ترامپ پس از ریاست جمهوری، ظاهراً در مورد داشتن اسناد محرمانه در ضبط صحبت می کند

به گزارش رسانه‌ها، دادستان‌های وزارت دادگستری ایالات متحده یک فایل صوتی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از خروج از مقامش را به دست آورده‌اند که در آن درباره نگه داشتن یک سند محرمانه پنتاگون مربوط به حمله احتمالی به ایران صحبت می‌کند.

سی ان ان که برای اولین بار از این نوار گزارش داد، گفت که ترامپ در ضبط پیشنهاد کرده است که می خواهد اطلاعات این سند را با دیگران به اشتراک بگذارد اما می دانست که محدودیت هایی در مورد توانایی او برای از حالت طبقه بندی کردن سوابق پس از ترک ریاست جمهوری وجود دارد.

بر اساس گزارش CNN، ضبط ژوئیه 2021 در باشگاه گلف وی در بدمینستر، نیوجرسی، در یک گردهمایی با دستیاران ترامپ و دو نفر که روی زندگی نامه رئیس سابق دفتر ترامپ، مارک میدوز کار می کردند، انجام شد.

به نظر می‌رسد که اظهارنظرهای مربوط به ضبط، ادعاهای مکرر رئیس‌جمهور سابق مبنی بر اینکه اسنادی را که با خود از کاخ سفید به مار-آ-لاگو، املاکش در فلوریدا، پس از ترک پست برده بود، از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است. این ضبط همچنین می‌تواند کمکی کلیدی برای دادستان‌هایی باشد که می‌خواهند ثابت کنند ترامپ می‌داند توانایی‌اش برای داشتن اسناد طبقه‌بندی محدود است.

گفته می‌شود که زندگی‌نامه Meadows شامل شرحی از آنچه به نظر می‌رسد همان ملاقات است.

این فایل ضبط شده در اختیار جک اسمیت بازپرس ویژه قرار گرفته است که تیم دادستان او ماه‌ها در مورد سوءاستفاده احتمالی اسناد طبقه‌بندی شده در مار-آ-لاگو و اینکه آیا ترامپ یا هر شخص دیگری به‌دنبال ایجاد مانع در این تحقیقات بوده‌اند، تحقیق کرده‌اند.

درخواست های مکرر برای بازیابی اسناد

واشنگتن پست، اواخر روز چهارشنبه گزارش داد، دو نفر از افراد آشنا با مکالمه ضبط شده گفتند که دادستان اسمیت از شاهدان درباره آگاهی آشکار ترامپ از این که سندی که او در بدمینستر درباره آن صحبت می‌کرد، چیزی حساس بود که او نمی‌توانست پس از ترک قدرت به اشتراک بگذارد یا از طبقه‌بندی خارج کند، سوال کرده‌اند.

تحقیقات جنایی سال گذشته پس از آن آغاز شد که اداره بایگانی و سوابق ملی FBI را در مورد وجود اسناد طبقه بندی شده در 15 جعبه سوابق که با تاخیر از مار-آلاگو توسط ترامپ و نمایندگانش ارسال شده بود، آغاز کرد.

مردی با کت و شلوار در حالی که ماسک کووید-19 را در می‌آورد در راهرو نشان داده می‌شود.
یک وکیل رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، که در 12 اکتبر 2020 در واشنگتن دیده شد، از اظهار نظر در مورد گزارش های مربوط به ضبط ترامپ خودداری کرد. ضبط آشکار در نتیجه مکالمه بین ترامپ و دو نفری که روی زندگی نامه Meadows کار می کردند، به دست آمد. (J. Scott Applewhite/ Associated Press)

بازرسان در ابتدا احضاریه ای برای باقیمانده سوابق طبقه بندی شده صادر کردند، اما پس از اینکه در جریان بازدید ژوئن 2022 از مار-آ-لاگو تنها حدود سه دوجین را دریافت کردند، دو ماه بعد با حکم بازرسی بازگشتند و حدود 100 سند دیگر را که به عنوان طبقه بندی شده بودند، از جمله در دفتر ترامپ در آنجا

یک وکیل برای میدوز از اظهار نظر در مورد آخرین گزارش‌ها در روز چهارشنبه که توسط آسوشیتدپرس رسید، خودداری کرد.

