حین فشار برای یافتن رهبران شورشی ، انفجارهایی در پایتخت اریتره گزارش شد

سفارت آمریكا در اریتره گفت كه شش انفجار شنبه شب در آسمارا ، پایتخت این کشور شنیده شد ، در حالی كه دولت در اتیوپی همسایه جستجوی رهبران یك گروه شورشی را در منطقه شمالی تیگرای آغاز كرد.

این انفجارها تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی ابی احمد نخست وزیر اتیوپی در جنگ دولت خود علیه نیروهای جبهه آزادیبخش خلق تیگرای ، که منطقه شمالی تیگری در مرز اریتره را اداره می کند ، صورت گرفت. ارتش گفت که “کاملاً کنترل” پایتخت منطقه ، مکهله را دارد ، اما دولت گفت رهبران TPLF همچنان فرار می کنند.

رهبر TPLF در اوایل این ماه ادعا كرد كه نیروهای اریتره به دعوت دولت اتیوپی در نبردهای Tigray نقش دارند ، چیزی كه آدیس آبابا بارها آن را انكار كرده است. ترس از اینکه 96000 پناهنده اریتره ای در اردوگاه های بیش از مرز اتیوپی در معرض خطر هستند ، افزایش یافته است.

تماشا کنید | هزاران پناهنده گرفتار درگیری های Tigray:

با پایان مهلت تسلیم ، ده ها هزار پناهجو در میانه درگیری میان دولت اتیوپی و یک گروه مبارز در منطقه تیگرای گرفتار شده اند. 1:46

ایالات متحده TPLF را به تلاش برای “بین المللی كردن” درگیری مرگبار كه در آن بشر دوستانه می گویند چند صد نفر از جمله غیرنظامیان كشته شده اند متهم كرده است.

بیانیه سفارت ایالات متحده یک شبه به شهروندان آمریکایی توصیه می کند که احتیاط کنند و “از درگیری های جاری در منطقه تیگری” آگاه باشند. همچنین به شهروندان توصیه می شود “اخبار محلی” را در کشوری که توسط ناظران بسیار سرکوبگر و فاقد هرگونه رسانه مستقل ارزیابی می شود “رصد کنند”. این جنگ تهدید به بی ثباتی در اتیوپی کرده است ، که به عنوان پایه اصلی شاخ استراتژیک آفریقا و آن توصیف شده است. همسایه ها.

مواد غذایی ، سوخت ، پول نقد و تجهیزات پزشکی به شدت ناامید شده است. تقریباً 1 میلیون نفر آواره شده اند ، از جمله بیش از 40000 نفر که به سودان گریخته اند. اردوگاه های محل زندگی 96000 پناهنده اریتره ای در شمال Tigray در آتش قرار گرفته اند.