ترس، بی اعتمادی، اسلحه و پیامدهای مرگبار آن در آمریکا

در حومه دیترویت، یک نوجوان 14 ساله گمشده بود که به دنبال مسیر بود.

در کانزاس سیتی، یک نوجوان 16 ساله بود که برای بردن برادران کوچکترش به خانه اشتباهی رفت.

همچنین دختر 12 ساله ای بود که در حیاطی در شهر کوچک آلاباما جستجو می کرد، زن 20 ساله ای که خود را در مسیر اشتباهی در شمال نیویورک پیدا کرد و تشویق کننده ای که سوار ماشین اشتباهی در تگزاس شد.

همه آنها و دهها نفر دیگر در سراسر آمریکا با تیراندازی روبرو شدند. عده ای مجروح و تعدادی کشته شدند.

در کشوری که غریبه ها اغلب به عنوان تهدید تلقی می شوند و ترس سیاسی شده است، اشتباهات صادقانه و اعمال ساده مانند به صدا در آوردن زنگ در خانه می تواند مانند یک سوال سرنوشت ساز اعتماد به نظر برسد.

مردی در یک مغازه اسلحه فروشی اسلحه در دست گرفته است.
یکی از همکاران فروش فاکتوری را برای نهایی کردن فروش یک تفنگ در یک فروشگاه اسلحه در بربنک، کالیفرنیا، در سال گذشته پر می کند. (جای سی هونگ/آسوشیتدپرس)

این یک تنش است که جائه مویر در یک تجمع اخیر شرکت کرد و خواستار تحقیقات فدرال در مورد تیراندازی به رالف یارل، نوجوان سیاه پوستی بود که هفته گذشته هنگامی که به در یک مرد سفیدپوست مسن رفت در حالی که به دنبال برادرانش بود، شلیک کرد.

“من می خواهم از هر کسی که به خانه من می آید خوشامد بگویم و دعوت کنم. حتی اگر آنها کمک بخواهند و من نتوانم به آنها کمک کنم، با آنها مهربان خواهم بود. فکر می کنم همه باید اینگونه باشند. مویر گفت.

مویر گفت: «اما فکر نمی‌کنم این فرهنگی باشد که ما در حال حاضر داریم. ترس زیادی در کشور ما وجود دارد.

همچنین بی اعتمادی زیادی وجود دارد.

کاهش اعتماد به دیگران

در اوایل دهه 1970، نظرسنجی ها نشان داد که حدود نیمی از آمریکا معتقد بودند که اکثر مردم قابل اعتماد هستند. تا سال 2020، این تعداد به کمتر از یک سوم کاهش یافت.

در همین حال، آمریکایی‌ها برای دهه‌ها بر این باور بوده‌اند که جرم و جنایت در حال افزایش است – حتی در سال‌هایی که کاهش می‌یابد – و همچنین شانس خود را برای قربانی جنایت بیش از حد برآورد می‌کنند.

وارن الر، استاد کالج عدالت کیفری جان جی، با اشاره به تمرکز بی وقفه رسانه ها بر جرم و جنایت گفت: “بخشی از آن شما هستید.”

ما 24 ساعت شبانه روز از تمام خطرات بیرونی مطلع هستیم.»

این به سختی تعجب آور است. سیاستمداران مدت‌هاست که از جرم و جنایت به عنوان یک موضوع گوه استفاده می‌کنند. تابلوهای پیام محله باعث ایجاد پارانویا در مورد افراد خارجی مشکوک می شود. و برنامه های خبری بینندگان تلویزیون را با تصاویری از ویدئوهای نظارتی دانه دانه بمباران می کنند که انواع جنایات و عناوین تحریک آمیز را در مورد شهرهای در حال زوال نشان می دهد.

مردم بی گناه زخمی شدند و کشته شدند

این شامل تیراندازی هایی می شود که در آن قربانیان بی گناه توسط افرادی که به اشتباه فکر می کنند در معرض تهدید هستند تیراندازی می شوند.

تپانچه ها در یک رویداد NRA نمایش داده می شوند.
سالانه بیش از 15000 نفر در ایالات متحده در قتل با سلاح گرم کشته می شوند. (مایکل کانروی/ آسوشیتدپرس)

در حالی که آمار کمی در مورد این تیراندازی ها وجود دارد، به نظر می رسد که درصد بسیار کمی از بیش از 15000 نفری که هر ساله در ایالات متحده در قتل با سلاح گرم کشته می شوند را تشکیل می دهند.

و با این حال، تنها در شش روز در ماه آوریل، چهار جوان در سراسر ایالات متحده مورد اصابت گلوله قرار گرفتند – و زن در نیویورک کشته شد – به دلیل اینکه در جایی قرار گرفتند که کسی تصمیم گرفت مکان اشتباهی باشد.

