باراک اوباما در مورد ریاست جمهوری بایدن ، نژادپرستی در دوران ترامپ و آنچه از ریاست جمهوری از دست می دهد

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده می گوید بزرگترین چالش برای رئیس جمهور منتخب جو بایدن پل زدن در خلیجی است که در این کشور وجود دارد و جمع شدن مردم بسیار قطبی است.

اوباما به رادیو CBC گفت جاری در یک مصاحبه اختصاصی کانادایی که صبح دوشنبه از رادیو CBC پخش می شود.

اوباما گفت که بایدن و کمال هریس معاون رئیس جمهور منتخب “لحن متفاوتی” از دولت ترامپ ایجاد می کنند اما با کشوری تقسیم شده روبرو خواهند شد ، کشوری که بیش از 73 میلیون نفر به ترامپ رای دادند و برخی هنوز از امتناع رئیس جمهور فعلی از قبول کردن

اوباما از سال 2008 تا زمان پیروزی ناراحت کننده ترامپ در سال 2016 به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. کتاب جدید او ، یک سرزمین موعود، چهارشنبه گذشته منتشر شد ، نمودار اوج او در سیاست تا دو سال و نیم اول ریاست جمهوری دو دوره است.

این کتاب ، اولین خاطره دو جلدی از دوران ریاست جمهوری او ، رکورد زد ، فروش نزدیک به 890،000 نسخه در ایالات متحده و کانادا در 24 ساعت اول آن است.

  • به مصاحبه کامل گوش دهید جاری در رادیو سی بی سی یک ، دوشنبه ساعت 8:37 صبح ، برخط یا در برنامه گوش دادن به CBC.

اوباما گفت جاریمیزبان ، مت گالووی ، اختلافات شفابخش برای رئیس جمهور دموکرات به ویژه چالش برانگیز است زیرا “تکه تکه شدن رسانه ها یک اکوسیستم بزرگ از رسانه های محافظه کار ایجاد کرده است که نفوذ در آنها بسیار دشوار است.”

اوباما گفت: “اگر منبع شما از آنچه در جهان خارج اتفاق می افتد باشد ، پس فکر می کنید که دونالد ترامپ نه تنها به عنوان رئیس جمهور کار بزرگی انجام داده است ، بلکه فکر می کنید که وی در تصدی سمت هایی که تصدی می کند موجه است.”

اوباما در 10 نوامبر 2016 با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب وقت در دفتر بیضی کاخ سفید دیدار می کند. اوباما گفت رئیس جمهور جدید ، جو بایدن ، باید راهی برای بهبود اختلاف بین کسانی که ترامپ را از دفتر خارج کردند انتخابات اخیر و کسانی که هنوز از او حمایت می کنند. (پابلو مارتینز مونسیوایس / آسوشیتدپرس)

وی هشدار داد که برای دموکرات ها مهم است که بفهمند چرا مردم به ترامپ رأی داده اند ، زیرا “اگر کشور به این قطب برسد انجام کارهای بزرگ کار سختی خواهد بود”.

وی گفت: “چگونگی ایجاد این فاصله بین کسانی که به شدت با این رئیس جمهور مخالفت کرده اند و کسانی که هنوز از او حمایت می کنند ، یک چالش بزرگ خواهد بود.”

“انواع مختلفی وجود دارد که در آن یک مخالف مصمم می تواند همه چیز را مسدود کند ، نه فقط برخی موارد. بنابراین ، من فکر می کنم جو باید تلاش کند تا به مناطق سازش بالقوه برسد.”

تماشا کنید | بایدن باید در “مناطق سازش بالقوه” استفاده کند:

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با The Current گفت که جو کار بایدن برای رئیس جمهور منتخب ، بهبود اختلافات عمیق در این کشور باشد ، عمیق تر از انتخابات اخیر. 3:45

عدم هدایت

اوباما در پاسخ به این س askedال که آیا او به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوستان کشور جانشین خود ، دونالد ترامپ را نژادپرست می دید یا خیر ، گفت آنچه مهم این است که ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری “از ابراز احساسات نژادپرستانه بیش از حد خوشحال بود” وی گفت که آیا شخصاً اعتقاد داشت که لفاظی ها اهمیتی ندارد.

اوباما گفت: “من به آنچه در قلب او است علاقه مند نیستم. من به آنچه او انجام می دهد علاقه دارم.”

“این که آیا او به طور موزون سوار آن موج می شود تا به اهداف خود برسد یا اینکه چیزی را که در واقع به آن باور دارد ضربه می زند ، این چیزی است که می توانم به طور قطعی بگویم: این که او مبارزه با احساسات نژادپرستانه را وظیفه خود نمی داند.

“این ، برای من ، شکست هر رهبر است.”

وی گفت در زمان حضور ترامپ در مقام ریاست جمهوری ، شعارهایی که به حاشیه حزب جمهوریخواه سقوط کرده بود “جلو و مرکز” حرکت کرد.

وی گفت: “این ترس از دیگری ، این پیشنهاد كه به نوعی آمریكایی های واقعی وجود دارد و سپس افرادی وجود دارند كه ، من حدس می زنم ، آمریكایی های جعلی هستند.”

“و به نوعی ، آمریکایی های جعلی تمایل دارند که شبیه من باشند.”

تماشا کنید | ترامپ “بیش از اینکه از احساسات نژادپرستانه طرفدار داشته باشد”: اوباما

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه The CBC گفت: اگرچه نمی تواند بگوید دونالد ترامپ از نظر نژادپرستانه است یا خیر ، رئیس جمهور فعلی احساسات نژادپرستانه را دوست دارد و “بدبینانه سوار آن موج می شود تا به اهداف خود برسد.” 4:43

مشاوره از حاشیه

چهار سال پس از ترک دفتر ، اوباما گفت که دلش برای رفاقت ، کار تیمی و “تمرین ذهنی برای کشف مشکلات سیاسی سخت” تنگ شده است – اما نه شکوه ریاست جمهوری.

شخصی یک بار از او سال کرد که اگر می تواند برای سومین دوره خدمت کند؟

وی گفت: “من نمی خواستم بیرون باشم.”

“اما اگر کسی گفته باشد ، شما می توانید در زیر زمین خود با عرق بنشینید ، و دیگری کسی است که با یک میکروفون در گوش رئیس جمهور بازی می کند ، و شما فقط می توانید نوع پیشنهاد و سیاست را ارائه دهید – پس من ممکن است لذت ببرم انجام دادن آن.”

تماشا کنید | آنچه اوباما از ریاست جمهوری از دست می دهد:

باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ، شکوه دفتر را از دست نمی دهد اما در مصاحبه با شبکه The CBC به شوخی گفت که دوست دارد اشکالی در گوش رئیس جمهور باشد و از زمان زیرزمین مشاوره خود را به شما ارائه دهد. 2:15