دالایی لاما پس از اینکه ویدیویی نشان می‌دهد که پسری را می‌بوسد و از او می‌خواهد «زبانم را بمکد» عذرخواهی کرد.

رهبر معنوی تبت، دالایی لاما، روز دوشنبه پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد او در حال بوسیدن یک کودک بر لبانش انتقاداتی را برانگیخت، عذرخواهی کرد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی او منتشر شد، آمده است که رهبر 87 ساله از این حادثه پشیمان است و مایل است از این پسر و خانواده‌اش و همچنین بسیاری از دوستانش در سراسر جهان به خاطر صدمه‌ای که ممکن است سخنانش ایجاد کرده عذرخواهی کند.

این حادثه در یک گردهمایی عمومی در ماه فوریه در معبد Tsuglakhang در دارمشالا، جایی که رهبر تبعید شده در آن زندگی می کند، رخ داد. او در حال سوال از حضار بود که پسر پرسید آیا می تواند او را در آغوش بگیرد.

دالایی لاما پسر را به سمت سکویی که روی آن نشسته بود دعوت کرد. در این ویدئو، او به گونه خود اشاره کرد و پس از آن کودک قبل از اینکه او را در آغوش بگیرد، او را بوسید.

سپس دالایی لاما از پسر خواست که لب های او را ببوسد و زبانش را بیرون آورد. هنگامی که پسر زبان خود را بیرون می‌آورد و به داخل خم می‌شود، صدای دالایی لاما شنیده می‌شود که می‌گوید: «و زبانم را بمک» و خنده تماشاگران را برانگیخت.

این فیلم با واکنش آنلاین کاربران رسانه های اجتماعی مواجه شد که رفتار او را نامناسب و ناراحت کننده محکوم کردند.

در بیانیه دالایی لاما آمده است: «حضرت او اغلب افرادی را که با آنها ملاقات می کند به شیوه ای معصومانه و بازیگوش، حتی در ملاء عام و جلوی دوربین ها، مسخره می کند.

دالایی لاما از زمان فرار از تبت پس از قیام ناموفق علیه حکومت چین در سال 1959، شهر دارمشالا را مقر خود در دامنه تپه قرار داده است. هند تبت را بخشی از چین می داند، اگرچه میزبان تبعیدیان تبتی است.