جیمی لای ، سرمایه دار رسانه ای هنگ کنگ ، وثیقه را به اتهام کلاهبرداری رد کرد

جیمی لای مدافع حامی دموکراسی طرفدار هنگ کنگ و سرمایه دار رسانه ای روز پنجشنبه به دلیل اتهام کلاهبرداری در میان سرکوب فزاینده مخالفت ها در این شهر نیمه خودمختار از قرار وثیقه منصرف شد.

جیمی لای از نکست دیجیتال که روزنامه اپل دیلی را منتشر می کند ، یکی از 10 نفری بود که در تاریخ 10 اوت به اتهام پلیس سو said ظن به نقض قانون امنیت ملی و تبانی با یک کشور خارجی دستگیر شد.

لای 73 ساله بعداً با قرار وثیقه آزاد شد اما پلیس در ماه اکتبر به دفاتر شرکت وی حمله کرد و اسناد را برد.

روز چهارشنبه ، لای و دو مدیر نکست دیجیتال به جرم کلاهبرداری در مورد اتهامات نقض شرایط اجاره نامه برای فضای اداری نکست دیجیتال متهم شدند.

لای روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شد و از قرار وثیقه محروم شد. پرونده وی به 16 آوریل موکول شده است.

پلیس هنگ کنگ روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آنها سه مرد را به اتهام کلاهبرداری ، بدون نام بردن از آنها دستگیر کرده اند. پلیس همچنین گفت كه یكی از آنها مظنون به نقض قانون امنیت ملی بوده است و هنوز در دست بررسی است.

پکن قانون امنیت ملی را در واکنش به اعتراضات هنگ کنگ که در ژوئن 2019 به دلیل قانون پیشنهادی استرداد آغاز شد و درخواست های دموکراسی بیشتر در مستعمره انگلیس سابق را گسترش داد ، وضع کرد.

بریتانیا می گوید ، قانون آزادی بیان را تضعیف می کند

این قانون گسترده اعتراضات عمومی بیشتری را در پی داشت و منجر به شکایتهایی شد که پکن در هنگام بازگشت به چین ، استقلال قول داده شده به هنگ کنگ را نقض کرده و به عنوان یک مرکز تجاری به وضعیت خود آسیب می رساند.

اپل دیلی در صفحه اول خود از اول ژوئیه این قانون را مورد انتقاد قرار داده و آن را “میخ نهایی تابوت” استقلال منطقه خواند.

دولت انگلیس دستگیری لای را در ماه اوت مورد انتقاد قرار داده بود و گفته بود كه قانون امنیت برای درهم كوبیدن مخالفان مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت انگلیس ماه گذشته در گزارشی درباره وضعیت توافق 1984 برای بازگشت هنگ کنگ به چین گفت: “این قانون” به گونه ای اجرا می شود که آزادی بیان را تضعیف کند. “

در این گزارش آمده است: “رعایت این آزادی کاملاً ضروری است.”

لای پیش از این در فوریه و آوریل به اتهام شرکت در تظاهرات غیر مجاز دستگیر شد. وی همچنین به اتهام پیوستن به یک مراقبت غیر مجاز به مناسبت سالگرد 4 ژوئن 1989 ، سرکوب اعتراضات طرفدار دموکراسی در میدان تیان آن من در پکن روبرو است.