بایدن 1500 نیروی آمریکایی را به طور موقت به مرز مکزیک اعزام می کند

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به طور موقت 1500 نیروی اضافی را برای کمک به ایمن سازی مرز ایالات متحده و مکزیک به منظور آمادگی برای افزایش احتمالی مهاجرت غیرقانونی در زمانی که محدودیت‌های مرزی COVID-19 در اواخر ماه جاری میلادی برداشته می‌شود، اعزام خواهد کرد.

سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت: استقرار 90 روزه نیروهای فعال، تکمیل کننده کار گشت مرزی ایالات متحده است، اما وظایف اجرای قانون را انجام نمی دهد. رایدر گفت که آنها نظارت زمینی، ورود داده ها و پشتیبانی انبار را برای آزاد کردن عوامل مرزی و “پر کردن شکاف های حیاتی در توانایی” انجام خواهند داد.

این نیرو علاوه بر استقرار مداوم حدود 2500 سرباز گارد ملی خواهد بود.

محدودیت های موسوم به عنوان 42 که قرار است در 11 مه به پایان برسد، به مقامات ایالات متحده اجازه می دهد تا به سرعت مهاجران غیرمکزیکی را بدون فرصتی برای درخواست پناهندگی به مکزیک اخراج کنند.

ورود این نیروها از 10 می آغاز خواهد شد.

رایدر به خبرنگاران گفت که حتی در زمان اعزام نیروها، پنتاگون به دنبال راه هایی برای جایگزینی پرسنل وظیفه با پرسنل بالقوه نیروهای ذخیره است.

صف طولانی از مردم در یک حصار و گذرگاه مرزی که به شدت محافظت می شود ایستاده اند
مهاجران پس از بازداشت توسط مقامات آمریکایی در مرز ایالات متحده و مکزیک در سیوداد خوارز، مکزیک، در 30 آوریل صف کشیده اند. (کریستین چاوز/آسوشیتدپرس)

روسای جمهور گذشته نیز اعزام های مشابهی انجام داده اند

بایدن، یک دموکرات که برای انتخاب مجدد در سال 2024 نامزد می شود، از زمان روی کار آمدن خود در سال 2021، با تعداد مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور می کنند دست و پنجه نرم کرده است.

جمهوری خواهان از بایدن به دلیل عقب نشینی از سیاست های تندرو دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا، نامزد پیشتاز نامزدی حزبش، انتقاد کرده اند. برخی از دموکرات ها و فعالان مهاجرت نیز بایدن را به دلیل تشدید تدریجی رویکردش در قبال امنیت مرزها مورد انتقاد قرار دادند.

سناتور باب منندز، دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفت که تصمیم بایدن برای اعزام نیرو غیرقابل قبول است.

منندز در بیانیه ای گفت: «تلاش برای کسب امتیاز سیاسی یا ارعاب مهاجران با فرستادن ارتش به مرزها، حملات بیگانه هراسانه حزب جمهوری خواه به سیستم پناهندگی ما را برآورده می کند».

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره استقرار نیروها، گفت که ایالات متحده یک کشور مستقل است و مکزیک به تصمیمات آن احترام می‌گذارد.

نیروهای نظامی ایالات متحده برای کمک به ایمن سازی مرز در دولت های ریاست جمهوری قبلی، از جمله جورج دبلیو بوش جمهوری خواه، باراک اوباما دموکرات و ترامپ که هزاران نیروی فعال و گارد ملی را مستقر کردند، استفاده شده است.

زمینی با حصار بلند و وسیع
مهاجران در نزدیکی حصارهای مرزی قدم می زنند و منتظر مقامات برای درخواست پناهندگی در سان یسیدرو، کالیفرنیا هستند، همانطور که از تیهوانا، مکزیک، در 29 آوریل دیده می شود. ایالات متحده پیش بینی می کند که پس از برداشته شدن محدودیت های همه گیر در 11 مه، تلاش برای عبور غیرقانونی افزایش یابد. (خورخه دونز/رویترز)

رهبران پنتاگون مدت‌هاست که از استقرار نظامی در مرزها ناامید شده‌اند و به طور خصوصی استدلال می‌کنند که وظایف پیش پا افتاده برای سازمان‌های مجری قانون مناسب‌تر است و می‌تواند بر آمادگی نظامی تأثیر بگذارد.

طرفداران مهاجرت از تلاش های قبلی برای اعزام نیرو به مرز انتقاد کرده اند.

بلال عسکریار، مدیر موقت کمپین کمپین #WelcomeWithDignity در توییتی نوشت: «افرادی که به دنبال پناهندگی هستند باید با متخصصان بشردوستانه، داوطلبان خوشامدگو، و متخصصان پزشکی و سلامت روان ملاقات کنند. نه سربازان».