ایالات متحده 2 مرد را به اتهام کمک به ایجاد پایگاه مخفی پلیس چین در نیویورک متهم می کند

دو مرد به اتهام کمک به ایجاد یک پایگاه پلیس مخفی در شهر نیویورک از طرف دولت چین دستگیر شده اند و بیش از سه ده افسر در نیروی پلیس ملی چین به استفاده از رسانه های اجتماعی برای آزار و اذیت مخالفان در داخل ایالات متحده متهم شده اند. وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه گفت.

این پرونده ها، در کنار هم، بخشی از مجموعه ای از پیگردهای قضایی وزارت دادگستری در سال های اخیر با هدف ایجاد اختلال در تلاش های دولت چین برای یافتن فعالان دموکراسی خواه و سایرین در آمریکا هستند که آشکارا از سیاست های پکن انتقاد می کنند.

یکی از این پرونده ها به شعبه محلی وزارت امنیت عمومی چین مربوط می شود که قبل از بسته شدن در پاییز گذشته در میان تحقیقات FBI در داخل یک ساختمان اداری در محله محله چینی منهتن فعالیت می کرد.

به گفته وزارت دادگستری، دو مردی که متهم به ایجاد این پست بودند، تحت هدایت و کنترل یک مقام دولتی چین عمل می کردند و پس از آگاهی از تحقیقات، ارتباط با آن مقام را از تلفن های خود حذف کردند.

این افراد با نام های “هری” لو جیان وانگ، 61 ساله، اهل برانکس، و چن جین پینگ، 59 ساله، از منهتن، صبح روز دوشنبه در خانه های خود دستگیر شدند. مشخص نیست که آیا آنها وکلایی دارند که می توانند از جانب آنها اظهار نظر کنند.

عابران پیاده و ماشین در یک جاده شهری دیده می شوند.
یک ساختمان شش طبقه با نمای شیشه ای، دوم از سمت چپ، که گمان می رود محل استقرار یک پاسگاه پلیس خارجی برای چین باشد، روز دوشنبه در محله چینی های شهر نیویورک دیده می شود. (ببتو متیوز/آسوشیتدپرس)

مقامات مجری قانون ایالات متحده گفتند که این افراد هرگز در وزارت دادگستری به عنوان ماموران یک دولت خارجی ثبت نام نکردند.

و اگرچه پاسگاه پلیس برخی از خدمات اساسی مانند کمک به شهروندان چینی برای تمدید گواهینامه رانندگی چینی خود را انجام می داد، مقامات گفتند که عملکرد “شوم” تری نیز انجام می دهد، از جمله کمک به دولت چین برای یافتن یک فعال دموکراسی با تبار چینی. در کالیفرنیا.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده، دادستان فدرال در بروکلین، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این دستگیری ها گفت: «نیویورک خانه بهترین های نیویورک است: پلیس نیویورک.

ما به یک ایستگاه پلیس مخفی در شهر بزرگمان نیاز نداریم یا نمی خواهیم.»

تماشا | RCMP برای بررسی «ایستگاه‌های خدمات» پلیس چین در کانادا:

RCMP برای بررسی “ایستگاه های خدمات” پلیس چین

بر اساس گزارش گروه حقوق بشری Safeguard Defenders که می‌گویند از آنها برای تحت فشار قرار دادن برخی اتباع برای بازگشت به چین استفاده می‌شود، حداقل سه پایگاه پلیس چین در داخل و اطراف تورنتو در محله‌های عمدتاً چینی وجود دارد. اکنون، RCMP می گوید که در حال بررسی است که آیا فعالیت مجرمانه ای در حال وقوع است یا خیر.

مقامات به طور جداگانه اتهاماتی را علیه بیش از 32 نفر از اعضای پلیس ملی چین اعلام کردند و آنها را متهم به ایجاد و استفاده از حساب های جعلی در رسانه های اجتماعی برای یافتن و آزار و اذیت مخالفان در ایالات متحده کردند.

این پرونده‌ها بخشی از مجموعه‌ای از پیگردهای قضایی وزارت دادگستری است که با هدف ایجاد اختلال در تلاش‌های دولت چین برای هدف قرار دادن مخالفان چینی، از جمله آن‌هایی که دیدگاه‌های طرفدار دموکراسی را ترویج می‌کنند، و خفه کردن سخنان آن‌ها است.

چین همچنین با اتهاماتی مبنی بر اداره ایستگاه های پلیس مخفی در کانادا مواجه شده است که پکن آن را رد کرده و آن را تلاشی از سوی اتاوا برای لکه دار کردن شهرت خود دانسته است.