتی در سام هیوستون، “جنایت سازمان‌یافته، به دلیل ماهیت خود، بر تهدیدات معتبری برای دریافت اطاعت ارزان از سوی مردم متکی است. و یکی از راه‌هایی که آنها می‌توانند این کار را انجام دهند، کشتن و ناپدید شدن افراد است.” دانشگاه ایالتی، به CBC گفت.

این یک تاکتیک رایج برای بخش بهتر یک دهه در حال حاضر بوده است. مکان‌هایی در مکزیک وجود دارد که در واقع تهدید وجود دارد: وقتی شما را ناپدید کنیم، حتی یک خاکستر شما را پیدا نمی‌کنند. خانواده شما. هرگز بسته نخواهد شد.”

او گفت و این کار وحشتناکی است که توسط افرادی که در عامیانه به عنوان “سوپ ساز” شناخته می شوند انجام می شود.

او گفت: «این در واقع یک تعبیر برای حل کردن اجسام در اسید، در میان مکانیسم‌های دیگر، از جمله گورهای صنعتی است.

گروهی از مردم که بسیاری از آن‌ها تی شرت‌های مشابه دارند، در دسر ایستاده‌اند و سرشان را از آفتاب پوشانده‌اند.  تعدادی از آنها به یک جهت اشاره می کنند.
بستگان افراد ناپدید شده در 28 آوریل در جست و جوی جمعی در واله د لاس پالماس در حومه تیجوانا شرکت می کنند. (گیلرمو آریاس/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

سازمان ملل متحد سال گذشته گزارش داد که مکزیک رکورد 100000 مورد مفقودی را ثبت کرده استاما گروه حمایت از قربانیان کیروآ تخمین می زند که تعداد واقعی آن سه برابر بیشتر است.

از میان پرونده‌های رسمی افراد مفقودی که در سال گذشته ثبت شد، سازمان ملل گفت که تنها 35 مورد منجر به محکومیت مجرمان شده است – چیزی که جونز تا حدی آن را به فساد دولتی نسبت می‌دهد و تا حدی به اجرای قانون با بودجه ضعیف عمدتاً از سربازان سابق که فاقد هرگونه واقعی هستند، نسبت می‌دهد. گزنه های تحقیقی

جونز می‌گوید کیروآ با صحبت کردن با کارتل‌ها و علیه آن‌ها، خود را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. او گفت که ناپدید شدن فعالان در مکزیک غیرعادی نیست.

اما در حالی که توافق صلح کارتل بعید است، او می گوید که کار کیروآ – و کار سایر شهروندان مکزیکی که برای صلح می جنگند – دارای ارزش واقعی است.

او گفت: “من فکر می کنم که بخشی از تلاش جامعه مدنی گسترده تر برای جلب توجه مکزیک به این موضوعات است.” این نقش مهمی را ایفا می کند… که بر دولت فشار می آورد.»

رئیس جمهور به حمایت اشاره می کند

و دولت توجه کرده است. رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور – معروف به آملو – در اوایل این هفته طی یک کنفرانس خبری علناً حمایت خود را از توافق صلح پیشنهادی کیروآ اعلام کرد. مکزیک نیوز دیلی گزارش می دهد.

“موافقم [with the proposal]و امیدواریم صلح حاصل شود – این چیزی است که همه ما می‌خواهیم، ​​هیچ خشونت، قتل، تجاوز وجود نداشته باشد زیرا همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

مردی با موهای خاکستری با کت و شلوار با حالتی موقر در چهره اش.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، می‌گوید که از قرارداد صلح پیشنهادی کیروآ حمایت می‌کند. (مانوئل ولاسکوئز/گتی ایماژ)

اما کیروآ می‌گوید که هیچ‌کس از دفتر رئیس‌جمهور – یا هر سطح دیگری از دولت – با او تماس نگرفته است.

او گفت: “دولت هیچ کاری، هیچ کاری، هیچ کاری نمی کند… کارتل ها آزادند هر کاری که می خواهند انجام دهند.” به همین دلیل تصمیم گرفتم با کارتل ها صحبت کنم.»

او می‌گوید که می‌داند میانجی‌گری صلح یک راه دور است. اما از آنجایی که هیچ کس دیگری به او کمک نمی کند تا برادرش را پیدا کند، او چاره ای ندارد جز اینکه امور را به دست خود بگیرد.

او گفت: “این مانند یک رویا است. من می دانم که تحقق آن بسیار، بسیار، بسیار، بسیار دشوار، غیرممکن است.”

“اما آرزوی من این است [to] اینجا در آرامش زندگی کن من می خواهم با آرامش به سوپرمارکت بروم. من می خواهم فرزندانم، دخترم و پسرم را نگه دارم، [safe]”