جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رسما نامزدی برای انتخاب مجدد را اعلام کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه رسماً اعلام کرد که برای انتخابات مجدد نامزد می‌شود و از رای‌دهندگان درخواست کرد تا به او کمک کنند تا «کار» را که با اولین دوره ریاست‌جمهوری‌اش آغاز شده به پایان برساند و در عین حال با سیاست‌مداران جمهوری‌خواه که به گفته او حقوق آمریکایی‌ها را پس می‌گیرند، تفاوت دارد.

بایدن قبلا گفته بود که قصد دارد نامزد دموکرات ها در سال 2024 باشد اما منتظر اعلام رسمی است. این اعلامیه در یک ویدیوی سه دقیقه ای منتشر شد که به طور برجسته معاون رئیس جمهور کامالا هریس را نیز به نمایش گذاشت.

بایدن در ژانویه 2021 به عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا شناخته شد. در پایان دومین دوره ریاست‌جمهوری، اگر مشخص شود، او 86 ساله می‌شود.

بایدن با سخنرانی بر روی کلیپ‌های ویدئویی کوتاه و عکس‌هایی از لحظات کلیدی ریاست‌جمهوری خود، عکس‌های فوری از مجموعه‌ای از آمریکایی‌ها و درخشش‌هایی از دشمنان جمهوری‌خواه خود از جمله دونالد ترامپ، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، توصیه کرد. طرفدارانی که “این لحظه ماست” برای “دفاع از دموکراسی. برای آزادی های شخصی ما بایستید. برای حق رای و حقوق مدنی ما بایستید.”

بایدن در ویدئوی راه اندازی که حزب جمهوری خواه را به عنوان افراط گرایان نشان می دهد که می خواهند دسترسی به سقط جنین را متوقف کنند، امنیت اجتماعی را قطع کنند، گفت: “آزادی. آزادی شخصی برای اینکه چه کسی هستیم به عنوان آمریکایی اساسی باشد. هیچ چیز مهم تر نیست. هیچ چیز مقدس تر.” حق رای را محدود کنید و کتاب هایی را که با آنها مخالف هستند ممنوع کنید.

در سراسر کشور، افراط گرایان MAGA صف می کشند تا این آزادی های اساسی را از بین ببرند.»

برنده قانونگذاری کند می شود

میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی ها اغلب به سختی بالاتر از سطوح پایین تاریخی ترامپ بوده است که نشان دهنده یک کشور قطبی شده و نگرانی در مورد شرایط اقتصادی، در درجه اول تورم است. اما برخی از مورخان و دانشمندان علوم سیاسی به بایدن به خاطر کارهایی که در دو سال اول ریاست جمهوری خود توانست از نظر قانونگذاری انجام دهد، اعتبار می دهند.

“آنچه او به دست آورده است [done] جیمز تربر، نویسنده و مؤسس مرکز مطالعات کنگره و ریاست جمهوری دانشگاه آمریکایی، در اواخر سال 2022 به الکس پانتا از CBC گفت.

در عکسی در فضای باز دو مرد در مقابل یک کلیسای پرآذین نشان داده شده اند.
بایدن با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکل در یک بازدید غیرمنتظره از کیف در 20 فوریه قدم می زند. (ایوان ووچی/آسوشیتدپرس)

بایدن دو سال اول ریاست‌جمهوری خود را با حمایت از حمایت از همه‌گیری ویروس کرونا گذراند که به ایالات متحده کمک کرد نرخ فقر کودکان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. او همچنین لایحه‌های مهمی مانند بسته زیرساختی دو حزبی و قوانینی را برای ارتقای تولید با فناوری پیشرفته و اقدامات آب و هوایی تصویب کرد، در حالی که اولین اقدامات فدرال کنترل اسلحه در دو دهه گذشته را امضا کرد.

با به دست آوردن کنترل جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در میان دوره ای 2022، این سرعت قانونگذاری در حال کاهش است، اگرچه بایدن هنوز می تواند دستورات اجرایی را صادر کند.

تلاش بایدن برای انتخاب مجدد در حالی صورت می گیرد که این کشور در حال عبور از جریان های متقابل اقتصادی نامطمئن است. تورم پس از رسیدن به بالاترین نرخ در یک نسل در حال کاهش است و قیمت کالاها و خدمات را افزایش می‌دهد، اما بیکاری به پایین‌ترین حد خود در 50 سال اخیر رسیده است و علیرغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، اقتصاد نشانه‌هایی از انعطاف نشان می‌دهد.

حمایت اصلی غرب از اوکراین

در جبهه سیاست خارجی، بایدن به خاطر رهبری یک واکنش بین‌المللی برای ارائه کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور در فوریه 2022 شناخته شده است، اما کاخ سفید با چالش حفظ اشتیاق عمومی برای این تلاش مواجه خواهد شد. برخی از جمهوری خواهان کنگره نیز میزان حمایت از اوکراین را زیر سوال برده اند.

