دادستان می گوید که متهم در قتل عام کنیسه پیتسبورگ حاوی «بدخواهی و نفرت» برای یهودیان است.

دادستان ها روز سه شنبه توضیح دادند که چگونه یک مظنون به شدت مسلح به کنیسه ای در پیتسبورگ وارد شد و در مرگبارترین حمله یهودی ستیزانه در تاریخ ایالات متحده به هر نمازگزاری که پیدا کرد تیراندازی کرد.

دادگاه فدرال رابرت باورز بیش از چهار سال پس از تیراندازی به کشته شدن 11 نمازگزار در کنیسه درخت زندگی آغاز شد.

دوازده هیئت منصفه و شش نفر جایگزین – که روز پنجشنبه پس از بازجویی بیش از 200 نامزد در طول یک ماه انتخاب شدند – در حال رسیدگی به این پرونده هستند. آنها شامل 11 زن و 7 مرد هستند.

سو سی سونگ، دستیار دادستان ایالات متحده در بیانیه افتتاحیه خود گفت: «عمق کینه توزی و نفرت متهم تنها در بدن های شکسته قربانیان و «کلمات نفرت انگیز او» قابل اثبات است.

برخی از بازماندگان اشک ریختند، در حالی که باورز که پشت میز دفاع نشسته بود، هیچ واکنشی نشان نداد.

انتظار می رفت که دفاع قبل از اینکه دادستان شروع به احضار شاهدان کند، بیانیه افتتاحیه خود را ارائه کند.

باورز، 50 ساله، در صورت محکوم شدن به برخی از 63 موردی که در حمله 27 اکتبر 2018 با آن مواجه است، ممکن است با مجازات اعدام روبرو شود، حمله ای که جان نمازگزاران سه جماعتی را گرفت که در ساختمان مشترک بودند: دور هادش، نور جدید و درخت زندگی.

اتهامات شامل 11 فقره هر کدام ممانعت از اعمال آزادانه مذهب که منجر به مرگ می شود و جرایم ناشی از نفرت که منجر به مرگ می شود.

ستاره داوود بر روی حصاری در خارج از کنیسه آویزان است.
ستاره دیوید در 19 آوریل از حصاری خارج از کنیسه برجسته درخت زندگی در محله سنجاب هیل پیتسبورگ آویزان است. یازده نفر در حمله سال 2018 جان باختند. (جین جی. پوشکار/آسوشیتدپرس)

اعضای سه جماعت با اتوبوس مدرسه به دادگاه رسیدند و با هم وارد دادگاه شدند.

دادستان ها گفته اند که باورز در صحنه حمله و به صورت آنلاین اظهارنظرهای یهودی ستیزانه کرده است.

باورز پیشنهاد داده بود که به جرم خود اعتراف کند

در جریان دادرسی قبل و در حین بازجویی از هیئت منصفه، دفاعیات برای ایجاد تردید در مورد اینکه آیا باورز فرد مسلح بوده است یا خیر و در عوض بر جلوگیری از اعدام او تمرکز کرده است.

باورز، یک راننده کامیون از حومه بالدوین پیتسبورگ، پیشنهاد داده بود در ازای حبس ابد به گناه خود اعتراف کند، اما دادستان فدرال او را رد کرد. وکلای Bowers نیز اخیراً گفته اند که او مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلالات مغزی است.

به‌عنوان نشانه‌ای از این که مرحله گناه یا بی‌گناهی محاکمه تقریباً یک نتیجه قطعی به نظر می‌رسد، وکلای باورز زمان کمی را در طول انتخاب هیئت منصفه صرف این پرسش کردند که هیئت منصفه بالقوه چگونه به رأی می‌رسند.

طرح دادگاه
بورز، سومین نفر از سمت چپ، با وکلای خود می نشیند و هنگام انتخاب هیئت منصفه در 24 آوریل، در دادگاه فدرال در پیتسبورگ، یادداشت برداری می کند. (دیو کلاگ/آسوشیتدپرس)

در عوض، آنها بر مرحله مجازات و اینکه چگونه هیئت منصفه تصمیم می‌گیرند در مورد مردی که به قتل با انگیزه نفرت در عبادتگاه متهم شده است، مجازات اعدام را اعمال کنند، تمرکز کردند. این دفاع بررسی کرد که آیا هیئت منصفه بالقوه می توانند عواملی مانند بیماری روانی یا دوران کودکی دشوار را در نظر بگیرند.

خانواده‌های کشته‌شدگان در مورد اینکه آیا دولت باید مجازات اعدام را دنبال کند یا خیر، اختلاف نظر دارند، اما اکثر آنها از آن حمایت کرده‌اند.

این محاکمه در مرکز شهر پیتزبورگ، دادگاه منطقه ای پنسیلوانیا غربی، به ریاست قاضی رابرت کولویل، منصوب رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، برگزار می شود.

دنباله آنلاین اظهارات یهودستیزی

انتظار می رود که دادستان ها به اعضای هیئت منصفه در مورد اظهارات مجرمانه ای که باورز به بازرسان گفته است، گزارشی آنلاین از اظهارات یهودی ستیزانه که به گفته آنها نشان می دهد حمله با انگیزه نفرت مذهبی بوده و اسلحه ها از او در صحنه جنایت کشف شده است، بگویند، جایی که پلیس قبل از آن سه بار به باورز شلیک کرد. او تسلیم شد.

آنها در پرونده های دادگاه اشاره کردند که ممکن است سوابق کالبد شکافی و 911 ضبط شده را در طول دادگاه معرفی کنند، از جمله ضبط دو تماس از قربانیانی که متعاقباً به ضرب گلوله کشته شدند. آنها گفته اند که مدارک آنها شامل یک تفنگ کلت AR-15، سه قبضه اسلحه گلوک .357 و صدها جعبه فشنگ، گلوله و قطعات گلوله است.

بازرسان گفتند که باورز همچنین هفت نفر از جمله پنج افسر پلیس را مجروح کرد که در محل حاضر شدند.

در پرونده‌ای در اوایل سال جاری، دادستان‌ها گفتند که باورز “خصومت عمیق و مرگباری را نسبت به همه یهودیان داشت.”

دادستان ها در پرونده ای در دادگاه نوشتند که باورز نزدیک به 400 دنبال کننده در حساب رسانه اجتماعی گاب خود داشت “که او دیدگاه های یهودی ستیزانه و دعوت به خشونت علیه یهودیان را به آنها تبلیغ می کرد.”

محاکمه مجازات اعدام سه سال پس از آن ادامه دارد که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 گفت که برای پایان دادن به مجازات اعدام در سطح فدرال و در ایالت هایی که هنوز از آن استفاده می کنند، تلاش خواهد کرد. مریک گارلند، دادستان کل او، به طور موقت اعدام ها را متوقف کرده است تا سیاست ها و رویه ها را بررسی کند، اما دادستان های فدرال به شدت به تلاش برای تایید احکام اعدام صادر شده و در برخی موارد برای پیگیری احکام اعدام جدید در دادگاه ادامه می دهند.