تامین مالی آب و هوا برای چه چیزی هزینه کرده است؟ مغازه های ژلاتو، کارخانه زغال سنگ و موارد دیگر

ایتالیا به یک خرده فروش کمک کرد تا فروشگاه های شکلات و ژلاتو را در سراسر آسیا باز کند. ایالات متحده برای توسعه هتل ساحلی در هائیتی وام ارائه کرد.

بلژیک از این فیلم حمایت کرد لا تیرا روجاداستانی عاشقانه در جنگل های بارانی آرژانتین. و ژاپن در حال تامین مالی یک کارخانه جدید زغال سنگ در بنگلادش و توسعه فرودگاه در مصر است.

اینها برخی از یافته‌هایی بود که در طی تحقیقات مالی آب و هوا توسط خبرنگاران رویترز و بیگ لوکال نیوز، یک برنامه روزنامه‌نگاری در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا کشف شد.

بودجه برای این پنج پروژه در مجموع 2.6 میلیارد دلار آمریکا (3.5 میلیارد دلار) بود و هر چهار کشور حمایت خود را به عنوان به اصطلاح مالی آب و هوا در نظر گرفتند.

تامین مالی آب و هوا چیست؟

این شامل کمک‌های بلاعوض، وام، اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری‌های سهام و سایر مشارکت‌هایی است که به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با جهان گرم‌تر است.

کشورهای توسعه یافته متعهد شده اند که مجموعاً 100 میلیارد دلار آمریکا (135 میلیارد دلار Cdn) در سال به این هدف اختصاص دهند، که آنها در مذاکرات آب و هوایی در پاریس در سال 2015 تأیید کردند.

این کشورها بیش از 40000 کمک مستقیم به هدف مالی را گزارش کردند که مجموعاً بیش از 182 میلیارد دلار آمریکا (246 میلیارد دلار) از سال 2015 تا 2020، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن در دسترس است، بوده است.

چه نوع هزینه ای به عنوان تامین مالی آب و هوا به حساب می آید؟

هیچ دستورالعمل رسمی برای اینکه چه فعالیت هایی به حساب می آیند وجود ندارد. دبیرخانه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل به رویترز گفته است که تصمیم گیری در مورد وضع استانداردهای یکسان به عهده خود کشورهاست.

کشورهای توسعه یافته در برابر این کار مقاومت کرده اند.

اگرچه یک کارخانه زغال سنگ، یک هتل، فروشگاه‌های شکلات، یک فیلم و گسترش فرودگاه به نظر تلاش‌هایی برای مبارزه با گرمایش زمین نیست، اما هیچ چیز مانع از آن نشد که دولت‌هایی که بودجه آن‌ها را تامین کرده‌اند، آن‌ها را به سازمان ملل گزارش دهند و آن‌ها را در کمک‌هایشان حساب کنند. جمع.

با انجام این کار، آنها هیچ قانونی را زیر پا گذاشتند.

تصویری کامپیوتری از هتلی با هفت طبقه و پاسیو روی پشت‌بام، در مقابل تپه‌های متحرک.
تصویر ماکتی از هتل جدید Courtyard by Marriott در Cap-Haitien، هائیتی، که قبلا به عنوان Habitation Jouissant شناخته می شد، در 11 مه 2023 در اختیار رویترز قرار گرفت. ایالات متحده وامی را برای بازسازی و توسعه هتل ارائه کرد که ایالات متحده آن را در نظر می گیرد. بخشی از تعهدات مالی آب و هوا باشد. (گروه فاطمه از طریق رویترز)

اگرچه برخی از سازمان ها استانداردهای خود را توسعه داده اند، فقدان یک سیستم یکسان پاسخگویی به کشورها این امکان را داده است که استانداردهای خود را بسازند.

