در آلمان پس از سوار شدن اتومبیل به داخل جمعیت ، 4 کشته و 15 زخمی

مقامات گفتند: روز سه شنبه یک مرد با سرعت زیاد از طریق منطقه عابر پیاده در جنوب غربی آلمان در تریر با یک دستگاه SUV زیگ زاگ زد و منجر به کشته شدن چهار نفر از جمله یک کودک 9 ماهه و 15 نفر دیگر به شدت زخمی شد.

پلیس تریر گفت: راننده با شناسایی 51 ساله آلمانی متولد تریر در محل دستگیر و خودرو توقیف شد.

دادستان پیتر فریتزن گفت ، مظنون ، که نام او مطابق با قوانین حریم خصوصی آلمان منتشر نشده است ، آدرس مشخصی نداشته و اخیراً در لندرور زندگی می کرده است که در حمله مورد استفاده قرار گرفت و توسط یکی از دوستانش به او وام داده شده است.

فریتزن ، که ریاست تحقیقات را برعهده داشت ، گفت: این مرد توسط پلیس بازجویی شد و قرار بود تحت معاینه روانپزشکی قرار گیرد. وی گفت كه اخیراً یك پزشك به نتیجه اولیه رسیده است كه مرد می تواند از بیماری روانی رنج ببرد.

فریتزن به خبرنگاران گفت: “ما هیچ نشانه ای نداریم كه هر نوع انگیزه تروریستی ، سیاسی یا مذهبی وجود داشته باشد.”

وی گفت که مظنون همچنین قبل از حادثه مقدار “ناچیز” الکل مصرف کرده بود و بسیار بالاتر از حد قانونی بود.

عوامل اورژانس در صحنه ای کار می کنند که روز سه شنبه مردی با اتومبیل به سمت عابران پیاده در تریر آلمان سوار شد. پلیس گفت که راننده در محل دستگیر شد. (ژان کریستف ورهگن / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

برخی از قربانیان در شرایط تهدید کننده زندگی هستند

شهردار ولفرام لیبه ، که در طول روز در مورد صحنه وحشتناک گریه می کرد ، گفت که کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده دشوار است.

وی گفت: “من نمی توانم درک کنم که چگونه کسی این ایده را پیدا می کند که با یک SUV برای کشتن مردم از مرکز شهر عبور کند.” “مردم را بكشید – یك نوزاد ، نه ماهه ، تا یك زن 72 ساله ؛ این افراد چه كردند؟ آنها فقط می خواستند به شهر بروند ، خرید كنند و حالا آنها مردند.”

راجر لوانتز ، وزیر کشور ایالت گفت ، چهار نفر هنوز در بیمارستان در وضعیت تهدید کننده زندگی قرار داشتند و پنج نفر دیگر نیز دچار جراحات جدی شده بودند ، در حالی که شش نفر دیگر از جراحات کمتر جدی برخوردار بودند.

بقیه افراد کشته شده به عنوان یک زن 25 ساله و یک مرد 45 ساله اهل تریر شناخته شدند. مادر نوزاد در میان بستری شدگان است. پلیس گفت مسن ترین قربانی 73 ساله است.

لوانتس گفت: “این حادثه تمام آلمان را لرزاند.”

پلیس تریر در پشت یک وسیله نقلیه خدمات امداد فنی در نزدیکی مکانی که یک راننده روز سه شنبه به عابران پیاده شخم زده است ، ایستاده است و چهار نفر را کشته و 15 نفر را زخمی کرده است. (ژان کریستف ورهگن / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

حمله کمی قبل از ساعت 2 بعد از ظهر به پلیس گزارش شد

لوانتس از واکنش نیروهای امنیتی تمجید کرد و گفت که آنها اتومبیلی را که در کنار خیابان متوقف شده بود ، پیدا کرده اند و مظنون را ظرف چهار دقیقه پس از دریافت تماس اول بازداشت کردند.

مقامات اعلام كردند كه راننده كه در اتومبیل تنها بود ، در برابر دستگیری مقاومت كرد اما پلیس تحت فشار قرار گرفت.

سیاستمداران ابراز تاسف ، تسلیت می گویند

در ویدئویی که توسط یک رسانه محلی منتشر شده و گویا این دستگیری را نشان می دهد ، پلیس می تواند مردی را در پیاده رو کنار اتومبیل با پلاک های تریر به پایین بچرخاند.

صحت ویدئو بلافاصله قابل تأیید نیست و اندکی پس از درخواست پلیس مبنی بر عدم اشتراک عکس و فیلم از صحنه ، پلیس از توئیتر حذف شد.

تصاویر از صحنه نشان می داد که مردم بیرون از یک مغازه ظاهراً به شخصی در زمین در میان آوارهای پراکنده کمک می کنند.

یک زن شمع را جلوی Porta Nigra در Trier ، دروازه ای رومی نزدیک محل حادثه روز سه شنبه قرار می دهد. (تیلو اشموگلن / رویترز)

مالو درایر ، فرماندار ایالت راینلاند-فالتس ، که اهل تریر است ، آنچه اتفاق افتاده را به عنوان “اقدامی وحشیانه” محکوم کرد.

درایر پس از بازدید از صحنه به خبرنگاران گفت: “آن روز واقعاً وحشتناک برای شهر من بود.”

سخنگوی صدراعظم آنگلا مرکل ، استفن سایبرت ، در توئیتر خود اعلام کرد که این حادثه “تکان دهنده” است.

وی گفت: “افکار ما با بستگان کشته شدگان و مجروحان بیشمار و همه کسانی است که در حال حاضر مشغول مراقبت هستند و از آنها مراقبت می کنند.”

تریر در حدود 200 کیلومتری غرب فرانکفورت ، نزدیک مرز لوکزامبورگ است.

این شهر با 110 هزار نفر جمعیت به خاطر دروازه رومی خود ، Porta Nigra ، که نزدیک محل حادثه است ، و به عنوان زادگاه کارل مارکس شناخته شده است.