تعداد کشته شدگان تصادف قطار هند از 280 نفر گذشت و 900 نفر مجروح شدند

پس از اینکه دو قطار مسافربری در هند از ریل خارج شدند و بیش از 280 نفر را کشتند و صدها نفر را زخمی کردند، به دلیل واژگونی واگن‌های ریلی در یکی از مرگبارترین تصادفات قطار در این کشور، امدادگران از میان انبوه آوار و آوار عبور کردند تا اجساد را بیرون بکشند و مردم را آزاد کنند. دهه ها

این حادثه که جمعه شب در حدود 220 کیلومتری جنوب غربی کلکته رخ داد، منجر به صحنه‌ای آشفته شد زیرا امدادگران از بالای قطارهای خراب شده برای شکستن درها و پنجره‌های باز با استفاده از مشعل‌های بریده برای نجات بازماندگان، بالا رفتند.

پی کی ینا، مقام ارشد اداری این ایالت گفت: حدود 900 نفر در این حادثه در منطقه بالاسوره در شرق ایالت اودیشا زخمی شدند. علت در دست بررسی بود.

سودانشو سارانگی، مدیر بخش آتش نشانی و اورژانس اودیشا، به آسوشیتدپرس گفت که حداقل 280 جسد در طول شب و تا صبح شنبه پیدا شد. وی گفت که بیش از 800 مسافر مجروح به بیمارستان های مختلف منتقل شدند که حال بسیاری از آنها وخیم است.

10 تا 12 واگن از ریل 1 قطار درگیر خارج شدند

امدادگران در حال عبور از واگن های ریلی تخریب شده برای یافتن افرادی بودند که ممکن است هنوز در دام افتاده باشند. سرنگی گفت احتمال دارد که افراد زیر آن گیر کرده باشند اما بعید است که هنوز زنده باشند. اواخر روز جمعه، صدها نفر در بیش از ده ها واگن شکسته محبوس شدند، زیرا امدادگران برای بیرون کشیدن آنها تلاش می کردند.

تماشا | یک بازمانده از جراحاتش در تصادف صحبت می کند:

تصادف قطار در هند صدها کشته و زخمی برجای گذاشت

یکی از بازماندگان تصادف قطار گفت که پس از سقوط 10 تا 15 نفر بر روی او، در ته انبوهی از اجساد قرار گرفت.

“تا ساعت 10 شب [on Friday] ما توانستیم بازماندگان را نجات دهیم. بعد از آن بحث برداشتن اجساد بود.» او گفت: «این بسیار بسیار غم انگیز است. من هرگز چنین چیزی را در دوران حرفه ای خود ندیده ام.”

آمیتاب شارما، سخنگوی وزارت راه آهن گفت که 12 تا 10 واگن یک قطار از ریل خارج شد و آوارهای برخی از واگن های مخدوش شده بر روی ریل مجاور سقوط کردند. وی افزود: این آوار توسط قطار مسافربری دیگری که از جهت مخالف می آمد برخورد کرد و باعث شد تا سه واگن قطار دوم نیز از ریل خارج شوند.

مردی با چهره عبوس در میان جمعیت در نزدیکی چندین واگن ریلی تصویر شده است.
آشوینی وایشناو وزیر راه آهن هند روز شنبه وارد محل حادثه شد. (AFP/Getty Images)

پرس تراست هند گزارش داد که سومین قطار حامل بار نیز درگیر بوده است، اما هیچ تایید فوری آن از سوی مقامات راه آهن وجود ندارد. PTI گفت که برخی از واگن های مسافری خارج شده از ریل به واگن های قطار باری برخورد کردند.

تعداد کشته شدگان در طول شب به طور پیوسته افزایش یافت زیرا فیلم نشان می داد کالسکه های متلاشی شده و کاملاً واژگون شده بودند. تعداد زیادی اجساد که با ملحفه های سفید پوشانده شده بودند، در نزدیکی ریل قطار روی زمین دراز کشیده بودند و مردم محلی و امدادگران برای کمک به بازماندگان مسابقه می دادند.

