بایدن آماده اعلام مناقصه 2024 نیست، در حالی که نشان می دهد قصد دارد نامزد شود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود اما با یک هشدار.

بایدن در مصاحبه با شبکه NBC گفت: «من قصد دارم کاندید شوم… اما هنوز آماده اعلام آن نیستیم. امروز قبل از مراسم سالانه تخم مرغ عید پاک کاخ سفید نمایش داده می شود.

بایدن گفته است که قصد دارد نامزد دموکرات ها در سال 2024 باشد اما اعلام رسمی نکرده است. بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس گفته اند که با هم نامزد خواهند شد.

NBC News به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد که مشاوران ارشد کاخ سفید قرار است تصمیمات نهایی را برای راه اندازی کمپین انتخاب مجدد بایدن بگیرند.

یکی از منابع آگاه به NBC گفت: “بخش تصمیم گیری به پایان رسیده است، اما او از فشارها برای اعلام آنچه قبلاً تصمیم گرفته است ناراحت است.”

بایدن در ژانویه 2021 به عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا شناخته شد. در پایان دومین دوره ریاست‌جمهوری، اگر مشخص شود، او 86 ساله می‌شود.

بایدن در سال 2020، زمانی که یک بیماری همه گیر در مارس همان سال به دلیل کووید-19 اعلام شد، تا حد زیادی از سخت گیری یک کمپین سنتی در امان ماند. او مجموعه‌ای از آدرس‌های ویدئویی و تالارهای شهر را از محل اقامت خود در دلاور برگزار کرد.

بایدن در انتخابات 2020 دونالد ترامپ را شکست داد، اما ایالات متحده همچنان پیامدهای عدم پذیرش چهل و پنجمین رئیس جمهور از پذیرش شکست در انتخابات را تجربه می کند. وزارت دادگستری، از طریق یک بازپرس ویژه، در حال بررسی نقش ترامپ در تلاش برای معکوس کردن پیروزی بایدن در پیامدهای انتخابات است، در حالی که ده ها آمریکایی در نتیجه شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره در اعتراض به انتقال از این کشور متهم شدند. بایدن به ترامپ.

می خواهد کاری را که شروع کرده به پایان برساند

جیل بایدن، در مصاحبه با آسوشیتدپرس در اواخر فوریه، اشاره کرد که در مورد اینکه آیا همسرش دوباره نامزد خواهد شد یا خیر، تعلیق کمی وجود دارد.

“چند بار باید بگوید تا تو باور کنی؟” او گفت.

او می گوید که تمام نشده است. او کاری را که شروع کرده تمام نکرده است. و این چیزی است که مهم است.

مردی با کت و شلوار و کراوات در حال سخنرانی در یک مجلس قانونگذاری نشان داده شده است.
بایدن در 24 مارس در حال سخنرانی در مجلس عوام در اتاوا نشان داده شد. (اندرو هارنیک/آسوشیتدپرس)

میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی ها اغلب به سختی بالاتر از سطوح پایین تاریخی ترامپ بوده است که نشان دهنده یک کشور قطبی شده و نگرانی در مورد شرایط اقتصادی، در درجه اول تورم است. اما برخی از مورخان و دانشمندان علوم سیاسی به بایدن به خاطر کارهایی که در دو سال اول ریاست جمهوری خود توانست از نظر قانونگذاری انجام دهد، اعتبار می دهند.

با به دست آوردن کنترل جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در میان دوره ای 2022، این سرعت قانونگذاری در حال کاهش است، اگرچه بایدن هنوز می تواند دستورات اجرایی را صادر کند.

پس از حمله روسیه به این کشور در فوریه 2022، بایدن به عنوان رهبری یک واکنش بین المللی برای ارائه کمک های نظامی و بشردوستانه به اوکراین شناخته شده است، اما کاخ سفید با چالش حفظ اشتیاق عمومی برای این تلاش مواجه خواهد شد. برخی از جمهوری خواهان کنگره نیز میزان حمایت از اوکراین را زیر سوال برده اند.

در همین حال، تنش ها بین ایالات متحده و پکن در طول دوره ریاست جمهوری بایدن بالا بوده است، و آخرین اصطکاک ناشی از تصمیم آمریکا در فوریه برای ساقط کردن یک بالون ماهواره چینی و همچنین سفر هفته گذشته رئیس جمهور تایوان به کالیفرنیا بود. چین این جزیره را متعلق به خود می داند و آمریکا را به تشویق استقلال تایوان متهم می کند.

در داخل کشور، دولت با چالش هایی فراتر از اقتصاد مواجه است. حکم لرزه‌ای سال گذشته دادگاه عالی در مورد حقوق سقط جنین باعث شده است که چندین ایالت تحت رهبری جمهوری‌خواهان به دنبال محدود کردن بیشتر حقوق باروری باشند، چه با وضع قوانینی برای مجازات سفرهای خارج از ایالت به دلیل سقط جنین یا با محدود کردن دسترسی به داروهای سقط جنین.

همچنین، کاخ سفید بایدن در اوایل سال جاری اعلام کرد که به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 در ماه آینده پایان خواهد داد. انتظار می‌رود این امر منجر به چالش‌های مهمی در مرز جنوبی شود، جایی که بسیاری از مهاجران به دلیل محدودیت‌های بهداشتی مربوط به عنوان 42 مربوط به بیماری همه گیر از دسترسی به روند پناهندگی بازمانده‌اند.

تاکنون، دو دموکرات برای به چالش کشیدن بایدن – نویسنده، ماریان ویلیامسون، و رابرت اف کندی جونیور، شکاک واکسن کووید-19 و برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور سابق، که آخرین پرونده مدارک خود را ثبت کرده بودند، اعلام شده است. هفته برای اجرا

از طرف جمهوری خواهان، ترامپ، آسا هاچینسون فرماندار آرکانزاس، نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و ویوک راماسوامی کارآفرین نامزدی خود را اعلام کرده اند.