این مطالعه نشان می دهد که مردم در اروپای عصر برنز از داروهای روانگردان استفاده می کردند

همانطور که اتفاق می افتد6:39این مطالعه نشان می دهد که مردم در اروپای عصر برنز از داروهای روانگردان استفاده می کردند

مردم برای مدت طولانی و طولانی از مواد تغییر دهنده ذهن استفاده می کنند.

در حالی که باستان شناسان و مورخان مدت ها گمان می کردند که مردم در اروپای عصر برنز داروهای روانگردان مصرف می کردند، اکنون شواهد علمی محکمی برای اثبات آن دارند.

و همه اینها به لطف چندین رشته کوچک موی انسان است که به طور بی عیب و نقصی در یک محل دفن 3000 ساله در اسپانیا حفظ شده است.

محققان دریافته‌اند که این موها حاوی ردپایی از سه ماده آلکالوئیدی مختلف هستند که باعث تغییر حالت‌های هوشیاری می‌شوند.

رافائل میکو، استاد پیش‌تاریخ باستان‌شناسی در دانشگاه خودمختار بارسلون، گفت: شگفت‌انگیز بود. همانطور که اتفاق می افتد میزبان نیل کوکسال “این اولین شواهد مستقیم در اروپا از مصرف است [of psychedelic drugs]”

Mico با همکاری یک مطالعه جدید، یافته‌ها را توصیف کرد. که این ماه در مجله Scientific Reports منتشر شد.

تحلیلی جدید از یک کشف چند دهه ای

میکو می‌گوید این یک یافته است که دهه‌ها در حال ساخت بوده است.

در اواسط دهه 90، با کشف یک غار مهر و موم شده در جزیره مینورکا، جزیره ای در سواحل شرق اسپانیا، آغاز می شود. این غار که Es Càrritx نام دارد، حاوی بقایای حدود 200 نفر از عصر برنز بود.

میکو می گوید برخی از این افراد موهایشان را قرمز رنگ کرده بودند. تارهای موی آنها در جعبه های تزئین شده لوله ای شکل ساخته شده از چوب و شاخ پیدا شد.

یافته‌های باستان‌شناسی داخل غار به‌طور غیرمعمولی به خوبی حفظ شده بودند، زیرا دهانه غار مدت‌ها پیش توسط آوارهای فروریخته بسته شده بود.

میکو گفت: “بازیابی این تارهای مو به لطف شرایط بسیار بسیار منحصر به فرد یک معجزه بود.”

یک دسته مو
موی انسان از یک محل دفن 3000 ساله در اسپانیا حاوی آثاری از سه ماده آلکالوئیدی مختلف است که شناخته شده است که باعث تغییر حالت های هوشیاری می شود. (گروه تحقیقاتی باستان شناسی اجتماعی مدیترانه/دانشگاه خودمختار بارسلون)

میکو گفت که تجزیه و تحلیل اولیه آن نمونه های مو چیز زیادی را به محققان آموزش نداد. اما با گذشت زمان، علم بهبود یافت – بنابراین آنها دوباره تلاش کردند.

و این بار، آنها شواهدی از سه ترکیبی یافتند که می‌توان از گیاهان بومی تولید کرد: آتروپین و اسکوپولامین، و محرک افدرین.

هر سه در پزشکی مدرن برای اهداف یا طیف وسیعی از جمله آتروپین برای مقابله با مسمومیت با عوامل عصبی، اسکوپولامین برای درمان بیماری حرکت و افدرین برای کاهش فشار خون در طول بیهوشی استفاده می شوند.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که فردی که مو به آن تعلق دارد حداقل یک سال قبل از مرگ به طور منظم از این ترکیبات روانگردان استفاده می کرده است.

تماشا | قارچ جادویی و سلامت روان:

آیا قارچ جادویی می تواند آینده درمان سلامت روان باشد؟

تعداد انگشت شماری از کانادایی ها به طور قانونی از قارچ جادویی یا سیلوسایبین برای درمان اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی و مقابله با مرگ استفاده می کنند. طرفداران می گویند که می تواند درمان سلامت روان را متحول کند، اما محققان می خواهند دریابند که آیا برای دیدن فواید این درمان به یک سفر روانگردان نیاز است یا خیر.

این اولین سرنخ نیست که مردم عصر برنز در جایی که امروزه به عنوان اروپا شناخته می‌شود، از مواد مخدر استفاده می‌کردند – دقیقاً مانند افرادی که در مازوآمریکای پیش از کلمبی بودند.

