در اینجا برخی از مواردی مطرح شده است که دادگاه عالی ایالات متحده آینده اوباماکر را سنجیده است

وقتی دادگاه عالی ایالات متحده سه شنبه قانون مراقبت های مقرون به صرفه را ارزیابی می کند – که برای رئیس جمهوری که آن را تصویب می کند معمولاً با نام اوباماکر شناخته می شود – استدلال ها پیرامون موارد عجیب و غریب قانونی مانند تجزیه پذیری ، به ویژه این که آیا قضات می توانند با جراحی بخشی از آن را بزنند ، ایجاد می شود یا خیر. از قانون و بقیه را ترک کنید.

اما آنچه در معرض خطر است پیامدهای دنیای واقعی را فقط برای هر آمریکایی و صنعت بهداشت و درمان به همراه دارد.

استدلال خلاف قانون از طرف دولت ترامپ و دولت های محافظه کار این است که وقتی 10 سال پیش قانون قانونی مجازات کرد که کنگره مجازات سایر بیمه شدگان را که به عنوان مأموریت فردی شناخته می شود حذف کرد.

در اینجا نگاهی به برخی از موارد مطرح می شود اگر این قانون توسط دادگاهی که اکنون شامل سه قاضی منصوب تحت دولت ترامپ است ، خلاف قانون اساسی شناخته شود.

پوشش برای شرایط از قبل موجود

قبل از ACA ، بیمه ها می توانستند شخص را برای یک بیمه نامه شخصی رد کنند یا براساس سابقه پزشکی هزینه بیشتری دریافت کنند. بنیاد خانواده غیر حزب کایزر تخمین می زند که حدود 54 میلیون بزرگسال در سن کار دارای مشکلات بهداشتی هستند که باعث می شود آنها قبل از تصویب قانون امضای باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق ، “غیرقابل بیمه” باشند.

ده ها میلیون مورد دیگر موضوعاتی دارند که می توانند منجر به افزایش حق بیمه شوند. طبق یافته ها ، بیمه ها معمولاً بیشتر از زنان بیمه می شدند.

دموکرات ها می ترسند که COVID-19 ممکن است به یک شرط قبلی تبدیل شود که در صورت لغو قانون ، بیمه ها آن را تحت پوشش قرار نمی دهند و این بر روی بیش از 10 میلیون نفری که از نظر ویروس کرونا آزمایش مثبت کرده اند ، تأثیر می گذارد و این باعث بیماری می شود.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا بارها وعده داده است که همیشه از افرادی که شرایط قبلی دارند محافظت کند اما نحوه آن را مشخص نکرده است.

ماه گذشته Adelys Ferro در دانشگاه بین المللی فلوریدا در شمال میامی نشانه ای از حمایت از ACA ، معروف به Obamacare برای رئیس جمهور معرفی کرد. رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفت که ACA را بهبود می بخشد و گزینه عمومی را اضافه می کند. (لین اسلادکی / آسوشیتدپرس)

پوشش بیش از 20 میلیون

در صورت لغو این قانون ، دو برنامه اصلی برای پوشش افراد بیمه نشده حذف می شود و بیش از 20 میلیون نفر بیمه نمی شوند مگر اینکه یک کنگره تقسیم شده بتواند یک شبکه ایمنی جدید ایجاد کند.

حدود 12 میلیون نفر از افراد کم درآمد از طریق گسترش Medicaid قانون بهداشت تحت پوشش هستند ، اکنون در بیشتر ایالات موجود است. بیشتر آنها بزرگسالانی هستند که در مشاغلی کار می کنند که دارای بیمه درمانی نیستند. بیش از 11 میلیون نفر تحت پوشش خصوصی هستند که از طریق بازارهای خصوصی یارانه دهنده مالیات دهندگان مانند HealthCare.gov خریداری شده اند.

وب سایت HealthCare.gov در صفحه رایانه در نیویورک. این نگرانی وجود دارد که اگر اوباماکر سرنگون شود ، دیگر از افرادی که شرایط قبلی دارند محافظت نمی شود. (پاتریک سیسون / آسوشیتدپرس)

خدمات بهداشتی پیشگیرانه

اکنون اکثر زنان آمریکایی هیچ هزینه ای از جیب خود برای کنترل بارداری پرداخت نمی کنند. که تحت عنوان ACA تحت عنوان خدمات پیشگیرانه تحت پوشش قرار می گیرد.

