بانک های امارات متحده عربی اصلاحات اجتماعی را برای کمک به خارج شدن از رکود اقتصادی انجام می دهند

اصلاحات اخیر در امارات متحده عربی که از حقوق زنان گرفته تا فروش الکل تأثیر می گذارد ، نشانه ای از این کشور اکثریت تبعیدی است که آزادسازی را عامل اصلی رونق اقتصادی خود می داند.

اقدام برای اصلاح یک سری قوانین حاکم بر آزادی های فردی و معادن اجتماعی در حالی صورت می گیرد که کشور نزدیک به 10 میلیون نفری و اقتصادی 524 میلیارد دلاری با افت قیمت نفت و بیماری همه گیر ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند.

برنارد هایکل ، استاد مطالعات نزدیک شرق در دانشگاه پرینستون ، گفت: “من فکر می کنم اینها اصلاحات بسیار عملی هستند که به اقتصاد و … نیاز به آزادسازی اجتماعی برای پیشرفت اقتصادی بستگی دارند.”

امارات متحده عربی ، یک فدراسیون هفت اماراتی ، بیش از 165،250 مورد COVID-19 و حدود 567 مورد مرگ را گزارش کرده است.

تقریباً 90 درصد جمعیت کشور جوان خلیج فارس ، که تازه 50 سال از زندگی او خجالتی است ، خارجی هستند و بسیاری از آنها کارگران مهاجر در مشاغل ساختمانی ، داخلی یا خدماتی هستند.

جمعیت مهاجران تقریباً 40،000 کانادایی را شامل می شود که عمدتا در مراکز تجاری و بین المللی دبی و ابوظبی ، پایتخت متمرکز هستند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی ، طی سال جاری تغییرات گسترده اجتماعی را معرفی کرده است. (کریستوفر پایک / رویترز)

آرامش قوانین اسلامی

این تغییرات ، که از 7 نوامبر به اجرا درآمد ، شامل وضع قوانین سختگیرانه علیه آزار و اذیت زنان ، بازنگری در نحوه تصمیم گیری درمورد طلاق و جدایی ، تغییر در تقسیم دارایی ها و جرم زدایی از مصرف الکل است.

از نظر دولت ، هدف از اصلاحات تقویت وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و “تحکیم اصول تحمل امارات متحده عربی” است ، خبرگزاری دولتی امارات یا WAM گزارش داد.

این موقعیتی است که می تواند کشوری را که خود را به عنوان یک مقصد بین المللی برای کار و مسافرت معرفی کرده است ، به جای آماده سازی برای جذب حداقل 25 میلیون بازدید کننده از نمایشگاه جهانی ، برای اولین بار در این نمایشگاه قرار دهد. خاورمیانه در اکتبر 2021.

در حالی که برج خلیفه ، بلندترین آسمان خراش جهان ، در افق پشت آن دیده می شود ، یک دوچرخه سوار در امتداد جاده ای در دبی می رود. پیش بینی می شد که اقتصاد وابسته به نفت امارات متحده عربی در این سال تا 6 درصد یا 31 میلیارد دلار کاهش یابد ، زیرا این کشور از کاهش قیمت نفت و تأثیر همه گیر بر صنعت ، حمل و نقل و مسافرت رنج می برد. (جوزپه کاکاس / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

این تغییرات گسترده به این معناست که افراد دیگر مجبور نیستند تا 21 سال دیگر مجوز ویژه ای برای خرید یا مصرف الکل خریداری کنند. در گذشته ، اخذ چنین مجوزهایی از سوی مسلمانان ممنوع بود ، که دیگر چنین نیست.

طبق قوانین به روزرسانی ارث ، دارایی ها و املاک شهروندان غیر اماراتی دیگر طبق قوانین اسلامی ، معروف به شریعت ، تقسیم نمی شوند ، بلکه طبق قوانین کشور تابعیت آنها – صرف نظر از مذهب – تقسیم می شوند.

این اقدامات مطابق با مراحل جدید طلاق است ، که به زوج های غیر اماراتی که در امارات طلاق می گیرند اجازه می دهد قانون کشوری که ازدواج در آن انجام شده است ، اجرا شود. پیش از این ، مهاجران غیر مسلمان مجبور به درخواست برای استفاده از قوانین کشور خود بودند.

تغییر نگرش در مورد سلامت روان

طبق قوانین جدید ، مجازات های شدیدتری برای کسانی که زنان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند ، در نظر گرفته شده است و مجازات های ملایم به جرایم به اصطلاح ناموسی که مردان در برابر بستگان زن تحت عنوان محافظت از ناموس خانواده مرتکب شده بودند ، لغو شده است.

