دادگاه عالی ویسکانسین یک باخت چالش دیگر در انتخابات را به ترامپ تحویل داد

دادگاه عالی ویسکانسین روز پنجشنبه از رسیدگی به دادخواست رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر تلاش برای لغو ضرر خود به جو بایدن دموکرات در ایالت میدان نبرد ، خودداری کرد و گفت این پرونده ابتدا باید از طریق دادگاه های بدوی ادامه یابد.

شکست حقوقی آخرین شکست در رشته های قضایی ترامپ پس از انتخابات بود. قضات در چندین ایالت میدان جنگ ادعاهای وی درباره کلاهبرداری یا بی نظمی را رد کرده اند.

ترامپ از دادگاه عالی ویسکانسین خواسته بود بیش از 221000 برگ رأی در دو شهرستان بزرگ دموکرات این ایالت را رد صلاحیت کند ، به دلیل بی نظمی در نحوه اجرای آرای غایب. دادخواست وی همانند ادعاهایی بود که پیش از این در هنگام بازشماری آرا officials توسط مقامات انتخاباتی در این شهرستانها رد شده بود و به سختی بر حاشیه پیروزی بایدن یعنی حدود 20700 رأی تأثیر گذاشت.

ترامپ خواستار این بود که دادگاه عالی ویسکانسین تحت کنترل محافظه کاران مستقیماً به این پرونده رسیدگی کند و گفت زمان کافی برای آغاز نبرد حقوقی با شروع ابتدا با یک دادگاه بدوی با توجه به تاریخ در آستانه 14 دسامبر هنگامی که رای دهندگان ریاست جمهوری رای خود را می دهند ، نیست. اما وکلای فرماندار تونی اورس و وزارت دادگستری ایالت استدلال کردند که طبق قانون لازم است دادخواست از دادگاه های بدوی آغاز شود.

دادگاه با انصراف از دادگستری برایان هاگدورن که در رد دادخواست به سه قاضی لیبرال پیوست ، درمورد ترامپ حکم 4-3 را صادر کرد. در این دستور گفته شده است که ترامپ می تواند در دادگاه های مدارکی شکایت کند

بلافاصله مشخص نشد که آیا ترامپ همچنان از طریق دادگاه های بدوی پرونده را پیگیری می کند یا خیر. وی روز چهارشنبه نیز دادخواست مشابهی را در دادگاه فدرال مطرح كرد.

در این عکس در 7 نوامبر 2020 ، هواداران در راهپیمایی در میلواکی پس از اعلام شدن جو بایدن رئیس جمهور منتخب ترامپ ، واکنش نشان دادند. (موری گاش / آسوشیتدپرس)

رویه های قدیمی هرگز غیرقانونی نبودند

هاگدورن گفت این قانون واضح است که ترامپ باید دادگاه خود را در دادگاه های پایین تر جایی که اختلافات واقعی قابل بررسی است آغاز کند.

هاگدورن نوشت: “ما به عنوان یک نهاد قضایی به خوبی عمل می کنیم که حتی در موارد پراهمیت – و شاید به خصوص – از هنجارهای قضایی آزمایش شده زمان پیروی کنیم.”

رئیس دادگستری ، صبوری روگنساک ، که برای اقلیت نامه نوشت ، گفت که او پرونده را می گرفت و آن را برای یافتن یافته های واقعی به دادگاه های بدوی ارجاع می داد ، و سپس می تواند برای صدور حکم به دیوان عالی ارجاع شود.

وی خاطرنشان کرد که با عدم رسیدگی به پرونده اکنون ، “محدودیت های زمانی قابل توجهی وجود دارد که ممکن است مانع از تصمیم گیری در مورد مسائل حقوقی قابل توجهی شود که دادگاه عالی ویسکانسین را برای حل و فصل درخواست می کند.”

دادخواست ترامپ رویه هایی را که سالهاست وجود داشته و هرگز غیرقانونی تشخیص داده شده است به چالش کشید.

وی ادعا کرد هزاران برگ رای غایب وجود دارد که هیچ درخواست کتبی در پرونده وجود ندارد. او استدلال كرد كه ثبت الكترونيكي ايجاد شده هنگام تقاضاي راي دهنده از طريق راي دادن بصورت آنلاين – نحوه درخواست اكثريت قاطع – مطابق با قانون نيست.

وی همچنین بیشتر رای ها را به چالش کشید در حالی که کارمندان انتخابات اطلاعات آدرس گمشده را روی پاکت گواهینامه ای که برگه رأی در آن قرار داده شده است پر می کنند ، حتی اگر این عمل مدتهاست در ویسکانسین پذیرفته شده است و کمیسیون انتخابات ایالتی به دفترداران گفته است که خوب نیست.

و ترامپ رأی های غایب را که در آن رأی دهندگان اعلام کردند “در حبس نامحدود” قرار دارند ، به چالش کشید ، وضعیتی که آنها را از داشتن شناسه عکس برای رأی دادن معاف می کند ، و یکی از مواردی که امسال به دلیل همه گیری بسیار بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. دادگاه عالی ویسکانسین در ماه مارس تعیین کرد که تعیین وضعیت آنها به عهده تک رأی دهندگان است.

‘حمله به دموکراسی’

وکلای Evers این دادخواست را “حمله به دموکراسی” خواندند و از دادگاه خواستند صلاحیت اصلی پرونده را نپذیرد.

وکلای ایورس در پرونده های تشکیل شده در دادگاه گفتند: “دادخواست رئیس جمهور ترامپ (دادخواست) چیزی جز لغو اراده نزدیک به 3.3 میلیون رأی دهنده ویسکانسین نیست.” “این یک حمله تکان دهنده و ظالمانه به دموکراسی ما است … او به راحتی در حال بدست آوردن آراoral انتخاباتی ویسکانسین است ، حتی اگر در انتخابات ایالتی شکست بخورد.”

دو پرونده قضایی دیگر که توسط محافظه کاران تشکیل شده است ، هنوز در دادگاه عالی ویسکانسین در جریان است تا آرا seeking داده شده در انتخابات ریاست جمهوری را باطل کند. علاوه بر دادخواست فدرال ترامپ ، دادخواست دیگری نیز در دادگاه فدرال وجود دارد که ادعاهای مشابهی از سیدنی پاول ، یک وکیل محافظه کار که از تیم حقوقی ترامپ برکنار شده است ، وجود دارد.

ویسکانسین این هفته پیروزی بایدن را تأیید کرد و زمینه را برای طیف انتخاباتی دموکرات که قبلاً انتخاب شده بود تا 10 رأی انتخاباتی ایالت را برای وی انتخاب کند فراهم آورد.