در مراسم تاجگذاری شاه چارلز و ملکه کامیلا چه انتظاری داریم؟

تاجگذاری که در روز شنبه برگزار می شود، در قلب آن مراسم کلیسای انگلستان است که در آن شاه چارلز و کامیلا، همسر ملکه، در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری می کنند، در مراسمی که غرق در تاریخ 1000 ساله است.

در حالی که بسیاری از سنت حفظ شده است، برخی تغییرات برای کوتاه کردن مراسم ایجاد شده است – انتظار می رود این مراسم حدود دو ساعت باشد، در مقایسه با سه بار گذشته که ملکه الیزابت در سال 1953 انجام داد.

برخی تغییرات در سرویس همچنین به نظر می رسد در صدد ایجاد احساس فراگیری بیشتر و تأکید بر اهمیتی است که چارلز برای خدمات قائل است.

کریگ پرسکات، کارشناس قانون اساسی در دانشگاه بانگور در ولز، در مصاحبه ای گفت: «عناصر جدید جالبی وجود دارد.

“فکر می‌کنم افتتاحیه آن، جایی که پادشاه به نوعی می‌گوید من اینجا هستم تا خدمت کنم – فکر می‌کنم واقعا جالب است و به طور کلی، لحن را تعیین می‌کند.”

یک مربی استادانه توسط اسب ها کشیده می شود.
پادشاه چارلز و کامیلا، همسر ملکه، برای تاجگذاری خود در روز شنبه در کوچ ایالتی Diamond Jubilee به کلیسای وست مینستر سفر خواهند کرد. در اینجا در 27 می 2015، زمانی که ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ پس از افتتاحیه پارلمان بریتانیا به کاخ باکینگهام بازگشتند، نشان داده شده است. (کریس جکسون/گتی ایماژ)

باب موریس، یکی از کارکنان افتخاری واحد قانون اساسی در دانشگاه کالج لندن، گفت که بسیاری از تغییرات کوچک «واقعاً برای شرکت دادن گروه بسیار گسترده‌تری از مردم در مراسم طراحی شده‌اند که در سال 1953 ادغام شد».

“اشراف زاده ها اصلا حضور ندارند.”

این خدمات برای اولین بار شامل روحانیون زن و شرکت نمایندگان سایر مذاهب خواهد بود.

کلیسای انگلیس در مراسم تاج گذاری اعلام کرد: رهبران مذهبی و نمایندگان مسلمانان یهودی، سنی و شیعه، سیک، بودایی، هندو، جین، بهایی و زرتشتی بخشی از راهپیمایی به سمت کلیسای وست مینستر خواهند بود.

“این نشان دهنده ماهیت چند دینی جامعه ما و اهمیت گنجاندن سایر ادیان در عین احترام به یکپارچگی سنت های مختلف است.”

در اینجا نگاهی داریم به برخی از عناصر کلیدی تاج گذاری و نمایشی که در روز شنبه آن را احاطه می کند.

راهپیمایی به سمت صومعه

پادشاه چارلز و کامیلا، همسر ملکه، در یک راهپیمایی – کوچکتر از آنچه در سال 1953 رخ داد – از کاخ باکینگهام به کلیسای وست مینستر قبل از مراسم، که از ساعت 6 صبح به وقت شرقی آغاز می شود، سفر خواهند کرد.

آنها با مربی استیت Diamond Jubilee سفر خواهند کرد و نه با مربی ناراحت کننده و بسیار مسن تر گلدن استیت که پس از مراسم از آن برای بازگشت به کاخ استفاده خواهند کرد.

تماشا | 5 لحظه مهم تاج گذاری:

تاج گذاری پادشاه چارلز سوم: 5 لحظه کلیدی برای تماشا

قدمت تاج گذاری های بریتانیا به حدود 1000 سال قبل می رسد، و در حالی که بسیاری از شکوه و جلال و تشریفات در تاریخ غرق شده است، چیزهای زیادی نیز تغییر کرده است. تراویس دانراج از شبکه سی‌بی‌سی پنج لحظه کلیدی را برای تماشای مراسم تاجگذاری آتی پادشاه چارلز سوم بیان می‌کند.

نکته جالب اینجاست که آنها با یک مربی، مدرن و خوش‌فضا به مراسم تاجگذاری سفر می‌کنند. [Diamond Jubilee] مربی ایالتی” جودیت روبوثام، محقق اجتماعی و فرهنگی و استاد پژوهشی مدعو در دانشگاه پلیموث در جنوب غربی انگلستان، در مصاحبه ای گفت.