این کشور در سالهای اخیر تغییرات اجتماعی زیادی انجام داده است. دسامبر گذشته ، اتهام آزار و اذیت جنسی به قانون مجازات افزوده شد و به مردان اجازه داد که به عنوان قربانی آزار و اذیت شناخته شوند.

دبی نیز مانند سایر امارات متحده عربی خود را به عنوان مقصد بین المللی برای گردشگران و تجارت معرفی کرده است. تقریباً 40،000 کانادایی که در امارات متحده عربی زندگی و کار می کنند ، عمدتا در آن شهر و پایتخت ، ابوظبی متمرکز هستند. (احمد جدالله / رویترز)

این اصلاحات همچنین برخی تغییرات با هدف پرداختن به مسائل بهداشت روان را که در طی همه گیر شدن بیماری تشدید شده است ، آغاز می کند. طبق قوانین جدید ، کسانی که اقدام به خودکشی می کنند دیگر تحت تعقیب بالقوه دادگاهها قرار نخواهند گرفت. علاوه بر این ، در ماه مه ، برنامه ملی سعادت و رفاه امارات متحده عربی یک خط کمک بهداشت روان برای کسانی که با استرس و اضطراب سر و کار دارند راه اندازی کرد.

مونیکا سالوم 22 ساله که از امارات متحده عربی برای تحصیل در سال 2017 به تورنتو نقل مکان کرده است ، امیدوار است که این اصلاحات منجر به دسترسی بیشتر به حمایت های بهداشت روان شود. وقتی او در دبیرستان در امارات متحده عربی تحصیل می کرد ، چنین کمکی به راحتی در دسترس نبود

وی گفت: “قطعاً اوقات استرس زا برای من بود و من برای تصمیم گیری طولانی مدت تلاش کردم.” “من می توانم بگویم که بسیاری از دوستانم نیز با پریشانی عاطفی روبرو بودند ، بنابراین امیدوارم این تغییرات به مردم کمک کند تا از این موانع عبور کنند و به سلامت روان دسترسی پیدا کنند.”

اگرچه برخی از قوانین ، مانند پیگرد قانونی اقدام به خودکشی ، به ندرت مورد استناد قرار می گرفتند ، اما اصلاحات اطمینان قانونی را ارائه می دهند که هرگز نخواهد بود.

زوج های مجرد اکنون می توانند خانه مشترکی داشته باشند

این اصلاحات شامل رفع ممنوعیت زندگی مشترک زوج های مجرد است که عامل استرس برای افرادی مانند ژان پل خلات ، یک شهروند 46 ساله کانادایی بود که از 15 سال گذشته به عنوان مشاور مدیریت در امارات متحده عربی کار می کند.

خلات درباره زندگی با یک شریک سابق گفت: “صاحبخانه مشکلات زیادی را به ما ایجاد کرد.” “او به طور خاص با ما مشكلی نداشت ، اما از اینكه با قانون مشكلی داشته باشد ترس داشت. این فشار بیش از حد از نظر حقوقی و اجتماعی از نظر ما بود.”

این اصلاحات نشان دهنده یک سری امتیازات گرایش دنیوی برای کشور وابسته به نفت خلیج فارس و تغییر در نگرش های فرهنگی است که به گفته برخی ناظران می تواند به وضعیت مالی کشور کمک کند.

یک زن و شوهر در آگوست غروب خورشید در دبی را تماشا می کنند. اصلاحات اخیر شامل رفع ممنوعیت زندگی مشترک زوج های مجرد است. (جوزپه کاکاس / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

طبق آخرین به روزرسانی بانک جهانی در ماه اکتبر ، پیش بینی می شد امسال اقتصاد تا شش درصد یا 31 میلیارد دلار کوچک شود.

بر اساس گزارش اقتصاد آکسفورد در ماه مه ، حدود 900000 شغل ، که 10 درصد مردم را تحت تأثیر قرار می دهد ، در امارات از بین رفته است. این گزارش به مهاجرت مهاجران در سراسر منطقه خلیج فارس به دلیل اخراج کارگران در هنگام شیوع بیماری همه گیر و کارگران بدون تابعیت یا اقامت دائم مجبور به بازگشت به خانه اشاره کرد.