اما شکست هایی نیز وجود داشته است.

بایدن پس از 20 سال حضور نظامی در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان، بیشترین ضربه را در میزان محبوبیت خود وارد کرد. صحنه های آشفته ای از تلاش افغان ها برای خروج از فرودگاه کابل پخش شد، با حمله بمب گذاران انتحاری و افراد مسلح در نزدیکی آن در 26 اوت 2021، که 13 سرباز آمریکایی و حدود 160 افغان را کشتند. حمله موشکی تلافی جویانه ایالات متحده باعث کشته شدن بیشتر غیرنظامیان از جمله کودکان شد.

بایدن و مقامات دولت استدلال کردند که تسلط طالبان پس از خروج ایالات متحده اجتناب ناپذیر نیست، این ارزیابی به سرعت ثابت شد که به طرز چشمگیری اشتباه است.

علاوه بر این، تنش ها بین ایالات متحده و چین در طول دوره اول ریاست جمهوری بایدن به دلیل تعدادی درگیری بالا باقی مانده است.

کاخ سفید بایدن در اوایل سال جاری اعلام کرد که به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 در ماه آینده پایان خواهد داد. انتظار می‌رود این امر منجر به چالش‌های مهمی در مرز جنوبی شود، جایی که بسیاری از مهاجران به دلیل محدودیت‌های بهداشتی مربوط به عنوان 42 مربوط به بیماری همه گیر از دسترسی به روند پناهندگی بازمانده‌اند.

کمپین چالش برانگیز پیش رو

بایدن در سال 2020، زمانی که یک بیماری همه گیر در مارس همان سال به دلیل کووید-19 اعلام شد، تا حد زیادی از سخت گیری یک کمپین سنتی در امان ماند. او مجموعه‌ای از آدرس‌های ویدئویی و تالارهای شهر را از محل اقامت خود در دلاور برگزار کرد.

هم رئیس جمهور و هم همسرش، جیل بایدن، نگرانی های مربوط به سن او را کنار گذاشته اند. دکتر کوین اوکانر، دکتر کوین اوکانر، طی یک تمرین معمول فیزیکی در فوریه، او را «سالم، قوی» و «مناسب» برای انجام مسئولیت‌هایش در کاخ سفید اعلام کرد.

یک مرد مسن‌تر با کت و شلوار و کراوات در حالی که در کنار یک زن راه می‌رود لبخند می‌زند.
بایدن و همسرش جیل، روز دوشنبه در کاخ سفید در واشنگتن دی سی نمایش داده شوند. (اندرو هارنیک/آسوشیتدپرس)

بایدن ترامپ را در انتخابات 2020 در سومین نامزدی خود برای ریاست جمهوری شکست داد، پس از مبارزات انتخاباتی ناموفق در سال های 1988 و 2008. بایدن گفت که این پیشنهاد دقیقاً پنج سال پیش از روز سه شنبه اعلام شد و به گفته بایدن انگیزه آن محکومیت نه چندان اجباری ترامپ از برتری طلبان سفیدپوست بود. که در راهپیمایی ویرجینیا راهپیمایی کرده بودند.

کشور همچنان به تجربه آثار بعدی عدم پذیرش شکست چهل و پنجمین رئیس جمهور در انتخابات ادامه می دهد. وزارت دادگستری ایالات متحده، از طریق یک مشاور ویژه، در حال بررسی نقش ترامپ در تلاش برای معکوس کردن پیروزی بایدن در پیامدهای انتخابات 2020 است، در حالی که ده ها آمریکایی در نتیجه شورش در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره به اتهام جنایی متهم شدند. انتقال از ترامپ به بایدن

تا کنون، دو نامزد انتخاباتی طولانی مدت از درون حزب دموکرات برای به چالش کشیدن بایدن اعلام شده است – نویسنده ماریان ویلیامسون و همچنین رابرت اف کندی جونیور، شکاک واکسن کووید-19 و برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور سابق. .

ترامپ، آسا هاچینسون فرماندار آرکانزاس، نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و کارآفرین ویوک راماسوامی نامزدی جمهوری خواهان خود را اعلام کردند.

علاوه بر ریاست جمهوری، تمامی کرسی های مجلس نمایندگان و 33 کرسی سنا برای انتخابات در 5 نوامبر 2024 قابل انتخاب هستند. دموکرات ها چالش بسیار سختی برای بازپس گیری کنترل سنا دارند، زیرا در حال حاضر 20 کرسی از 33 کرسی را در اختیار دارند. کرسی ها برای انتخاب مجدد