با چند روز فرصت، سنای ایالات متحده تصویب نهایی توافق سقف بدهی را صادر می کند

مجلس سنای ایالات متحده برای جلوگیری از یک پیش‌فرض، اواخر پنجشنبه تصویب نهایی را به سقف بدهی و بسته کاهش بودجه داد، تا شب کار روی توافق دو حزبی را تمام کند و آن را به میز رئیس جمهور جو بایدن بفرستد تا قبل از نزدیک شدن سریع به قانون تبدیل شود. ضرب الاجل.

بسته مصالحه ای که بین بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی مذاکره شد، نه جمهوری خواهان و نه دموکرات ها را به طور کامل از نتیجه راضی نکردند. اما نتیجه، پس از هفته‌ها مذاکرات سخت بودجه، مسئله سقف بدهی نوسانی را که خطر سقوط اقتصاد ایالات متحده و جهان را تا سال 2025 پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی به مخاطره می‌اندازد، کنار گذاشت.

تصویب در سنا با رای دو حزبی، 63 بر 36، تا حدودی منعکس کننده آرای قاطع مجلس در روز قبل بود، با اتکا به میانه روها در هر دو حزب برای تصویب بسته بایدن-مک کارتی – اگرچه دموکرات ها در هر دو مجلس پیشتاز بودند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پیش از رای‌گیری گفت که تصویب این لایحه به معنای «آمریکا می‌تواند نفس راحتی بکشد».

سپس گفت: “ما کشور را از بلای نکول نجات دادیم.”

“هیچ کس به هر چیزی که می خواهد نمی رسد”

بایدن در بیانیه ای پس از تصویب این متن گفت که سناتورهای هر دو حزب “یک بار دیگر نشان دادند که آمریکا کشوری است که صورت حساب های خود را می پردازد و به تعهدات خود عمل می کند – و همیشه خواهد بود.”

وی گفت که در اسرع وقت این لایحه را امضا خواهد کرد. رئیس جمهور گفت: “هیچکس در مذاکره به هر آنچه می خواهد نمی رسد، اما اشتباه نکنید: این توافق دوجانبه یک پیروزی بزرگ برای اقتصاد ما و مردم آمریکا است.” کاخ سفید گفت که او در ساعت 7 بعدازظهر جمعه به وقت شرقی در مورد این موضوع به مردم سخنرانی خواهد کرد.

در صورتی که واشنگتن امیدوار بود به ضرب الاجل دوشنبه آینده، زمانی که وزارت خزانه داری گفته است ایالات متحده با کمبود نقدینگی برای پرداخت صورتحساب های خود مواجه خواهد شد و خطر یک نکول ویرانگر را تهدید می کند، اقدام سریع حیاتی بود. افزایش سقف بدهی کشور که اکنون 31.4 تریلیون دلار است، تضمین می کند که خزانه داری می تواند برای پرداخت بدهی های متحمل شده ایالات متحده وام بگیرد.

مردی با کت و شلوار کاری و عینک لبخند می زند در حالی که یک پوشه پرونده در دست دارد و نزدیک تریبون ایستاده است.
چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، پس از تصویب نهایی توافق در واشنگتن در روز پنجشنبه، به خبرنگاران شب بخیر می گوید. (J. Scott Applewhite/ Associated Press)

در پایان، رویارویی سقف بدهی یک نبرد آشنا با مخاطرات بالا در کنگره بود، مبارزه ای که توسط مک کارتی آغاز شد و توسط اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به قدرت رسید و رئیس جمهور دموکرات را با دوره جدیدی از دولت تقسیم شده در واشنگتن مواجه کرد.

مک کارتی با امتناع از رای گیری معمول برای لغو محدودیت بدهی کشور بدون امتیاز، کاخ سفید بایدن را به پای میز مذاکره آورد تا به توافقی دست یابد که کاهش هزینه ها را با هدف محدود کردن کسری بودجه کشور مجبور کند.

به طور کلی، این لایحه 99 صفحه ای هزینه ها را برای دو سال آینده محدود می کند، سقف بدهی را تا ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می آورد و برخی از سیاست ها را تغییر می دهد، از جمله تحمیل الزامات کاری جدید برای آمریکایی های مسن که کمک های غذایی دریافت می کنند و چراغ سبز خط گاز طبیعی آپالاچی که بسیاری از دموکرات ها با آن مخالف هستند.

معافیت های مالیاتی دوران ترامپ همچنان باقی است

بودجه برای دفاع و کهنه سربازان را تقویت می کند، پول جدید را برای ماموران خدمات درآمد داخلی کاهش می دهد و درخواست بایدن برای لغو معافیت های مالیاتی دوران ترامپ بر شرکت ها و ثروتمندان برای کمک به پوشش کسری بودجه کشور را رد می کند. اگر کنگره نتواند لوایح مخارج سالانه خود را تصویب کند، کاهش خودکار یک درصدی را اعمال می کند.

پس از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع این بسته را در اواخر روز چهارشنبه تصویب کرد، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، به این موضوع اشاره کرد که او نیز نمی‌خواهد زمانی را برای اطمینان از تبدیل شدن آن به قانون تلف نکند.

مک کانل با حمایت از کاهش بودجه خود، روز پنجشنبه گفت: “سنا این شانس را دارد که این پیشرفت مهم را به واقعیت تبدیل کند.”

چندین سناتور که در طول بسیاری از مذاکرات بایدن و مک کارتی تا حد زیادی در حاشیه باقی ماندند، بر روی ایده های خود برای تغییر شکل بسته به بحث و گفتگو اصرار کردند. اما ایجاد هر گونه تغییر در این مرحله تقریباً مطمئناً سازش را از مسیر خارج می کند و هیچ کدام مورد تأیید قرار نگرفت.

در عوض، سناتورها در دورهای رای گیری تا اواخر شب با رد اصلاحات مختلف، اما ترجیحات خود را روشن کردند. سناتورهای محافظه‌کار جمهوری‌خواه خواستار کاهش بیشتر هزینه‌ها بودند، در حالی که سناتور دموکرات تیم کین از ویرجینیا به دنبال حذف تاییدیه خط لوله Mountain Valley بود.