تأثیر همه گیر

شیوع ویروس کرونا باعث شد امارات متحده عربی در ماه آوریل و مه دستور صدور حکم قفل و اعمال محدودیت های سفر و ممنوعیت رفت و آمد را صادر کند. محدودیت های حرکتی ، که از آن زمان کاهش یافته است ، به شدت بر فعالیت های صنعتی ، حمل و نقل و حمل و نقل تأثیر می گذارد.

دبی ، پرجمعیت ترین شهر ، در سال جاری تاکنون 2.42 میلیارد دلار برای کمک به پیشرفت اقتصاد محلی هزینه کرده است.

یک مرد در فرودگاه اجرایی آل باتین در ابوظبی برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا در حالی که هفته گذشته در مقابل بازتاب هواپیمای حامل مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده ایستاده بود ، از ماسک استفاده می کند. این بیماری همه گیر اقتصاد امارات را تحت تأثیر قرار داده و تقریباً 600 کشته بر جای گذاشته است. (پاتریک سمنسکی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

هایکل پرینستون گفت: “چالش اصلی کشوری مانند امارات وابستگی تقریباً انحصاری آنها به درآمد نفت برای اقتصاد و معیشتشان است.”

“برای اینکه کمتر به نفت وابسته شوند ، مجبورند چیزهایی را تولید و تولید کنند یا خدماتی تولید کنند که ثروت تولید می کند. برای این کار ، آنها باید مکانهایی شوند که برای مردم خود و افراد خارجی جذاب باشد.”

در حالی که اصلاحات اجتماعی در میان برخی از ساکنان مورد ستایش قرار گرفته است ، یک تجزیه و تحلیل سازمان ملل در ماه سپتامبر منتشر شده گفت که این بیماری همه گیر وضعیت اقامت و اجازه کار برای کارگران مهاجر را در معرض خطر قرار می دهد و آنها را در معرض بهره برداری قرار می دهد.

بر خلاف عربستان سعودی همسایه ، که در اوایل سال جاری محدودیت 10 میلیون کارگر را کاهش داد ، به آنها امکان تغییر شغل و خروج از کشور را بدون اجازه کارفرمای خود داد ، امارات هنوز وضعیت قانونی کارگران را به دست کارفرمایان سپرده است ، که به عنوان حامی مالی آنها عمل می کنند .

یک کارمند بهداشتی دمای بدن یک کارگر مهاجر را که از COVID-19 بهبود یافته است در محله ورسان دبی بررسی می کند ، جایی که افراد آلوده یا مشکوک به آلوده شدن به ویروس کرونا در قرنطینه هستند. این بیماری همه گیر باعث اخراج کارگران در مناطق خلیج فارس شد زیرا کارگران مهاجر بدون تابعیت یا اقامت دائم مجبور به بازگشت به کشورهای خود شدند. (کریم / صاحب / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

اتحادیه های کارگری در کشور غیرقانونی است و کارگرانی که اتحادیه کار می کنند یا اعتصاب می کنند می توانند از کشور اخراج شوند. گروههای مدافع مانند کارزار بین المللی آزادی در امارات متحده عربی مستقر در لندن در سالهای اخیر وضعیت کارگران مهاجر ساختمانی را که بسیاری از آنها در شرایط استثماری و خطرناک کار می کنند برجسته کرده اند.

بسما مومنی گفت: در حالی که امارات متحده عربی می خواهد اصلاحات اخیر را مطابق با تصویر خود به عنوان “چراغی لیبرال در خاورمیانه” تنظیم کند ، اما باید دید که آیا آنها نگرانی های اعضای آسیب پذیرتر از جمعیت مهاجران را برطرف می کنند؟ همکار ارشد در مرکز نوآوری حاکمیت بین المللی در واترلو ، انت.

مومنی گفت: “آنها می خواهند این مکان به عنوان مدل تکثرگرایی و صراحت و تحمل دیده شود ، اما وقتی به نحوه برخورد آنها با کارگران خارجی نگاه می کنید ، یک جنبه تاریک برای امارات وجود دارد.”

“مهاجران غربی ، از بسیاری جهات ، بخشی از نخبگان هستند. بله ، برای آنها عالی به نظر می رسد ، اما آنها آسیب پذیرترین کارگران خارجی نیستند.”

تماشا کردن | تغییرات در امارات متحده عربی امسال شامل عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل است:

یک توافقنامه تاریخی خاورمیانه پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده به پیمان معاملات اسرائیل برای عادی سازی روابط با بحرین و امارات متحده عربی کمک کرد ، در کاخ سفید امضا شد. 1:58