تیم‌های امداد و نجات و پلیس صبح روز شنبه همزمان با ادامه عملیات جست‌وجو، در بحبوحه نگرانی از افزایش بیشتر تعداد کشته‌ها، به غربال کردن ویرانه‌ها ادامه دادند. ده ها نفر نیز برای اهدای خون در یک بیمارستان محلی حاضر شدند.

1200 امدادگر

مقامات گفتند که 1200 امدادگر با 115 آمبولانس، 50 اتوبوس و 45 واحد بهداشتی سیار در طول شب در محل حادثه کار کردند. روز شنبه به عنوان روز عزای عمومی در اودیشا اعلام شد، زیرا ناوین پاتنایک، وزیر ارشد ایالت، برای دیدار با مسافران مجروح به منطقه رسید.

روستاییان گفتند که پس از شنیدن صدای بلندی که توسط واگن‌های قطار از ریل خارج می‌شدند، برای نجات مردم به محل شتافتند.

روپام بانرجی، یکی از بازماندگان، گفت: “مردم محلی واقعاً برای کمک به ما بیرون رفتند. آنها نه تنها در بیرون کشیدن مردم کمک کردند، بلکه چمدان های ما را پس گرفتند و برای ما آب گرفتند.”

ده‌ها نفر، که بسیاری از آنها نارنجی پوشیده‌اند، در اطراف واگن‌های ریلی کج‌شده و کج‌شده جمع شده‌اند.
نیروهای امداد روز شنبه در محل حادثه برای یافتن بازماندگان این حادثه جستجو می کنند. (دیبیانگشو سرکار/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

مسافر واندانا کالدا گفت که در هنگام خروج از ریل در داخل قطار افراد “روی یکدیگر می افتادند” زیرا مربی او به شدت تکان می خورد و از ریل منحرف می شد.

او گفت: “وقتی از دستشویی بیرون آمدم، ناگهان قطار کج شد. تعادلم را از دست دادم… همه چیز به هم ریخت. مردم شروع به افتادن روی یکدیگر کردند و من شوکه شده بودم و نمی توانستم بفهمم چه اتفاقی افتاده است. ذهنم از کار افتاد.” گفت و افزود که از زنده ماندن احساس خوش شانسی می کند.

یکی دیگر از بازماندگان که نام خود را ذکر نکرد، گفت که خواب بوده است که ضربه او را از خواب بیدار کرد. او گفت که مسافران دیگر را با دست و پا شکسته و چهره های از هم ریخته دیده است.

مخالفان خواستار استعفای وزیر راه آهن شدند

نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که افکارش با خانواده های داغدار است.

مودی که گفت با وزیر راه آهن صحبت کرده و «همه کمک‌های ممکن» ارائه می‌شود، در توئیتی نوشت: «انشالله مجروحان به زودی بهبود یابند.

آشوینی وایشناو، وزیر راه آهن هند، گفت که تحقیقات در سطح بالا انجام خواهد شد، زیرا مخالفان سیاسی از دولت انتقاد کرده و خواستار استعفای وایشناو شده اند.

علی‌رغم تلاش‌های دولت برای بهبود ایمنی ریلی، سالانه صدها تصادف در راه‌آهن هند، بزرگترین شبکه قطار تحت مدیریت یکپارچه در جهان رخ می‌دهد.

در آگوست 1995، دو قطار در نزدیکی دهلی نو با یکدیگر برخورد کردند و در یکی از بدترین حوادث قطار در هند، 358 نفر کشته شدند.

در سال 2016، یک قطار مسافربری از روی ریل بین شهرهای ایندور و پاتنا سر خورد و 146 نفر را کشت.

بیشتر تصادفات قطار ناشی از خطای انسانی یا تجهیزات سیگنالینگ قدیمی است.

بیش از 12 میلیون نفر هر روز با 14000 قطار در سراسر هند سوار می شوند و 64000 کیلومتر را طی می کنند.