این بی اعتمادی آمریکایی به عنوان چیزی حل شده است که اگرچه عادی نیست، اما کمتر از همیشه تعجب آور است.

و هنگامی که با سردرگمی قانونی، دسترسی آسان به سلاح، آموزش ضعیف اسلحه گرم و گاهی نژادپرستی آشکار آمیخته می شود، مجموعه ای از تیراندازی ها را به وجود آورده است که به نظر می رسد هرگز پایان نخواهند یافت.

مسائل حقوقی را در نظر بگیرید: تیراندازان در حوادثی مانند این اغلب از دفاعی مبتنی بر قوانین “ایستاده باشید” استفاده می کنند، که حقوق افراد را برای دفاع از خود در صورت تهدید افزایش داده است.

اما این قوانین ممکن است در واقع منجر به خشونت شده باشند: مطالعه ای که در سال 2022 توسط JAMA Network Open، یک مجله پزشکی معتبر منتشر شد، نشان داد که نرخ قتل ماهانه بین 8 تا 11 درصد در ایالت هایی که موضع خود را حفظ کرده اند افزایش یافته است. قوانین

یک جیپ از کنار خانه، چمنزار و درخت در یک خیابان مسکونی می گذرد.
یک راننده از خانه ای در کانزاس سیتی، موسی، عبور می کند، جایی که اندرو لستر 84 ساله در اوایل این ماه به رالف یارل 16 ساله شلیک کرد. (چارلی ریدل/آسوشیتدپرس)

جفری کورن، رئیس حقوق کیفری در دانشکده حقوق دانشگاه فناوری تگزاس، می‌گوید: «من فکر می‌کنم معمولاً به عنوان مجوزی برای استفاده از نیروی مرگبار در زمان احساس خطر شناخته می‌شود.

او به طور گسترده چنین قوانینی را مورد مطالعه قرار داده است، که به اعتقاد او عمیقاً توسط عموم اشتباه شده است.

او گفت: “ترس را باید با شرایط توجیه کرد.” “شما نمی توانید کسی را فقط به این دلیل که از او می ترسید بکشید.”

تصورات نادرست و نژاد

سپس مسئله اجتناب ناپذیر نژاد وجود دارد که ستون اصلی بی اعتمادی آمریکا در طول قرن هاست.

تصورات نادرست درباره تهدیدهای افراد غیرسفیدپوست بارها و بارها در تاریخ مدرن آمریکا مطرح شده است، از جمله در تعدادی از موارد برجسته زمانی که مهاجمان به سیاه پوستان یا اسپانیایی تبارهایی که معتقد بودند به معنای آسیب رساندن به آنها بود، حمله کردند، حتی زمانی که هیچ تهدیدی آشکار نبود.

تیراندازی یارل با تیراندازی سال 2012 به قتل تریون مارتین، 17 ساله، نوجوان سیاه پوستی که در حال بازدید از خانه پدرش در یک محله سرپوشیده فلوریدا بود، مقایسه کرد، زمانی که جورج زیمرمن، یک نگهبان داوطلب محله، تصمیم گرفت که او مشکوک به نظر می رسد و او را به ضرب گلوله کشت.

همچنین بازتاب مورد رنیشا مک براید، یک زن سیاه‌پوست است که در سال 2013 در یک جامعه در منطقه دیترویت را زد و پس از یک تصادف رانندگی به دنبال کمک بود. او توسط یک ساکن سفیدپوست تیراندازی شد که از طریق درب صفحه نمایش او شلیک کرد و گفت که می ترسد قصد آسیب رساندن به او داشته باشد.

ایبرام ایکس کندی، بنیانگذار مرکز تحقیقات ضد نژادپرستی در دانشگاه بوستون، گفت که این موارد به این دلیل رخ داده است که مردم از هر نژاد و پیشینه ای از ترس سیاه پوستان بیشتر مستعد جنایت و خشونت هستند.

کندی می‌گوید: «روش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که به مردم آموزش داده می‌شود که سیاه‌پوستان خطرناک هستند، و این ایده‌ها در واقع انواع خطرات را برای سیاه‌پوستان از جمله نوجوانان سیاه‌پوست ایجاد می‌کند.

او گفت: «هرچه بیشتر این ایده را بیاموزیم و متوجه شویم که به هیچ وجه نمی‌توانیم خطری را برای رنگ پوست ایجاد کنیم، احتمال اینکه مردم از نیروی کشنده علیه یک کودک 16 ساله استفاده کنند کمتر می‌شود. زنگ خانه‌شان را می‌زنند.»