دادگاه فدرال ایالات متحده اجازه دسترسی به قرص سقط جنین میفپریستون را می دهد، اما با محدودیت

یک دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده دسترسی به قرص سقط جنین میفپریستون را فعلاً حفظ کرد اما دوره بارداری را که می توان از دارو استفاده کرد کاهش داد و گفت که نمی توان آن را از طریق پست ارسال کرد.

این حکم اواخر روز چهارشنبه به طور موقت تصمیم یک قاضی دادگاه بدوی در تگزاس را که به طور کامل تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده را از متداول ترین روش سقط جنین در این کشور مسدود کرده بود، محدود کرد.

دستور تگزاس، ارائه دهندگان سقط جنین را کمتر از یک سال پس از معکوس ساختن روئه علیه وید، به طور چشمگیری دسترسی به سقط جنین را محدود کرد. این پرونده اکنون ممکن است به دادگاه عالی ایالات متحده منتقل شود.

میفپریستون بیش از دو دهه پیش برای استفاده توسط FDA تایید شد و در ترکیب با داروی دوم، میزوپروستول استفاده می شود.

کاخ سفید به درخواست تجدیدنظر اشاره کرد

هفته گذشته در یک حکم گسترده، یک قاضی فدرال در پی شکایت مخالفان این دارو، از تایید FDA برای این قرص جلوگیری کرد. عملاً هیچ سابقه ای وجود ندارد که یک قاضی تنها توصیه های پزشکی تنظیم کننده را لغو کند.

این حکم برای اجازه درخواست تجدیدنظر متوقف شد. درست قبل از نیمه شب چهارشنبه، پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده در نیواورلئان حکم داد که تأیید اولیه میفپریستون توسط FDA در سال 2000 می تواند به قوت خود باقی بماند.

گوش کن | ماری زیگلر، کارشناس حقوق باروری با CBC صحبت می کند مشعل جلو:

مشعل جلو24:56دسترسی به قرص سقط جنین در ایالات متحده توسط شکایت تگزاس تهدید می شود

اما در رای 2-1، هیئت داوران تغییراتی را که توسط تنظیم کننده از سال 2016 ایجاد شده بود، به حالت تعلیق درآورد که قوانین تجویز و توزیع میفپریستون را کاهش داد. این موارد شامل تمدید دوره بارداری در زمانی که دارو می تواند از هفت هفته به 10 هفته استفاده شود، و همچنین اجازه دادن به آن از طریق پست، بدون نیاز به مراجعه به مطب پزشک بود.

دو قاضی که به تشدید محدودیت ها رای دادند، کورت انگلهارت و اندرو اولدهام، هر دو منصوبان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ هستند. سومین قاضی، کاترینا هاینس، منصوب رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش است. او گفت که حکم دادگاه بدوی را به طور کامل در حال حاضر به حالت تعلیق در می آورد تا استدلال شفاهی در این پرونده مجاز باشد.

هر دو طرف یا هر دو می توانند پرونده را به دیوان عالی کشور ببرند. مخالفان این دارو می توانند به دنبال حفظ حکم دادگاه بدوی باشند. در همین حال، دولت بایدن می‌تواند از دادگاه عالی بخواهد تا زمانی که پرونده ادامه دارد، اجازه دهد همه تغییرات FDA همچنان پابرجا بماند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران از ایرلند، جایی که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در حال بازدید است، گفت: «ما به مبارزه در دادگاه ها ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم که قانون با ماست و پیروز خواهیم شد.»

او ادامه داد: این تعهد ما به میلیون ها زن در سراسر کشور است.

ویزیت های متعدد پزشک در اصل مورد نیاز است

اکثریت قضات دادگاه تجدیدنظر خاطرنشان کردند که دولت بایدن و سازنده مایفپریستون «به ما در مورد عواقب عمومی قابل توجهی هشدار می دهند» که اگر مایفپریستون به طور کامل از بازار تحت حکم دادگاه بدوی خارج شود، به دنبال خواهد داشت.

اما داوران پیشنهاد کردند تغییراتی که FDA از سال 2016 به دست آوردن میفپریستون را آسان‌تر می‌کرد، نسبت به تایید اولیه این دارو در سال 2000 نتیجه‌ی کمتری داشت. استدلال این که این تغییرات برای عموم بسیار حیاتی هستند، با توجه به اینکه کشور عمل می‌کند، “دشوار” است. – و میفپریستون به میلیون ها زن – بدون آنها به مدت 16 سال تجویز شد.

هنگامی که این دارو در ابتدا در سال 2000 تایید شد، FDA استفاده از آن را تا هفت هفته بارداری محدود کرد. همچنین نیاز به سه ویزیت حضوری در مطب داشت: اولی برای تجویز میفپریستون، بعدی برای تجویز داروی دوم میزوپروستول و سومی برای رسیدگی به هرگونه عارضه. همچنین نیاز به نظارت پزشک و سیستم گزارش دهی برای هرگونه عواقب جدی مرتبط با دارو داشت.

اگر اقدام دادگاه استیناف پابرجا باشد، این شرایط مجدداً شرایطی است که تحت آن میفپریستون فعلاً می‌توان توزیع کرد.

رهبران دموکرات در ایالت هایی که از زمانی که دادگاه عالی سال گذشته Roe v. Wade را لغو کرد، سقط جنین قانونی باقی مانده است، می گویند که در حال آماده شدن برای مواردی هستند که میفپریستون محدود شود.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز سه شنبه گفت که ایالت او 150000 دوز میزوپروستول ذخیره خواهد کرد.

مدیران داروسازی این هفته همچنین نامه‌ای را امضا کردند که در آن حکم تگزاس محکوم شد و هشدار داد که در صورت پابرجا ماندن تصمیم قاضی منطقه ایالات متحده، متیو کاکسماریک، تأیید سایر داروها ممکن است در خطر باشد.

شکایتی که تایید مایفپریستون را به چالش می کشد توسط اتحاد دفاع از آزادی مطرح شد که در پرونده می سی سی پی که منجر به لغو رو در مقابل وید شد نیز دخیل بود. هسته اصلی شکایت این ادعا است که تأیید اولیه میفپریستون توسط FDA ناقص بود زیرا آژانس خطرات ایمنی را به اندازه کافی بررسی نکرد.

گروه‌های پزشکی اخیراً متذکر شده‌اند که میفپریستون توسط میلیون‌ها زن در 23 سال گذشته استفاده شده است و عوارض ناشی از میفپریستون با سرعت کمتری نسبت به مشکلات در برداشتن دندان عقل، کولونوسکوپی و سایر روش‌های معمول رخ می‌دهد.