دستگیری دانش آموز در پی تیراندازی در مدرسه صربستان که 9 کشته برجای گذاشت

پلیس صربستان اعلام کرد یک پسر نوجوان روز چهارشنبه در مدرسه ای در پایتخت صربستان تیراندازی کرد که در نتیجه آن هشت کودک و یک نگهبان مدرسه کشته شدند. شش کودک دیگر و یک معلم مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

پلیس تیرانداز را با حروف اختصاری KK شناسایی کرد و گفت که او با اسلحه پدرش تیراندازی کرده است. پلیس گفت که او در حیاط مدرسه دستگیر شد. بیانیه ای او را دانش آموز مدرسه ای در مرکز بلگراد معرفی کرد که در سال 2009 به دنیا آمد.

پلیس گفت که تماسی در مورد تیراندازی در مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار در حوالی ساعت 8:40 صبح دریافت کرده است. مدارس ابتدایی در صربستان دارای هشت کلاس هستند که از کلاس اول شروع می شود.

دانش آموزی که در طبقه پایین در کلاس ورزش بود که صدای تیراندازی بلند شد: “من توانستم صدای تیراندازی را بشنوم. بی وقفه بود.” “من نمی دانستم چه اتفاقی می افتد. ما چند پیام تلفنی دریافت می کردیم.”

برخلاف ایالات متحده، تیراندازی های دسته جمعی در صربستان و در منطقه وسیع تر بالکان بسیار نادر است. در سال های اخیر هیچ کدام در مدارس گزارش نشده است. در آخرین تیراندازی جمعی، یک جانباز جنگ بالکان در سال 2013، 13 نفر را در روستایی در مرکز صربستان کشت.

کارشناسان اما بارها نسبت به تعداد سلاح های باقی مانده در کشور پس از جنگ های دهه 1990 هشدار داده اند. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که بی‌ثباتی چندین دهه ناشی از درگیری‌ها و همچنین مشکلات اقتصادی مداوم می‌تواند منجر به چنین طغیان‌هایی شود.

والدین با عجله به صحنه می روند

تصاویر رسانه‌های محلی از محل، غوغایی را در بیرون مدرسه نشان می‌دهد، زیرا پلیس مظنون را که سرش پوشانده شده بود، بیرون می‌آورد و مأموران او را به سمت ماشین پارک شده در خیابان هدایت می‌کردند.

دانش آموزی که صدای تیراندازی را شنید و به دلیل سنش فقط با حروف اول نامش، EM شناسایی شد، مظنون را “مردی آرام” توصیف کرد.

این دانش آموز افزود: «او نمرات خوبی داشت، اما ما چیز زیادی درباره او نمی دانستیم. او با همه باز نبود. مطمئناً انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد.

میلان میلوسویچ، که گفت دخترش در زمان تیراندازی در کلاس تاریخ بوده است، به تلویزیون N1 گفت که وقتی شنید چه اتفاقی افتاده است به سرعت بیرون رفت.

او گفت: “من پرسیدم “فرزندم کجاست” اما در ابتدا کسی نتوانست چیزی به من بگوید. سپس او تماس گرفت و ما متوجه شدیم که او بیرون است. “او [the shooter] میلوسویچ به نقل از دخترش گفت: “او می گوید که او پسری آرام و دانش آموز خوبی است.”

پلیس بلوک های اطراف مدرسه را در مرکز بلگراد مسدود کرد.