برخی دیگر از خدمات مانند کولونوسکوپی و عکس های آنفولانزا نیز رایگان هستند.

دموکرات ها استدلال کرده اند که اگر هزینه های اضافی برای مراقبت های معمول پیشگیرانه مجدداً برقرار شود ، این ممکن است برخی افراد را از انجام آزمایش هایی که نشان داده شده است برای تشخیص بیماری هایی مانند سرطان در مراحل اولیه درمان آسان تر می کند ، منصرف کند.

بازگشت شکاف Medicare

اوباماكر اولین اقدامات اساسی را برای بستن “حفره پیراشکی” محبوب “مدیكر” انجام داد ، یك فاصله پوششی كه باعث شد سالمندان با هزینه های دارویی نسخه ای ، بیش از صدها دلار در قلاب باقی بمانند. کنگره بعداً برنامه زمان بندی را تسریع کرد تا شکاف از بین برود.

لغو ACA می تواند به معنای بازگشت شکاف باشد ، مطمئناً رای دهندگان مسن را خشمگین می کند ، بسیاری از آنها می گویند داروهای آنها هنوز هم هزینه زیادی دارند.

عواقب دیگری برای مدیکر ممکن است باشد. به عنوان مثال ، ACA برای افزایش عمر صندوق اعتماد مدیکر ، پرداخت به بیمارستانها و بیمه ها را نیز کند کرد.

جمهوری خواهان و حامیان آنها می خواهند دولت نقش خود را در بیمه خدمات درمانی کاهش دهد. (Nate Chute / Reuters)

پوشش برای افراد تحت تکفل

یکی از اولین مزایایی که پس از تصویب اوباماکر به اجرا درآمد ، الزامی بود که بیمه گذاران به جوانان اجازه می دهند تا 26 سالگی در برنامه والدین باقی بمانند.

قبل از این تمدید پوشش ، بیمه ها به طور معمول جوانان بزرگسال را در سن 19 یا 22 سالگی قطع می کردند اگر دانشجوی تمام وقت بودند.

دادگاه عالی ایالات متحده که به چالش قانون مراقبت های بهداشتی می پردازد ، سه قاضی منصوب شده در دولت ترامپ دارد. (جی اسکات اپل وایت / آسوشیتدپرس)

چه خواهد شد بعدی

تصویب ACA به اضافه 900 صفحه یک چالش سیاسی بود که بیش از یک سال طول کشید در زمانی که دموکرات ها کاخ سفید و هر دو اتاق در کنگره را کنترل می کردند.

گردآوری یک جانشین تحت یک دولت تقسیم شده ، معمای نهایی سیاسی خواهد بود. نه دموکرات ها و نه جمهوری خواهان حتی در ردیف خودشان موافق نیستند که باید چگونه باشد.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفته است که با بهبود ACA و افزودن گزینه جدید بیمه سلامت عمومی ، ACA را توسعه می دهد. اما برخی از اعضای حزب او که تمایل به لیبرال تری دارند ، خواهان یک سیستم دولتی برای همه آمریکایی ها هستند ، از جمله 160 میلیون نفری که از طریق برنامه های کارفرمایی پوشش داده می شود.

در همین حال ، جمهوری خواهان می خواهند حمایت دولت از مراقبت های بهداشتی را کاهش دهند. آنها گفته اند كه كمك هاي مالي Medicaid را كاهش داده و بازارهاي بيمه ACA را به عنوان يك گزينه دولتي ترك خواهند كرد.

ترامپ یک بار معروف گفت ، “هیچ کس نمی دانست مراقبت های بهداشتی بسیار پیچیده باشد.” این در سال 2017 بود ، زمانی که او و یک کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان امیدوار بودند که بتوانند ACA را “لغو و جایگزین کنند”.

در آن زمان این اتفاق نیفتاد ، زیرا جمهوری خواهان نتوانستند در مورد وضعیت جایگزین توافق کنند.