اما تحقیقات قبلی بیشتر شرایطی بود – برای مثال، یافته‌های باستان‌شناسی از آنچه که به نظر می‌رسید پیپ دود کردن باشد.

«به همین دلیل است که بقایای باستان‌شناسی در شرایط خوبی نگهداری می‌شوند [is] میکو گفت.

برای چه استفاده می شدند؟

هیچ راهی وجود ندارد که دقیقاً بدانیم این فرهنگ‌های باستانی دقیقاً چگونه از داروهای تغییردهنده ذهن استفاده می‌کردند، اما میکو می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که این روش کاملاً متفاوت از نحوه مصرف داروهای روان‌گردان امروزی است.

“در جامعه ما مواد مخدر را احتمالاً برای فرار، فراموش کردن برخی موقعیت های نفرت انگیز یا موقعیت های شرم آور مصرف می کنیم. اما ما فکر می کنیم که در گذشته، در مینورکا، مواد مخدر فقط توسط افراد خاصی برای انجام این …. نقش اجتماعی خاص استفاده می شد. ” او گفت.

فرضیه ما این است که این افراد نوعی شمن بودند.

به گفته میکو، آن شمن‌ها به‌عنوان نوعی «واسطه» بین زندگی واقعی، روزمره و «ادراکی دیگر، حالتی دیگر از ذهن» عمل می‌کردند.

در سمت چپ، تصویری از داخل دهانه غار گرفته شده که آب و افق را نشان می دهد.  در سمت راست، نمای نزدیک از داخل غار صخره‌ای، انبوهی از گلدان‌های نیمه مدفون و ظروف لوله‌ای شکل را نشان می‌دهد.
غاری که در عصر برنز به عنوان محل دفن مورد استفاده قرار می گرفت حاوی ظروف لوله ای شکل ساخته شده از چوب یا شاخ بود که در آن دسته هایی از موهای قرمز رنگ شده نگهداری می شد. (P. Arnau، JL Florit، J. Marquez & M. Marquez/Scientific Reports)

اریکا دایک، مورخ پزشکی دانشگاه ساسکاچوان، که در این مطالعه شرکت نداشت، مدتهاست تاریخچه داروهای روانگردان را مطالعه کرده است.

او می‌گوید شواهد زیادی مبنی بر استفاده از آنها در طول تاریخ در جوامع سراسر جهان، از جمله مصر باستان و چین، و فرهنگ‌های مختلف بومی پیش از تماس وجود دارد.

اما او می‌گوید که چارچوب مدرن ما برای درک مواد مخدر – با تقسیم‌بندی واضح بین استفاده دارویی، تفریحی و معنوی – معمولاً ضعیف است.

او گفت: “روش هایی وجود دارد که از آن چه ما اکنون گیاهان روانگردان می نامیم برای تلاش برای دستیابی به اعماق مختلف دانش استفاده می شود. و این ممکن است مانند دانش فلسفی در نظر گرفته شود. ممکن است دانش معنوی باشد. حتی می تواند سیاسی باشد.”

ممکن است این یک نوع تفریح ​​در نظر گرفته شود، اما همچنین برای کمک به مردم برای دستیابی به بینش در قلمروهای مختلف طراحی شده است.

دایک می گوید مطالعاتی مانند این مهم هستند و محققان امروزی که تلاش می کنند خطرات و مزایای این داروها را ارزیابی کنند بهتر است به تاریخچه نگاه کنند.

او گفت: «هم اکنون هزاران سال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها از این نوع مواد استفاده می‌کنند، و ممکن است راه‌های دیگری برای ارزیابی اثربخشی یا ارزش آنها برای جامعه وجود داشته باشد.

“همیشه لحظات بسیار جذابی وجود دارد که می‌توانیم ببینیم چگونه روان‌گردان‌ها در لحظه‌های متفاوت مورد قدردانی قرار گرفته‌اند، و اینکه ممکن است امروز همه پاسخ‌ها را نداشته باشیم. و در واقع ممکن است خردمندی در نگاه کردن به گذشته قبل از اینکه فکر کنیم آنها را به جلو سوق دهیم، وجود دارد. یک فضای نظارتی که، می‌دانید، واقعاً از استفاده‌های دیرینه آنها قدردانی نمی‌کند.”