بیش از 70 مهاجر پس از واژگونی کشتی در سواحل لیبی کشته شدند

حداقل 74 مهاجر پس از واژگونی کشتی متصل به اروپا در سواحل لیبی در روز پنجشنبه غرق شدند ، آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد اعلام کرد ، آخرین مورد از حداقل 8 کشتی غرق شده در مدیترانه مرکزی از ماه گذشته است.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) گفت: این قایق حامل بیش از 120 مهاجر از جمله زنان و کودکان بود که در ساحل بندر الخمس لیبی واژگون شد. تنها 47 نفر توسط گارد ساحلی لیبی و ماهیگیران نجات یافتند و به ساحل منتقل شدند.

IOM افزود ، تاکنون 31 جنازه کشف شده است و جستجوی قربانیان باقی مانده ادامه دارد.

در طی سالهای پس از قیام سال 2011 که معمر قذافی ، دیکتاتور طولانی مدت را سرنگون و کشته کرد ، لیبی جنگ زده به عنوان نقطه عبور مسلط برای مهاجران که امیدوارند از آفریقا و خاورمیانه به اروپا بروند ، ظاهر شد.

قاچاقچیان اغلب خانواده های ناامید را به قایق های لاستیکی مجهز سوق می دهند که در مسیر خطرناک مدیترانه مرکزی متوقف می شوند و بنیانگذار آن می شوند. بر اساس اعلام IOM ، از سال 2014 حداقل 20،000 نفر در آن آبها جان داده اند.

فدریکو سودا ، رئیس IOM لیبی ، گفت: “از دست دادن فزاینده زندگی در مدیترانه ، مظهر ناتوانی دولت ها در اقدام قاطع برای تجدیدنظر در تلاش برای جستجوی و نجات بسیار مورد نیاز ، در مرگبارترین گذرگاه دریایی در جهان است.” ماموریت

روز سه شنبه ، 13 مهاجر آفریقایی از جمله سه زن و یک کودک در یک غرق کشتی مشابه در سواحل لیبی غرق شدند.

IOM اعلام کرد که اخیراً شاهد افزایش تعداد خروج از سواحل لیبی بوده است ، از ابتدای اکتبر بیش از 780 ورود به ایتالیا. بيانيه IOM را بيشتر بخوانيد و بيش از 11000 مهاجر رهگيري شده و به ليبي بازگشتند و در آنجا با خطر نقض حقوق بشر و بازداشت مواجه هستند.

در بیانیه آمده است: “IOM اظهار داشت كه لیبی بندر امنی برای بازگشت نیست و بار دیگر از جامعه جهانی و اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری و عینی برای پایان دادن به چرخه بازگشت و بهره برداری می شوند.