او گفت که این، مانند هر چیز دیگری، دلایل عملی دارد.

روبوثام گفت: “مربی گلد استیت ممکن است تماشایی به نظر برسد، اما سوار شدن به آن بسیار وحشتناک است.” در هر زمان از زندگی او.”

Diamond Jubilee State Coach به مناسبت جشن الماس الیزابت ساخته شد و برای اولین بار در سال 2014 مورد استفاده قرار گرفت. طبق گفته Royal Collection Trust، “صنعت سنتی و فناوری مدرن را ترکیب می کند” و شش تثبیت کننده هیدرولیک از تاب خوردن بدنه آلومینیومی آن جلوگیری می کند.

شناخت

چند لحظه مهم در مراسم تاجگذاری وجود دارد. کلیسا گفت، زمانی که چارلز – چهار بار – به مردم تقدیم می شود، اولین عنصر آیین سنتی تاج گذاری است.

بر خلاف تاجگذاری های قبلی، اسقف اعظم کانتربری این بخش از مراسم را به تنهایی انجام نخواهد داد. نمایندگان قدیمی ترین دسته های جوانمردی در انگلستان و اسکاتلند و نیروهای مسلح به او خواهند پیوست.

هر بار که چارلز معرفی می شود، جماعت می گویند “خدایا پادشاه را حفظ کن.”

سوگند

اسقف اعظم کانتربری سوگند یاد می کند و از چارلز سؤالات مختلفی می پرسد، از جمله اینکه آیا او به طور رسمی قول می دهد و سوگند یاد می کند که بر مردمان پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، سایر قلمروهای شما و سرزمین هایی که متعلق به هر یک از آنها هستند یا نه. مربوط، طبق قوانین و آداب و رسوم مربوطه خود؟”

این بخش از سوگند نشانگر تغییری نسبت به سال 1953 است که در آن قلمروهایی از جمله کانادا با نام مشخص شد.

شخصی پرچمی را در مقابل دیگرانی که در امتداد یک مانع اردو زده اند می پوشاند.
جان لافری، مشتاق سلطنتی، در مرکز، روز سه شنبه در امتداد مسیر تاجگذاری پادشاه در مرکز خرید لندن ایستاده است. (امیلیو موراتی / آسوشیتدپرس)

مسح

مقدس ترین قسمت مراسم تاج گذاری بخشی است که عموم مردم نمی بینند.

روغن مخصوص – این بار گیاهی – از یک فلاسک طلایی – آمپول – روی قاشق تاج گذاری ریخته می شود.

در پشت پرده و روی صندلی تاجگذاری، چارلز سپس توسط اسقف اعظم کانتربری با آن روغن روی دست، سینه و سرش مسح خواهد شد.

با انجام مراسم مسح، گروه کر سرود را می خواند سادوک کشیشکه از دیرباز بخشی از آیین تاجگذاری بوده است، اما پس از موسیقی آن توسط جورج فریدریک هندل برای تاجگذاری پادشاه جورج دوم در سال 1727، شهرت بیشتری به دست آورد.

شاهین و تاج گذاری

در این مرحله از خدمات، مراسم تاج گذاری اهدا می شود.

آنها شامل خارها می شوند که چارلز آنها را به عنوان نمادهای افتخار و شجاعت می شناسد، بازوها (یا دستبندها)، گوی حاکم و حلقه حاکم.

یک نفر به یک تاج و یک گوی نگاه می کند.
زنی به تاج و گوی سنت ادوارد، بخشی از نمایشگاهی در ابی وست مینستر در 29 مه 2018 نگاه می کند. پادشاه چارلز روز شنبه با تاج ادوارد مقدس تاج گذاری می کند. (فرانک آگشتاین/آسوشیتدپرس)

چارلز حلقه را تصدیق می کند، اما روی انگشت گذاشته نمی شود و در عوض به محراب بازگردانده می شود. (در مراسم تاجگذاری ملکه ویکتوریا، انگشتر روی انگشت اشتباه قرار گرفت و باعث درد شدید پادشاه جوان شد.)

اسقف اعظم کانتربری نیز یک عصا و یک میله در دستان چارلز قرار خواهد داد.

سپس لحظه تاج گذاری فرا می رسد، زیرا تاج سنت ادوارد، که بیش از دو کیلوگرم وزن دارد و برای تاجگذاری پادشاه چارلز دوم ساخته شده است، بر سر چارلز قرار می گیرد. و دوباره، حاضران در صومعه خواهند گفت “خدایا پادشاه را حفظ کن.”

