حفاظت از سرویس مخفی برای دونالد ترامپ با سایر روسای جمهور سابق متفاوت است

مشکلات حقوقی دونالد ترامپ، نقش آن عوامل فدرال را که برای محافظت از او و دیگر روسای جمهور سابق تا پایان عمرشان محول شده اند، روشن کرده است: سرویس مخفی ایالات متحده.

آن‌ها در آنجا بودند و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند که در اوایل این ماه وارد دادگاه منهتن شد تا از آنها انگشت نگاری شود و در مورد 34 مورد جنایت محاکمه شوند.

در همین حال، افسران فعلی و سابق منصوب به ترامپ بخشی از تحقیقات دیگری از رئیس جمهور سابق هستند که بنا به گزارش ها باید در هیئت منصفه اعظم واشنگتن دی سی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره اسناد طبقه بندی شده توقیف شده در املاک مار-آ-لاگو ترامپ شهادت دهند.

همه اینها، همراه با سایر موارد بالقوه، از جمله دخالت وی در شورش های 6 ژانویه، و اتهامات دخالت در انتخابات 2020 در گرجستان، حداقل احتمال محکوم شدن ترامپ، و شاید زندانی شدن را افزایش می دهد.

سی‌بی‌سی نیوز به نقش سرویس مخفی آمریکا در حفاظت از روسای جمهور سابق، چالش‌های ترامپ و اینکه آیا در صورت زندانی شدن با او همراهی می‌کنند، می‌پردازد.

حفاظت از رؤسای جمهور از چه زمانی آغاز شد؟

اگرچه سرویس مخفی ایالات متحده در سال 1865 تأسیس شد – به گفته وب سایت سرویس مخفی، برای مبارزه با جعل پول ایالات متحده پس از جنگ داخلی ایجاد شد – اما در سال 1901 پس از ترور رئیس جمهور ویلیام مک کینلی در بوفالو، نیویورک، حمایت از روسای جمهور را آغاز کرد.

حمایت از روسای جمهور مستقر، که امروزه باقی مانده و قابل رد نیست، شامل همسر و خانواده نزدیک آنها نیز می شود.

اما در سال 1958، قانون روسای جمهور سابق به تصویب رسید که در آغاز سال 1965، حمایت مادام العمر برای روسای جمهور سابق، همسران و فرزندان آنها تا سن 15 سالگی را در نظر می گرفت. ازدواج مجدد).

با این حال، در طول این سال ها تغییراتی وجود داشته است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، حتی اگر قرار است فرزندان بزرگسال روسای جمهور هنگام خروج رئیس‌جمهور، جزئیات حفاظتی خود را از دست بدهند، بیل کلینتون و جورج بوش هر دو دستورالعمل‌هایی را امضا کرده‌اند که به سرویس مخفی اجازه می‌دهد یک دوره حفاظت طولانی‌تر از فرزندانشان را فراهم کند. .

سرویس مخفی برای روسای جمهور سابق چه می کند؟

این مسئولیت سرویس مخفی است که همیشه از روسای جمهور سابق محافظت کند، به این معنی که “آنها بر همه سطوح امنیتی برای هر جایی نظارت و مستقیماً هماهنگ خواهند کرد. [they] تیم میلر، یک مامور سابق سرویس مخفی گفت: برو.

میلر گفت، اما سطح امنیت “همه بر اساس هر چیزی است که سرویس مخفی، از طریق قابلیت های اطلاعاتی و هماهنگی خود، برای محافظت مناسب تشخیص دهد.”

