خروج NPR از توییتر به دلیل برچسب زدن در حساب رسانه های اجتماعی

رادیو عمومی ملی توئیتر را به دلیل اقدامات اخیر این شرکت رسانه‌های اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک، ترک می‌کند تا برچسب‌هایی را که سازمان خبری می‌گوید هدفش تضعیف اعتبار آن است، بر روی آن بگذارد.

این سازمان خبری روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حساب‌های سازمانی NPR دیگر در توییتر فعال نخواهند بود، زیرا این پلتفرم اقداماتی را انجام می‌دهد که اعتبار ما را با القای نادرست این که از نظر سردبیری مستقل نیستیم، تضعیف می‌کند».

هفته گذشته، توییتر حساب اصلی NPR را به عنوان “رسانه های وابسته به دولت” در سایت رسانه های اجتماعی برچسب گذاری کرد، برچسبی که همچنین برای شناسایی رسانه هایی که تحت کنترل یا تحت تاثیر شدید دولت های مستبد هستند استفاده می شود. توییتر بعداً این برچسب را به “رسانه های دولتی” تغییر داد و آن را به حداقل یک سازمان خبری عمومی دیگر به نام بی بی سی داد.

در بیانیه NPR آمده است: «ما روزنامه‌نگاری خود را بر روی پلتفرم‌هایی قرار نمی‌دهیم که نشان داده است به تضعیف اعتبار ما و درک عمومی از استقلال سردبیری ما علاقه نشان می‌دهند.

ایزابل لارا، مدیر ارشد ارتباطات NPR، در ایمیلی گفت: «خبرنگاران و کارمندان NPR خودشان تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند در این پلتفرم باقی بمانند، همان‌طور که ایستگاه‌های اعضای NPR به‌طور مستقل در مالکیت و اداره هستند.»

NPR بودجه دولت ایالات متحده را از طریق کمک های مالی از سازمان ها و بخش های فدرال، همراه با شرکت پخش عمومی دریافت می کند. این شرکت گفت که کمتر از یک درصد از بودجه عملیاتی سالانه NPR را تشکیل می دهد.

تماشا | سکه میم ایلان ماسک:

«دوج» با استخوان: ایلان ماسک و یک سکه میم

اندرو چانگ نگاهی به ارز دیجیتال Dogecoin، میم هایی که آن را راه اندازی کردند و اینکه چرا ایلان ماسک همچنان در مورد آن پست می کند، می اندازد.

برچسب های جدید توییتر اغلب به صورت خودسرانه به نظر می رسد. پس از اینکه ماسک در یک گفتگوی عمومی درباره NPR در توییتر شرکت کرد، NPR را با برچسب “وابسته به دولت” برچسب گذاری کرد، و سپس نام NPR را حذف کرد، اما BBC را در یک صفحه وب رها کرد که در آن توضیح داده بود چرا آنها نباید این برچسب را دریافت کنند.

همه برچسب نمی گیرند

از آن زمان به NPR، بی‌بی‌سی و برخی گروه‌های دیگر برچسب «با بودجه دولت» داده است، اما این کار را برای بسیاری از رسانه‌های عمومی دیگر مانند همتایانشان در کانادا و استرالیا انجام نداده است.

ماسک روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با خبرنگار فناوری بی‌بی‌سی در مقر توئیتر در سانفرانسیسکو، اذعان کرد که سازمان خبری بریتانیا از برچسب‌های وابسته به دولت «هیجان زده نیست» و از خبرنگار درخواست بازخورد کرد.

ماسک گفت: «هدف ما صرفاً این بود که تا حد امکان صادق و دقیق باشیم. “بنابراین من فکر می کنم ما در حال تنظیم برچسب به “تأمین مالی عمومی” هستیم، که فکر می کنم شاید خیلی هم قابل اعتراض نباشد. ما سعی می کنیم دقیق باشیم.”