بریتنی گرینر در حال کار بر روی خاطرات مربوط به اسارت “غیرقابل درک” روسیه است

بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال، با بیان اینکه آماده است تجربه “غیرقابل درک” دستگیری و زندانی شدن در روسیه را به اشتراک بگذارد، در حال کار بر روی خاطراتی است که برای بهار 2024 برنامه ریزی شده است.

گرینر سال گذشته در فرودگاه مسکو به اتهامات مربوط به مواد مخدر دستگیر شد و نزدیک به 10 ماه در بازداشت بود که بیشتر آن مدت در زندان بود. مصیبت او همزمان با حمله روسیه به اوکراین و تشدید تنش بین روسیه و ایالات متحده آشکار شد و تنها پس از آزادی او در ازای دلال اسلحه بدنام روسی ویکتور بوت به پایان رسید.

گرینر که یک ستاره WNBA با فونیکس مرکوری بود، در فوریه 2022 به مسکو رفت تا دوباره به UMMC Ekaterinburg، یک تیم زنان روسیه که از سال 2014 در خارج از فصل در آن بازی کرده بود، بپیوندد.

گرینر در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه توسط آلفرد ناپف منتشر شد، گفت: «آن روز (در ماه فوریه) آغاز دوره‌ای غیرقابل درک در زندگی من بود که فقط اکنون آماده هستم تا آن را به اشتراک بگذارم.

“دلیل اصلی که آن روز برای کار به روسیه بازگشتم این بود که می‌خواستم همسر، خانواده و هم تیمی‌هایم را سربلند کنم. پس از 10 ماه بسیار چالش برانگیز در بازداشت، از اینکه نجات یافتم و در خانه بودم سپاسگزارم. داستان من را می شنود و می فهمد که چرا از حمایت مردم در سراسر جهان بسیار سپاسگزارم.”

تماشا | بریتنی گرینر در مبادله زندانیان از روسیه آزاد شد:

بریتنی گرینر، ستاره WNBA در مبادله زندانیان از روسیه آزاد شد

بریتنی گرینر، بازیکن اتحادیه ملی بسکتبال زنان، که از فوریه در روسیه بازداشت شده بود، به عنوان بخشی از مبادله زندانیان سطح بالا از بازداشت آزاد شد. ایالات متحده موافقت کرد تا در ازای آزادی گرینر، ویکتور بوت، فروشنده اسلحه محکوم روسی را آزاد کند.

آگاهی را افزایش دهید

گرینر افزود که او همچنین امیدوار است که کتابش آگاهی سایر آمریکایی های بازداشت شده در خارج از کشور، از جمله خبرنگار وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ، که ماه گذشته در روسیه دستگیر شده و متهم به جاسوسی است، افزایش دهد. کای لی، تاجری که در چین به اتهام افشای اسرار دولتی به FBI در حال گذراندن محکومیت 10 ساله خود است. و پل ویلان، یک مدیر امنیتی شرکتی که به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی شده است. در حوالی زمانی که گرینر آزاد شد، ویلان از دولت ایالات متحده انتقاد کرد که به اندازه کافی برای کمک به او انجام نداده است.

روسیه یک مقصد بازی محبوب برای ورزشکاران برتر WNBA در خارج از فصل بوده است، با حقوق برخی از آنها بیش از 1 میلیون دلار – تقریباً چهار برابر میزان حقوق پایه WNBA. گرینر علیرغم اعتراف به جرم داشتن قوطی های حاوی روغن شاهدانه، که نتیجه آن بسته بندی عجولانه بود، همچنان طبق قوانین روسیه با محاکمه روبرو شد.

خاطرات گرینر در حال حاضر بدون عنوان است و در نهایت در نسخه بزرگسالان منتشر خواهد شد. شرایط مالی اعلام نشده است.

در بیانیه مطبوعاتی روز سه‌شنبه، ناپف گفت که این کتاب «صمیمی و تکان‌دهنده» خواهد بود و گرینر «تجربه دلخراش خود را از بازداشت غیرقانونی خود (همانطور که توسط وزارت امور خارجه طبقه‌بندی شده است) و دشواری راه‌اندازی قوانین روسی بیزانسی را با جزئیات واضح فاش خواهد کرد. سیستم به زبانی که او صحبت نمی کرد.”

در این اطلاعیه آمده است: «گرینر همچنین دوران تلخ و سورئال خود را که در یک زندان خارجی زندگی می‌کرد و جنبه‌های وحشتناک زندگی روزمره در یک مستعمره کیفری زنان را توصیف می‌کند. در قلب کتاب، گرینر آشفتگی شخصی را که در طول مدت سختی نزدیک ده ماهه تجربه کرد و مقاومتی که او را تا روز بازگشتش به ایالات متحده در دسامبر گذشته انجام داد، برجسته می کند.

بریتنی گرینر، بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکایی، در حالی که در دور سوم مسابقات گلف اوپن فونیکس در حفره شانزدهم تماشا می‌کند، طرفداران خود را تأیید می‌کند.
گرینر در حین تماشای دور سوم مسابقات گلف اوپن فونیکس در 11 فوریه، طرفداران خود را تأیید می کند. (داریل وب / آسوشیتدپرس)

مدافع حقوق برابر

گرینر، 32 ساله، برنده دو مدال طلای المپیک 6 فوتی 9، سه بار آمریکایی در دانشگاه بیلور، مدافع برجسته حقوق برابر برای زنان ورزشکار و اولین ورزشکار آشکارا همجنس گرا است که با نایکی به توافق رسیده است. . او نویسنده یک کتاب قبلی به نام “در پوست من: زندگی من در زمین و خارج از زمین بسکتبال” است که در سال 2014 منتشر شد.

در فوریه، او دوباره با مرکوری قرارداد امضا کرد و در فصل آینده آن که از ماه می تا سپتامبر ادامه دارد، بازی خواهد کرد.