درخت کریسمس بیت لحم در میان بیماری همه گیر ، ماجرای ملایم تری را روشن می کند

فقط چند ده نفر شنبه شب در روشنایی درخت کریسمس در شهر بیت لحم شرکت کردند ، زیرا محدودیت های ویروس کرونا باعث کاهش رویداد سالانه ای شد که هزاران نفر به طور معمول در آن شرکت می کنند.

گروه کوچکی از ساکنان و رهبران مذهبی در مراسم روشنایی درختان در میدان مانگر در نزدیکی کلیسای مولود ، جایی که مسیحیان معتقدند عیسی متولد شد ، شرکت کردند. دیگران به دلیل محدودیت های ناشی از همه گیری COVID-19 ، آن را عملا تماشا کردند.

برخی از مقامات – از جمله محمد شطیه ، نخست وزیر تشکیلات خودگردان ملی فلسطین – شخصاً در آن شرکت کردند و برای شرکت کنندگان در این مراسم به تماشای آنلاین سخنرانی کردند.

شطیه گفت که رهبری فلسطین سال جدید را با عزم راسخ برای “مقابله با [Israeli] با قاطعیت بیشتر اشغال “و پایان بخشیدن به اختلافات سیاسی داخلی با گروه مبارز رقیب حماس. وی گفت فلسطینی ها” علی رغم همه گیر شدن همه گیرها ، ساخت و ساز “را که در کرانه باختری اشغال شده” شکست می دهند “.

هزاران زائر و جهانگردان معمولاً در فصل کریسمس از بیت لحم دیدن می کنند ، اما محدودیت های همه گیر در حال انجام ، روشنایی درختان امسال را فروتن تر می کند. (مجدی محمد / آسوشیتدپرس)

آنتون سلمان ، شهردار بیت لحم گفت کریسمس امسال به روشی برگزار می شود که هیچ وقت قبل از آن برگزار نشده است.

سلمان گفت: “ما برای جشن نورپردازی درخت کریسمس به فن آوری مدرن و دنیای مجازی متوسل شدیم و آرزو می کنیم امید و خوشبینی بر فلسطین و جهان پرتاب شود.”

هزاران زائر و جهانگردان به طور معمول از بیت لحم دیدن می کنند ، هتل ها را پر می کنند و در فصل کریسمس در رستوران ها غذا می خورند و تزریق پول نقد مورد نیاز منطقه را به همراه می آورد.