سپس رئیس جمهور جورج دبلیو بوش توسط ماموران سرویس مخفی و لیموزین او در حالی که در سال 2008 به ایر فورس وان برمی گردد دنبال می شود.
جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت، توسط ماموران سرویس مخفی و لیموزین او در سال 2008 در حالی که به ایر فورس وان بازمی گردد، تعقیب می شود. زمانی که بوش از سمت خود کنار رفت، ده ها مامور سرویس مخفی هنوز به دلیل تهدیدات احتمالی از او محافظت می کنند. (چارلز داراپاک/آسوشیتدپرس)

در مورد تعداد مامورانی که به یک رئیس جمهور سابق منصوب می شوند، این واقعاً به تهدیدات احتمالی و مدت زمانی که آنها از سمت خود برکنار شده اند بستگی دارد.

رونالد کسلر، نویسنده کتاب گفت: «حتی یک رئیس جمهور سابق نیز می تواند هدف تروریست باشد در سرویس مخفی رئیس جمهور: پشت صحنه با عوامل در خط آتش و رئیس جمهورهایی که از آنها محافظت می کنند.

آنها می توانند آنها را به عنوان مثال گروگان نگه دارند.

کسلر گفت که وقتی جورج دبلیو بوش دفتر را ترک کرد، سطح تهدید به حدی بود که او حدود 75 افسر داشت که از او و همسرش لورا محافظت می کردند تا شیفت های شبانه روزی را پوشش دهند.

او گفت: «معمولاً در مورد رؤسای جمهور سابق که اخیراً سمت خود را ترک کرده اند، چهار مأمور در هنگام خروج او با وی همراه خواهند بود.

و سپس، البته، این محافظت 24 ساعته است. بنابراین شما به سه شیفت کاری و روز مرخصی نیاز دارید.

اگرچه ممکن است پس از خروج رئیس جمهور از قدرت، جزئیات امنیتی کمتر باشد، اما هنوز بررسی های پیشرفته ای از مناطق عمومی برای بازدید وجود دارد.

کسلر گفت: «اگر قرار است به رستورانی برود، ابتدا به آنجا می‌روند و کارمندان را بررسی می‌کنند و سوابق آنها را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا کسی محکومیتی برای خشونت دارد یا خیر». «فرض کنیم آنها به یک همایش یا چیزی شبیه به آن می روند، قطعا سالن همایش را بررسی می کنند. آنها مجبور خواهند شد که سگ‌های بمب‌بوینده به اطراف بروند.”

آیا پوشش مادام العمر به حالت تعلیق درآمد؟

بله، در طول دولت کلینتون در سال 1994، در تلاش برای کاهش هزینه ها، کنگره ایالات متحده حفاظت مادام العمر از روسای جمهور سابق را به یک محدودیت 10 ساله تغییر داد.

کسلر گفت: «فقط احساس می کنم که لازم نیست، روسای جمهور سابق هدف قرار نخواهند گرفت.

سپس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با میشل اوباما، بانوی اول، صحبت می‌کند، در حالی که آنها و ساشا، دخترشان، در مارس 2012 با همراهی افسران سرویس مخفی به کاخ سفید برمی‌گردند.
باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، به همراه بانوی اول میشل اوباما و دخترش ساشا، پس از خدمت در کلیسای سنت جان در واشنگتن در سال 2012، همراه با افسران سرویس مخفی به کاخ سفید بازگشت. (کارولین کستر/آسوشیتدپرس)

اما با قانون حمایت از روسای جمهور سابق در سال 2012، باراک اوباما حفاظت مادام العمر را دوباره برقرار کرد.

بر اساس گزارش CBS News در آن زمان، لامار اسمیت، نماینده جمهوریخواه تگزاس، نماینده جمهوری خواه تگزاس، گفت: «جهان از زمان حملات تروریستی 11 سپتامبر به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

اسمیت گفت: «ما باید مطمئن شویم که امنیت و امنیت مدیران ارشد سابق ما به خطر نیفتد.

همه موافق نبودند. هاوارد کابل، نماینده جمهوریخواه کارولینای شمالی، گفت که روسای جمهور سابق می توانند شغلی پردرآمد داشته باشند و باید هزینه امنیت را خودشان بپردازند.