مارک جوون، معاون وزیر دارایی فیلیپین که نماینده این کشور در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل است، گفت: “این غرب وحشی و وحشی مالی است.” اساساً، هر آنچه را که آنها مالیه آب و هوا می نامند، تأمین مالی آب و هوا است.

چرا ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده و بلژیک فکر می کردند که پروژه هایشان به عنوان تامین مالی آب و هوا محسوب می شود؟

هنگامی که از یکی از مقامات دولت ایتالیا پرسیده شد، گفت که ایتالیا قصد دارد آب و هوا را در تمام تأمین مالی خود در نظر بگیرد، اما توضیح بیشتری در مورد چگونگی دستیابی فروشگاه های شکلات به این هدف نداد.

یک مقام آمریکایی گفت که پروژه هتل هائیتی مهم است زیرا شامل کنترل آب طوفان و اقدامات حفاظتی در برابر طوفان است.

سخنگوی دولت بلژیک از محاسبه کمک مالی برای فیلم جنگل های بارانی به عنوان کمک مالی برای آب و هوا دفاع کرد، زیرا این فیلم به جنگل زدایی، محرک تغییرات آب و هوایی می پردازد.

مقامات ژاپنی پروژه های برق و فرودگاه را سبز می دانند زیرا این پروژه ها شامل فناوری تمیزتر یا ویژگی های پایدار است.

خبرنگاران چگونه بررسی کردند که این پول چگونه خرج شده است؟

خبرنگاران رویترز و بیگ لوکال نیوز، در تلاش برای درک چگونگی خرج شدن این پول، هزاران پرونده را که کشورها برای مستندسازی کمک‌ها به سازمان ملل ارسال کرده بودند، بررسی کردند.

عدم شفافیت این سیستم باعث شد که بتوان گفت چقدر پول صرف تلاش هایی می شود که واقعاً به کاهش گرمایش جهانی و تأثیرات آن کمک می کند.

کشورها ملزم به گزارش جزئیات پروژه نیستند. توصیفاتی که آنها فاش می کنند اغلب مبهم یا وجود ندارند – به حدی که در هزاران مورد، آنها حتی کشوری را که پول در آن رفته است را شناسایی نمی کنند.

رومن ویکمانز، محقق ارشد متخصص در امور مالی اقلیم در مؤسسه امور بین‌الملل فنلاند، می‌گوید: «شما نمی‌توانید واقعاً پول را دنبال کنید، پول را ردیابی کنید، تأثیر آن را ردیابی کنید.

در مورد کانادا چطور؟

برخی از کشورها مانند بریتانیا، کانادا و هلند گزارش‌های مفصلی را ارائه می‌کنند و رویترز ده‌ها میلیارد دلار هزینه از حداقل 33 کشور را که با اهداف اعلام‌شده آب و هوا همسو بودند، محاسبه کرد. این شامل سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و پروژه‌هایی است که در برابر بلایای طبیعی مقاوم‌سازی می‌کنند.

تماشا | کانادا متعهد می شود پس از از دست دادن هدف قبلی، هزینه های تغییرات آب و هوایی را افزایش دهد:

کانادا وعده داده است که پس از از دست دادن هدف قبلی، هزینه های تغییرات آب و هوایی را افزایش دهد

کانادا قول داده است که در نهایت به اجرای تعهدی که 12 سال پیش برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی داده شده بود، کمک کند. این تعهد پس از اعتراف به نادیده گرفتن هدف قبلی و پیش از کنفرانس آب و هوا COP26 صورت گرفت.

آیا این سبز شویی است؟

گایا لارسن، مدیر دسترسی به منابع مالی آب و هوا در مؤسسه منابع جهانی، یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی که امور مالی آب و هوا را دنبال می‌کند، گفت: تصمیم‌ها برای ادعای پروژه‌های مرزی به‌عنوان تأمین مالی آب و هوا اغلب منعکس‌کننده تلاش عمدی برای گمراه‌کردن نیستند.