سی ان ان گفت که شاهدان از جمله ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، درباره این قسمت بازجویی شده اند. سخنگوی میلی از اظهار نظر در مورد گزارش هایی که در مورد مصاحبه با وی انجام شده بود خودداری کرد.

سخنگوی بازپرس ویژه از اظهار نظر خودداری کرد.

تماشا | آیا دیسانتیس فرماندار فلوریدا می تواند نامزد جمهوری خواهان برای سرنگونی ترامپ باشد؟

رقیب ترامپ در سال 2024، ران دیسانتیس کیست؟ | در مورد آن

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد می شود. اندرو چانگ به کیست، کارهایی که انجام داده و سابقه طولانی خود با رقیب اصلی خود یعنی دونالد ترامپ نگاه می کند.

سخنگوی ترامپ در بیانیه ای گفت که این تحقیقات “بی ارزش” بوده و به منزله “ادامه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری” است.

اسمیت، بازرس ویژه، همچنین در حال بررسی تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است – موضوع تحقیقی مشابه و در حال انجام توسط دادستان‌های آتلانتا.

سردردهای قانونی چند ماه آینده

دادستان ها با بخش وسیعی از شاهدان در حضور هیئت منصفه مصاحبه کرده اند. هیچ کس تا به امروز در تحقیقات تحت رهبری اسمیت مورد اتهام جنایی قرار نگرفته است و مشخص نیست که این تحقیقات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، که در حال تحقیق درباره تلاش های ترامپ و متحدانش برای براندازی پیروزی جو بایدن در جورجیا در انتخابات 2020 است، به طور کتبی به مقامات این ایالت اطلاع داده است که هر گونه کیفرخواست هیئت منصفه در این پرونده احتمالاً در ماه اوت صادر خواهد شد. . سال گذشته، یک هیئت منصفه بزرگ حقیقت یاب از حدود 75 شاهد در این پرونده استماع کرد.

مردی پرچمی را در دست دارد که روی آن نوشته شده است «شکار جادوگران در سال 1692 از مد افتاده است» در حالی که در وسط جاده ایستاده است.
یکی از حامیان ترامپ در یک راهپیمایی برای استقبال از او در منچستر، NH، در 10 مه، تابلویی را در دست دارد. ترامپ علیرغم مواجهه با مشکلات حقوقی بی‌شماری نزد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان محبوب است. (جوزف پرزیوسو/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

دادستان‌های نیویورک اوایل سال جاری ترامپ را به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت‌های غیراخلاقی پرداختی به سه نفر – از جمله دو زن که ادعا می‌کنند با او رابطه دارند – در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 متهم کردند. مردم تا زمانی که او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، در مورد پرداخت های پولی بی سر و صدا اطلاعاتی کسب نکردند، زیرا National Enquirer اغوا شد تا تحولات را منتشر نکند.

یک قاضی تاریخ محاکمه ماه مارس را برای آن پرونده تعیین کرده است.

پیش از آن، ترامپ، سه فرزند ارشدش، دونالد جونیور، ایوانکا و اریک ترامپ، و سازمان ترامپ در کل، با محاکمه ای در ماه اکتبر برای کلاهبرداری مدنی روبرو هستند. دادستان کل ایالت نیویورک ادعا کرده است که یک طرح کلاهبرداری برای دستکاری سوابق تجاری به منظور دریافت وام و شرایط مالیاتی مطلوب تر است.

ترامپ اخیراً در یک محاکمه مدنی به دلیل سوء استفاده جنسی و افترا مرتبط با یک حادثه اواسط دهه 1990 مسئول شناخته شد.

علیرغم افشای قانونی، ترامپ 76 ساله نامزدی برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرده است و بر اساس نظرسنجی‌های متعدد ملی و همچنین آن‌هایی که در ایالت‌هایی که میزبان اولین رقابت‌های مقدماتی هستند، به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در نظر گرفته می‌شود.