آیا هیچ رئیس جمهوری حمایت را رد کرده است؟

اگرچه صاحبان فعلی این دفتر نمی توانند حفاظت از سرویس مخفی را رد کنند، روسای جمهور سابق این گزینه را دارند.

در سال 1985، ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق، حفاظت مادام العمر خود را لغو کرد، بنا به گزارش ها، برای صرفه جویی در پول دولت. سپس نگهبانان خصوصی خود را استخدام کرد.

این او را به اولین و تنها رئیس جمهور سابق تبدیل کرد که حفاظت از سرویس مخفی را لغو کرد.

حمایت از ترامپ چه تفاوتی با دیگر روسای جمهور سابق دارد؟

میلر می‌گوید که ترامپ در تاریخ سرویس مخفی یک فرد پرت بوده است، زیرا نه تنها رئیس‌جمهور سابق، بلکه نامزد فعلی ریاست‌جمهوری است. (از نامزدهای ریاست جمهوری نیز حمایت می شود).

“[That] پویایی های متفاوتی را اضافه می کند زیرا او از سایتی به سایت دیگر می رود.”

میلر گفت: “شما به جورج دبلیو بوش نگاه کنید، او به مزرعه رفت، پدرش به کنبونکپورت رفت، و آنها از آن نقطه زندگی نسبتا مبهمی داشتند.” این در مورد ترامپ رئیس جمهور سابق صدق نمی کند.

اعضای سرویس مخفی ایالات متحده در خارج از برج ترامپ، دوشنبه، 3 آوریل 2023 در نیویورک ایستاده اند.  انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به نیویورک سفر کند تا با اتهامات مربوط به پرداخت‌های بی‌صدا مواجه شود.  ترامپ در کیفرخواستی که توسط هیئت منصفه منهتن ارائه شده، با چندین اتهام جعل سوابق تجاری، از جمله حداقل یک جرم جنایتکارانه مواجه است.  (AP Photo/Bryan Woolston)
اعضای سرویس مخفی در روز 3 آوریل در خارج از برج ترامپ در نیویورک ایستاده اند، زیرا انتظار می رفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به نیویورک سفر کند تا با اتهامات مربوط به پرداخت پول های خاموش روبرو شود. (برایان وولستون/آسوشیتدپرس)

میلر گفت، در مورد نقش آنها در زمانی که ترامپ متهم شد، “به احتمال زیاد خدمات در هر مرحله با او همراه بود.”

«شما به کسی اجازه نمی‌دهید که این را قبول کند [protection] از محافظان سرویس مخفی به غیر از سرویس مخفی.”

پس اگر ترامپ به زندان برود چه؟

تعدادی از خبرها این سوال را مطرح کرده اند که آیا ترامپ در صورت زندانی شدن با برخی از جزئیات سرویس مخفی همراه خواهد بود یا خیر.

کسلر گفت: «اگر او به زندان می رفت، قطعاً بیرون از سلول از او محافظت می کردند. “چون در غیر این صورت بی فایده است. بیرون بودن در راهرو یا جای دیگری هیچ فایده ای ندارد.”

در ستونی برای ABC News، مامور سابق سرویس مخفی، دونالد جی. میهالک، گفت که این سوال در مورد اینکه اگر رئیس جمهور سابق به زندان برود، چگونه محافظت می شود، پاسخ روشنی دارد.

او نوشت: «به سادگی، قانون آن را اجباری می‌کند و سرویس مخفی باید محافظت کند، حتی در زندان، زیرا فقط محافظ می‌تواند به آن پایان دهد.»

اما میلر گفت که این امر برای سرویس مخفی “بسیار مشکل ساز” خواهد بود و چالش های زیادی ایجاد می کند.

او گفت: «و صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم هرگز سناریویی وجود داشته باشد که او را با افراد دیگر در زندان قرار دهند. “این در سراسر طیف مشکل ساز خواهد بود.”