در میان تغییرات پلتفرم، تبلیغات روسی و چینی در توییتر افزایش یافت

حساب‌های توییتر که توسط دولت‌های مستبد در روسیه، چین و ایران اداره می‌شوند، از تغییرات اخیر در این شرکت رسانه‌های اجتماعی سود می‌برند و جذب فالوورهای جدید و پخش تبلیغات و اطلاعات نادرست برای مخاطبان بیشتری را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

این پلتفرم دیگر رسانه ها و آژانس های تبلیغاتی تحت کنترل دولت را برچسب گذاری نمی کند و دیگر محتوای آنها را از تبلیغ یا توصیه خودکار به کاربران منع نخواهد کرد. این دو تغییر با هم، که هر دو در هفته‌های اخیر انجام شده‌اند، توانایی کرملین را برای استفاده از پلتفرم مستقر در ایالات متحده برای انتشار دروغ‌ها و ادعاهای گمراه‌کننده در مورد تهاجم به اوکراین، سیاست ایالات متحده و سایر موضوعات افزایش داده است.

بر اساس گزارشی که توسط Reset، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در لندن که استفاده دولت‌های مستبد از رسانه‌های اجتماعی را برای انتشار دنبال می‌کند، حساب‌های رسانه‌های دولتی روسیه اکنون 33 درصد بیشتر از هفته‌های قبل، قبل از ایجاد تغییر، بازدید دارند. تبلیغات یافته های Reset اولین بار توسط آسوشیتدپرس گزارش شد.

این افزایش به بیش از 125000 بازدید اضافی در هر پست می رسد. این پست ها شامل مواردی بود که نشان می داد سیا با حملات 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده ارتباط دارد، رهبران اوکراین در حال اختلاس کمک های خارجی به این کشور هستند، و اینکه تهاجم روسیه به اوکراین موجه است زیرا ایالات متحده جنگ های زیستی مخفیانه را اجرا می کند. آزمایشگاه های کشور

آژانس‌های رسانه‌ای دولتی که توسط ایران و چین اداره می‌شوند، از زمانی که توییتر بی‌صدا این تغییرات را اعمال کرد، شاهد افزایش مشارکت‌های مشابهی بوده‌اند.

سخنان نفرت پراکنی، اطلاعات نادرست در حال رشد است

ایلان ماسک در اتاقی با نوارهای نور ایستاده است.
از زمانی که ایلان ماسک میلیاردر توییتر را در سال گذشته خریداری کرد، سیستم راستی‌آزمایی گیج‌کننده جدیدی را راه‌اندازی کرد و بسیاری از کارکنان شرکت، از جمله کارکنانی را که به مبارزه با اطلاعات نادرست اختصاص داده بودند، اخراج کرد. (پاتریک پلول/آسوشیتدپرس)

حدود چهره از این پلتفرم آخرین پیشرفت از زمانی است که ایلان ماسک میلیاردر توییتر را در سال گذشته خریداری کرد. از آن زمان، او یک سیستم راستی‌آزمایی جدید گیج‌کننده را راه‌اندازی کرد و بسیاری از کارکنان شرکت، از جمله کارکنانی که به مبارزه با اطلاعات نادرست اختصاص داشتند، اخراج کرد، به نئونازی‌ها و دیگرانی که قبلاً از سایت تعلیق شده بودند، اجازه بازگشت داد و به سیاست سایت در ممنوعیت خطرناک COVID-19 پایان داد. اطلاعات غلط سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست رشد کرده است.

قبل از آخرین تغییر، توییتر برچسب هایی با عنوان “رسانه های وابسته به دولت روسیه” چسبانده بود تا کاربران را از منشاء محتوا مطلع کند. همچنین تعامل آنلاین کرملین را با عدم واجد شرایط بودن حساب‌ها برای تبلیغ یا توصیه خودکار – کاری که به طور منظم برای حساب‌های معمولی انجام می‌دهد، به عنوان راهی برای کمک به آنها برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر، متوقف کرد.

این برچسب‌ها پس از اعتراض رادیو عمومی ملی و سایر رسانه‌ها به برنامه‌های ماسک برای برچسب زدن رسانه‌های خود به عنوان رسانه‌های وابسته به دولت، بی‌سر و صدا ناپدید شدند.

NPR سپس اعلام کرد که دیگر از توییتر استفاده نخواهد کرد و گفت این برچسب با توجه به استقلال تحریریه NPR گمراه کننده است و به اعتبار آن آسیب می رساند.

حساب خود سی‌بی‌سی با عنوان «رسانه‌ای که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود» برچسب‌گذاری شد که باعث شد این شرکت فعالیت توییتر خود را متوقف کند.

نتایج بازنشانی توسط آزمایشگاه تحقیقات قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک تأیید شد، جایی که محققان تشخیص دادند احتمالاً تغییرات در اواخر ماه گذشته توسط توییتر انجام شده است. از زمانی که توییتر شروع به استفاده از این برچسب ها کرد، بسیاری از ده ها اکانتی که قبلا برچسب گذاری شده بودند، به طور پیوسته دنبال کنندگان خود را از دست می دادند. اما پس از این تغییر، بسیاری از اکانت ها شاهد جهش بزرگی در فالوورها بودند.

DFRL دریافت که RT Arabic، یکی از محبوب ترین حساب های تبلیغاتی روسیه در توییتر، در 1 ژانویه به کمتر از 5230000 دنبال کننده کاهش یافت، اما پس از اجرای این تغییر دوباره بازگشت. اکنون بیش از 5240000 عدد دارد.

تماشا | برچسب دولتی CBC توضیح داد:

برچسب توییتر CBC ‘رسانه با بودجه دولت’ توضیح داد | در مورد آن

توییتر برچسب «رسانه با بودجه دولت» را روی حساب‌های مختلف توییتر برای پخش‌کننده‌های عمومی، از جمله حساب CBC@ گذاشته است. اندرو چانگ توضیح می دهد که این برچسب در واقع به چه معناست و چرا برخی از سازمان های خبری به طور کلی از توییتر دور می شوند.

قبل از این تغییر، کاربرانی که علاقه مند به جستجوی تبلیغات کرملین بودند، مجبور بودند به طور خاص حساب کاربری یا محتوای آن را جستجو کنند. اکنون، می توان آن را مانند هر محتوای دیگری توصیه یا تبلیغ کرد.

DFRL در پایان می‌گوید: «کاربران توییتر دیگر نباید فعالانه به دنبال محتوای حمایت‌شده دولتی باشند تا آن را در پلتفرم ببینند، فقط می‌توان آن را به آنها ارائه کرد.

توییتر به سوالات در مورد این تغییر یا دلایل پشت آن پاسخی نداد. ماسک در گذشته نظرات خود را بیان کرده و نشان می‌دهد که تفاوت کمی بین آژانس‌های تبلیغاتی با بودجه دولتی که توسط قدرتمندان مستبد اداره می‌شوند و خبرگزاری‌های مستقل در غرب می‌بیند.

او سال گذشته در توییتی نوشت: «همه منابع خبری تا حدی تبلیغاتی هستند، برخی بیشتر از دیگران».