اما زمانی که کشورها تعداد بودجه خود را با چیزهایی مانند انرژی زغال‌سنگ افزایش می‌دهند، نتیجه می‌تواند شبیه شستشوی سبز باشد – زمانی که شرکت‌ها ادعاهای اغراق‌آمیز یا گمراه‌کننده‌ای درباره نظارت بر محیط‌زیست خود دارند.

کشورهای در حال توسعه درباره تامین مالی نامناسب آب و هوا چه می گویند؟

برخی از مقامات کشورهای دریافت‌کننده بالقوه می‌گویند که قبل از شروع به جریان افتادن پول بیشتر، نیاز به تعاریف واضح‌تری از آنچه که به عنوان تامین مالی آب و هوا و شفافیت بیشتری در گزارش‌دهی مشارکت دارد، است.

بر اساس بررسی رویترز از ارسالی‌های سازمان ملل، ویدیوهای نشست‌های آب و هوا و بولتن‌های مذاکرات آب‌وهوایی، بیش از 100 بار از سال 2012، کشورهای در حال توسعه یا گروه‌هایی که به نمایندگی از آنها عمل می‌کنند، خواستار چنین بهبودهایی شده‌اند.

تماشا | دانشمندان در گزارش سازمان ملل متحد “اخطار نهایی” را در مورد تغییرات آب و هوایی می دهند

دانشمندان در گزارش سازمان ملل متحد “اخطار نهایی” را در مورد تغییرات آب و هوایی می دهند

دانشمندان برتر آب و هوا گزارش ارزیابی نهایی خود را در مورد تغییرات آب و هوا منتشر کردند و اعلام کردند که این آخرین فرصت برای محدود کردن گرمایش جهانی ناشی از انسان به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن قبل از غیرقابل برگشت شدن آسیب است.

متیو سامودا، وزیر وزارت رشد اقتصادی و ایجاد شغل جامائیکا، گفت: «اگر به خود می گوییم پول خرج می کنیم و برای آینده خود سرمایه گذاری می کنیم به گونه ای که نیستیم، پس در انتظار فاجعه هستیم.

چرا برخی از کشورهای توسعه یافته با قوانین سختگیرانه تر در مورد تامین مالی آب و هوا مخالف هستند؟

مذاکره کنندگان آب و هوا از کشورهای ثروتمندی که مخالف قوانین سختگیرانه تر هستند به رویترز گفتند که محدودیت های بیشتر در نحوه هزینه کردن منابع مالی می تواند استقلال کشورهای در حال توسعه را در مقابله با تغییرات آب و هوایی محدود کند، جریان پول را محدود کند و انعطاف لازم برای همگام شدن با بحران به سرعت در حال توسعه را متوقف کند. فناوری های مورد نیاز برای حل آن

گابریلا بلاتر، مشاور اصلی سیاست‌گذاری سوئیس در امور مالی بین‌المللی محیط زیست، گفت که کشورهای توسعه‌یافته در برابر تعریفی مقاومت نمی‌کنند تا بتوانند «هر چیزی زیر آفتاب» را به‌عنوان تأمین مالی آب و هوا ادعا کنند. در عوض، او گفت، آنها می خواهند به توافق پاریس وفادار بمانند، توافقی که هدف آن احترام به حق هر کشور برای تعیین مسیر خود در مبارزه با اثرات تغییرات آب و هوایی است.

تماشا | طبق گزارش سازمان ملل، بلایای آب و هوایی 5.8 تریلیون دلار هزینه داشته است:

گزارش سازمان ملل: بلایای آب و هوایی 5.8 تریلیون دلار هزینه داشته است

در گزارش آژانس هواشناسی سازمان ملل آمده است که هزینه بلایای مرتبط با آب و هوا در 50 سال گذشته تقریباً 5.8 تریلیون دلار Cdn بوده است، اما در سال های اخیر به دلیل بهبود سیستم های هشدار اولیه، تلفات کمتری رخ داده است.