بایدن و مک کارتی توافق را برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده و اجتناب از نکول نهایی کنند

در حالی که روزهای باقی مانده تا اولین نکول احتمالی دولت در تاریخ باقی مانده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز یکشنبه بر سر توافقی برای افزایش سقف بدهی کشور به توافق نهایی دست یافتند و تلاش کردند تا از آرای کافی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تصویب این مصوبه در مجلس اطمینان حاصل کنند. هفته آینده

رئیس‌جمهور دموکرات و رئیس جمهوری‌خواه عصر یکشنبه در حالی با یکدیگر صحبت کردند که مذاکره‌کنندگان برای پیش‌نویس متن لایحه عجله داشتند تا قانون‌گذاران بتوانند مصالحه‌هایی را بررسی کنند که نه جناح راست و نه جناح چپ احتمالاً از آن حمایت نمی‌کنند. درعوض، رهبران در تلاش هستند تا از میانه های سیاسی حمایت کنند، زیرا کنگره با عجله به رای گیری قبل از ضرب الاجل 5 ژوئن برای جلوگیری از نکول فدرال آسیب رسان می پردازد.

بایدن عصر یکشنبه در کاخ سفید گفت: «خبر خوب».

او گفت: «این توافق برای اولین بار در تاریخ کشور ما از بدترین بحران ممکن، یک پیش فرض، جلوگیری می کند. خطر یک پیش‌فرض فاجعه‌بار را از روی میز حذف می‌کند.»

رئیس‌جمهور از هر دو حزب در کنگره خواست تا برای تصویب سریع دور هم جمع شوند. وی گفت: من و رئیس مجلس از ابتدا به صراحت گفتیم که تنها راه پیش رو توافق دو حزبی است.

دو نفر نشسته دیده می شوند، یکی در حالی که صحبت می کند اشاره می کند و دیگری گوش می دهد و نگاه می کند.
بایدن در 22 می با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در دفتر بیضی شکل کاخ سفید دیدار کرد. (درو انگرر/گتی ایماژ)

مصالحه ای که اواخر روز شنبه اعلام شد شامل کاهش هزینه ها می شود، اما خطر خشم برخی قانون گذاران را به دلیل نگاه دقیق تر به امتیازات، در پی دارد. بایدن پس از بازگشت از دلاور به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که مطمئن است این طرح به میز او خواهد رسید.

مک کارتی نیز در اظهارات خود در کاپیتول اطمینان داشت: “در پایان روز، مردم می توانند با هم نگاه کنند تا بتوانند از این موضوع عبور کنند.”

آرای کلیدی نزدیک است

روزهای پیش رو مشخص خواهند کرد که آیا واشنگتن دوباره می تواند از نکول بدهی ایالات متحده جلوگیری کند، همانطور که بارها قبلاً انجام داده است یا اینکه آیا اقتصاد جهانی وارد یک بحران بالقوه می شود.

در ایالات متحده، یک نکول می تواند باعث یخ زدن بازارهای مالی و جرقه یک بحران مالی بین المللی شود. تحلیلگران می‌گویند میلیون‌ها شغل ناپدید می‌شوند، نرخ استقراض و بیکاری افزایش می‌یابد و سقوط بازار سهام می‌تواند تریلیون‌ها دلار از ثروت خانوار را از بین ببرد. این امر فقط بازار 24 تریلیون دلاری بدهی خزانه داری آمریکا را از بین می برد.

مک کارتی و مذاکره‌کنندگانش این توافق را برای جمهوری‌خواهان نتیجه‌بخش به تصویر کشیدند، هرچند که از کاهش هزینه‌های گسترده‌ای که آنها به دنبال آن بودند، بسیار کوتاه بود. مقامات ارشد کاخ سفید قانونگذاران دموکرات را در جریان قرار دادند و مستقیماً با برخی از آنها تماس گرفتند تا حمایت خود را تقویت کنند.

با طولانی شدن روز یکشنبه، مذاکره کنندگان برای نوشتن متن لایحه تلاش کردند و قانونگذاران سوالاتی را مطرح کردند.

