ایکیا چاپ کاتالوگ کاغذ را متوقف می کند

پس از بیش از 70 سال چاپ ، ایکیا تصمیم گرفته است انتشار کاتالوگ مقاله خود را متوقف کند.

این غول مبلمان سوئدی روز دوشنبه در خبری منتشر کرد که تمرکز خود را بر روی لیست تمام دیجیتالی محصولات خود قرار خواهد داد.

این شرکت در بیانیه خود گفت: “زمان در حال تغییر است.” “ایكا در حالی كه روشهای جدیدی برای برقراری ارتباط با افراد بیشتر را پذیرفته است ، مدل تجاری خود را برای دسترسی و دیجیتال تر شدن تغییر می دهد.”

در اوج خود در سال 2016 ، بیش از 200 میلیون نسخه از کاتالوگ سالانه در سراسر جهان به 32 زبان مختلف برای 50 کشور مختلف که فروشگاه های ایکیا دارند چاپ می شود.

اما مصرف رسانه ها و رفتارهای مشتری ، به ویژه در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، تکامل یافته است. این زنجیره گفت: “رفتار مشتری و مصرف رسانه تغییر کرده است و از فهرست ایکیا کمتر استفاده شده است.” این زنجیره گفت: فروش آنلاین در سال گذشته بیش از 41 درصد در کانادا رشد کرده است. پارسال 22.9 میلیون بازدید کننده از این زنجیره به فروشگاه های خود رسیده بود ، اما تقریباً هشت برابر بیشتر از وب سایت کانادایی خود در سال گذشته – 178.4 میلیون کلیک داشته است.

تغییر رو به رشد خرید و فروش آنلاین باعث شده است که کاتالوگ برای هدایت فروش کمتر مفید باشد ، بنابراین در نتیجه ، کاتالوگ 2021 که تابستان گذشته منتشر شد ، آخرین خواهد بود.

ایكیا گفت: “به عنوان ادای احترام ، در خلال پاییز 2021 ، خرده فروش كتابی را در اختیار شما قرار می دهد كه مملو از الهام و دانش عالی در مبلمان منزل باشد.”

اقدام برای کنار گذاشتن کاتالوگ مطابق با فشار گسترده زیست محیطی زنجیره ای است ، که خرده فروش را در تلاش برای کاهش اثر کربن خود و شروع به فروش مبلمان دست دوم به عنوان راهی برای افزایش عمر خود دانسته است.

ایکیا روز دوشنبه اعلام کرد که تقویم ایکیا در سال 2021 آخرین تقویمی است که تاکنون چاپ شده است. در اینجا نگاهی به برخی دیگر از این سالها می اندازیم (ایکیا)

تحلیلگر خرده فروشی Farla Efros ، رئیس مشاور خرده فروشی HRC ، گفت که این کاتالوگ دارای “میراثی شاخص” است ، اما با این وجود با توجه به واقعیت های خرده فروشی در حال حاضر ، این حرکت منطقی است.

وی گفت: “وقتی به خرده فروشان نگاه می کنید که می خواهند هزینه ها را کاهش دهند ، من می گویم مکان های زیادی برای رفتن وجود ندارد.” با فروش بسیار زیاد در اینترنت ، “آنها احتمالاً آنقدر همبستگی را مشاهده نکردند [to sales] مانند گذشته “.

افروس گفت وقتی که دیگر کاتالوگهای نمادین مانند ویکتوریا راز نسخه چاپی خود را در گذشته لغو کردند ، سر و صدا و هیجان مشابهی وجود داشت. Victoria’s Secret ساخت کاتالوگ کاغذی خود را پنج سال پیش متوقف کرد ، زمانی که شرکت گفت هزینه ساخت 150 میلیون دلار آمریکا برای تولید 300 میلیون نسخه از آن هزینه شده است.

Efros گفت که ارزش آنها را نداشت و فکر می کند احتمالاً ارزش ایکیا را هم ندارد.

وی گفت: “اگر این همه گیری یک چیز را ثابت کرده باشد ، این مهم نیست که سن شما چه اندازه است ، شما قادر به خرید آنلاین چیزهایی هستید.”

“زمان این کار درست است.”