بر تخت سلطنت و ادای احترام

در این مرحله از خدمت، چارلز تاج و تخت را خواهد گرفت.

این بخش از مراسم تغییر قابل توجهی را نسبت به سنت مشاهده خواهد کرد، زمانی که خانواده سلطنتی و همتایان خود به پادشاه تازه تاجگذاری شده ادای احترام کردند.

یک سنگ بزرگ روی یک سکو در مقابل یک صندلی قرون وسطایی در یک صومعه بزرگ نشسته است.
The Stone of Destiny در 29 آوریل در مقابل صندلی تاج گذاری در کلیسای وست مینستر دیده می شود. (سوزانا ایرلند/آسوشیتدپرس)

این بار، تنها شاهزاده ویلیام، پسر بزرگ و وارث چارلز، ادای احترام خواهد کرد و وفاداری خود را به عنوان “آدم جان و اندام” پدرش اعلام خواهد کرد.

یک تغییر ویژه قابل توجه، معرفی «ادای احترام به مردم» است، که از «همه کسانی که مایلند» در صومعه و ناظران از جاهای دیگر دعوت می‌کند تا وفاداری خود را به پادشاه جدید اعلام کنند. به گفته کلیسا، این یک لحظه جدید و مهم در سنت تاج گذاری است.

یک نفر ردای بلند را تنظیم می کند.
Caroline de Guitaut، معاون نقشه بردار آثار هنری پادشاه برای مجموعه سلطنتی تراست، مانتو امپراتوری را که بخشی از لباس تاجگذاری است، در اتاق تخت در کاخ باکینگهام تنظیم می کند. این جلیقه توسط پادشاه چارلز سوم در هنگام تاجگذاری در روز شنبه پوشیده خواهد شد. (ویکتوریا جونز/گتی ایماژ)

تاج گذاری ملکه

در این مرحله، خدمات به طور خاص به کامیلا، همسر ملکه تبدیل می شود.

روغن آمپول را روی قاشق می ریزند و اسقف اعظم کانتربری بر پیشانی او مسح می کند.

برخلاف مسح چارلز، این امر در دید عموم رخ خواهد داد.

کلیسا گفت: “این مسح بدون پرده یا سایبان برای نشان دادن ماهیت متفاوت مسح کردن یک همسر در مقایسه با یک حاکم حاکم انجام می شود، زیرا این مسح با اجازه حاکم است.”

همچنین حلقه همسر به کامیلا اهدا می‌شود که سپس به محراب بلند بازگردانده می‌شود و تاج ملکه مریم تغییر یافته را بر سر می‌گذارد.

دست یک نفر در حال سوزن دوزی نشان داده می شود.
یکی از اعضای مدرسه سلطنتی سوزن دوزی، رمز کامیلا، همسر ملکه، را بر روی ردای املاک خود که روز شنبه در مراسم تاج گذاری خواهد پوشید، گلدوزی می کند. (مدرسه سلطنتی سوزن دوزی / کاخ باکینگهام / آسوشیتدپرس)

انتخاب تاج ملکه مری در سال 1911 – با افزودن برخی از جواهرات ملکه الیزابت – همچنین به طور مؤثری اختلاف نظر احتمالی را در مورد اینکه آیا تاج کامیلا شامل الماس معروف – و مورد بحث – کوه نور است یا خیر، از بین برد.

به کامیلا نیز یک عصا و عصا هدیه داده می‌شود و در کنار چارلز بر تخت سلطنتی می‌نشیند. در آن زمان، سرود ساخته شده توسط اندرو لوید وبر خوانده خواهد شد.

اشتراک، عزیمت و بازگشت به کاخ باکینگهام

پس از عشای ربانی، پادشاه چارلز و ملکه کامیلا تاج و تخت خود را ترک می کنند و به پشت محراب بلند می روند، جایی که چارلز تاج سنت ادوارد را برمی دارد و تاج دولتی امپراتوری را به گردن می گیرد.

قبل از ترک صومعه، چارلز همچنین تبریک رهبران مذهبی را تایید خواهد کرد و به فرمانداران کل سلام خواهد کرد. سپس چارلز و کامیلا ابی وست مینستر را در کوچ گلد استیت برای حرکت به کاخ باکینگهام ترک خواهند کرد، جایی که اعضای ارشد خانواده سلطنتی در بالکن حضور خواهند داشت.