توماس قاضی دیوان عالی ایالات متحده به دلیل اتهامات مربوط به تضاد منافع با استیضاح روبرو می شود

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که می خواهد کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی استیضاح شود و مشاوران وی پس از گزارش رسانه ای سفرهای مجللی را که وی طی دهه ها انجام داده است، با بودجه یک اهدا کننده جمهوری خواه، مورد بازجویی قرار گیرد.

او در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: «این مسئولیت مجلس است که این تحقیقات را در قالب استیضاح پیگیری کند. با این حال، او اذعان کرد که پیشرفت بعید است زیرا مجلس نمایندگان دارای اکثریت جمهوری خواه است که نمی خواهد علیه عدالت محافظه کار اقدام کند.

اوکاسیو کورتز گفت که جدول زمانی رابطه توماس با اهداکننده جمهوری خواه و غول املاک و مستغلات هارلن کرو نشان داد که تضاد منافع از زمانی که توماس شروع به خدمت در دادگاه عالی در سال 1991 کرد، آغاز شد.

ProPublica روز پنجشنبه گزارش داد که توماس سفرهای پرهزینه کرو را در طول چندین دهه با وجود قانون فدرال که افشای بیشتر هدایا را الزامی می کند، پذیرفته است.

توماس از این سفرها دفاع کرد و در بیانیه‌ای در روز جمعه گفت که به او توصیه شده بود که این نوع “میهمان نوازی شخصی” را گزارش کند و همیشه به دنبال پیروی از دستورالعمل‌های افشای اطلاعات بوده است.

او گفت که اکنون از قوانین جدیدی که توسط کنفرانس قضایی که مسئول الزامات افشای مالی برای کل قوه قضاییه فدرال است، پیروی خواهد کرد.

کرو به ProPublica گفت که او “هیچ وقت به دنبال تأثیرگذاری بر قاضی توماس در هیچ موضوع حقوقی یا سیاسی نبوده است.”