در تیراندازی در آلاباما در جشن تولد 4 کشته و چندین زخمی شدند

آژانس اجرای قانون ایالت آلا گفت، در تیراندازی شنبه شب که در یک جشن تولد در شهر کوچک دادویل، آلا، چهار نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

گروهبان: “ما به کار به روشی بسیار روشمند برای عبور از این صحنه ادامه خواهیم داد تا به حقایق نگاه کنیم و اطمینان حاصل کنیم که عدالت برای خانواده ها اجرا می شود.” جرمی برکت از آژانس اجرای قانون آلاباما در یک کنفرانس خبری صبح یکشنبه گفت.

به گفته این آژانس، تیراندازی حدود ساعت 10:34 شب سی تی روز شنبه رخ داد. مقامات هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه منجر به تیراندازی شده است ارائه نکردند و مشخص نیست که آیا مظنونین بازداشت شده اند یا خیر.

ناظر مدارس شهرستان تالاپوسا، ریموند پورتر، در کنفرانس خبری گفت که مشاوره در مدارس منطقه در روز دوشنبه ارائه خواهد شد و او از روحانیون محلی خواست تا به خانواده ها در این وضعیت کمک کنند.

پورتر گفت: «ما تمام تلاش خود را برای دلداری این کودکان انجام خواهیم داد و این واقعیت را از دست ندهید که آنها بیشترین تأثیر را از این وضعیت می‌بینند.»

بر اساس یک خبر از آژانس اجرای قانون ایالتی، FBI، اداره الکل، دخانیات، اسلحه گرم و مواد منفجره ایالات متحده، و دفتر دادستان ناحیه پنجم نیز به محل حادثه پاسخ داده و در حال انجام تحقیقات هستند.

کی آیوی فرماندار آلاباما صبح یکشنبه در پستی در توییتر گفت که با فاش شدن جزئیات، توسط مجریان قانون “از نزدیک به روز” می شود.

او در این پست نوشت: «امروز صبح در کنار مردم دادویل و هموطنان آلابامایی ام غمگینم. “جنایت خشونت آمیز جایی در کشور ما ندارد.”

این تیراندازی در عرض چند هفته پس از دو تیراندازی گسترده در ایالت‌های تنسی و کنتاکی رخ داد که باعث شد هفته گذشته رهبران محلی خواستار اقدامات شدیدتر کنترل اسلحه شوند.

یک کارمند بانک روز دوشنبه در محل کارش در لوئیزویل، کی. در 27 مارس، سه کودک نه ساله و سه کارمند در یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل توسط یک دانش آموز سابق کشته شدند.

تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است. طبق آرشیو Gun Violence، در سال 2023 تاکنون بیش از 146 مورد وجود داشته است که بیشترین میزان در این مقطع در سال از حداقل سال 2016 است. این گروه غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را به عنوان چهار یا بیشتر مجروح یا کشته شده در تیراندازی، بدون احتساب تیرانداز تعریف می کند.