مک کارتی روز یکشنبه به خبرنگاران در کاپیتول گفت که این توافق “هر چیزی را که همه می خواستند به دست نمی آورد”، اما در یک دولت تقسیم شده انتظار می رفت. او به طور خصوصی در یک کنفرانس تلفنی به قانونگذاران گفت که دموکرات ها “هیچ چیزی” را که می خواستند بدست نیاوردند.

بیانیه کاخ سفید از سوی رئیس جمهور، که پس از گفتگوی تلفنی بایدن و مک کارتی در شامگاه شنبه و توافق اصولی صادر شد، گفت که این توافق “از آنچه می توانست فاجعه بار باشد جلوگیری می کند.”

حمایت هر دو حزب برای جلب موافقت کنگره قبل از پیش‌بینی نکول پیش‌بینی شده دولت در 5 ژوئن در قبال بدهی‌های ایالات متحده مورد نیاز است. انتظار نمی رود که قانونگذاران از تعطیلات آخر هفته روز یادبود قبل از سه شنبه به سر کار بازگردند و مک کارتی به قانونگذاران قول داده است که از این قانون تبعیت می کند تا هر لایحه ای را 72 ساعت قبل از رای گیری ارسال کند.


مذاکره‌کنندگان با برخی از خواسته‌های جمهوری‌خواهان برای افزایش الزامات کاری برای دریافت‌کنندگان کوپن‌های غذایی که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آن را غیرشروع خوانده بودند، موافقت کردند.

با وجود خطوط کلی یک توافق، بسته قانونی می تواند به موقع برای رأی گیری مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه، و بعداً در هفته آینده در سنا، پیش نویس و به اشتراک گذاشته شود.

محور اصلی این سازش، یک توافق بودجه دو ساله است که اساساً هزینه‌ها را برای سال 2024 ثابت نگه می‌دارد، در حالی که آن را برای دفاع و جانبازان افزایش می‌دهد، و سقف آن را تا 1 درصد برای سال 2025 افزایش می‌دهد. موضوع سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری آینده

جمهوری خواهان با سخت کوشی برای تحمیل الزامات کاری سخت تر بر دریافت کنندگان کمک های دولتی، به برخی از آنچه می خواستند دست یافتند. این تضمین می کند که افراد 49 تا 54 ساله که دارای کمک کوپن غذا هستند، در صورت توانمند بودن و بدون وابستگی، باید شرایط کاری را برآورده کنند. بایدن توانست معافیت هایی را برای کهنه سربازان و افراد بی خانمان تضمین کند.

این قرارداد تغییراتی را در قانون مهم سیاست ملی محیط زیست ایجاد می‌کند که «یک سازمان پیشرو واحد» را برای توسعه بررسی‌های زیست‌محیطی تعیین می‌کند، به این امید که فرآیند را ساده‌تر کند.

طبق درخواست جمهوری خواهان، برخی از بودجه برای استخدام ماموران جدید خدمات درآمد داخلی را متوقف می کند، و حدود 30 میلیارد دلار برای کمک به کرونا را لغو می کند، و 5 میلیارد دلار را برای توسعه نسل بعدی واکسن های COVID-19 نگه می دارد.

مک کارتی تنها دارای اکثریت اندکی از جمهوری خواهان در مجلس است، جایی که محافظه کاران راست گرا ممکن است در برابر هرگونه توافقی که به اندازه کافی برای کاهش هزینه ها تلاش می کنند مقاومت کنند. با سازش با دموکرات‌ها، او با خطر از دست دادن حمایت اعضای خود مواجه می‌شود و یک لحظه چالش‌برانگیز برای سخنران جدید ایجاد می‌کند.

حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان نیویورک در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت با ملت روبرو شوید او انتظار دارد که حمایت دموکرات ها وجود داشته باشد، اما از ارائه تعدادی خودداری کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا می تواند تضمین کند که نکول وجود ندارد، گفت: “بله.”