بر اثر ریزش جزئی گاراژ پارکینگ نیویورک یک نفر کشته و 5 نفر مجروح شدند

شهردار اریک آدامز گفت که بر اثر ریزش جزئی یک گاراژ پارکینگ در روز سه شنبه در منطقه مالی منهتن یک نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.

سی بی اس نیوز به نقل از مقامات اورژانس شهر نیویورک گزارش داد که طبقه دوم گاراژ به طبقه اول فرو ریخت.

مقامات گفتند که آنها معتقدند همه کسانی که در ساختمان بودند حساب شده بودند. هیچ بازی نادرستی مشکوک نبود.

ریزش در اواخر بعد از ظهر در یک سازه پارکینگ در خیابان آن، چند بلوک از شهرداری و پل بروکلین، کمتر از یک کیلومتری بورس نیویورک رخ داد. تصاویر ویدئویی به نقل از سی‌بی‌اس نیوز نشان می‌دهد که عملیات نجات در جریان است و چندین خودرو در میان بتن مچاله شده روی هم قرار گرفته‌اند.

جان اسپوزیتو، رئیس عملیات آتش نشانی سازمان آتش نشانی نیویورک گفت که یک نفر در صحنه کشته شد، چهار نفر دیگر به دلیل جراحات به بیمارستان های منطقه منتقل شدند و نفر ششم که مجروح شده بود از درمان پزشکی خودداری کرد.

وی هر 6 نفر را کارگرانی توصیف کرد که هنگام ریزش آن در سازه پارکینگ بودند.

دو آتش نشان تجهیزات اضطراری را مدیریت می کنند.
آتش نشانان روز سه شنبه تجهیزات خود را در محل یک گاراژ پارکینگ فروریخته در محله منهتن شهر نیویورک بررسی کردند. سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانانی که در حال واکنش به ریزش بودند، “به دلیل نگرانی در مورد پایداری ساختاری ساختمان” از صحنه خارج شدند. (برندان مک درمید/رویترز)

وی در نشست خبری اواخر بعد از ظهر گفت: «این یک وضعیت بسیار خطرناک برای آتش نشانان ما بود.

سازمان آتش نشانی شهر نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که آتش نشانانی که به فروریزش واکنش نشان می دادند “به دلیل نگرانی در مورد پایداری ساختاری ساختمان” بلافاصله از صحنه خارج شدند.

“کاملا ناپایدار”

مقامات گفتند که دانشگاه پیس که در مجاورت ساختمان قرار دارد و دانشجویان، اساتید و کارکنان آن از ساختار پارکینگ استفاده می کنند، برای احتیاط تخلیه شد.

آدامز به خبرنگاران گفت: «این ساختمان کاملاً ناپایدار است.

شاهدان عینی گفتند که سقوط سریع و بدون هشدار بوده است.

تای نگوین، 35 ساله، که در محله چینی ها زندگی می کند و مدیر کلکتیو کلاب است، گفت: «همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. فروشگاه ما دو ساختمان از پارکینگ فاصله دارد و یک هتل نیز در کنار خود داریم.

لیام گائتا، دانشجوی دانشگاه پیس، به یکی از شعبه های ای بی سی نیوز گفت: «احساس یک زلزله بود. او گفت که “صدای بزرگ و غرش بزرگی را شنیده و سپس همه ما را تخلیه کردند.”