دولت ترامپ پس از حکم دادگاه ، برنامه مهاجرت DACA را بازیابی می کند

دولت ترامپ با توجه به دستور قاضی فدرال ، برنامه اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی مربوط به دوران اوباما را برای مهاجرانی که در دوران جوانی به آمریکا آورده شده اند ، مجدداً بازیابی کرده است.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز دوشنبه در وب سایت خود ارسال کرد که درخواست های جدید ، دادخواست های تمدید دو ساله و همچنین درخواست اجازه خروج موقت از ایالات متحده را می پذیرد

دپارتمان گفت که “ممکن است برای این حکم تسویه حساب کند” ، این نشان می دهد که در صورت موفقیت تلاش های قانونی ، امتیاز آن به حکم دادگاه کوتاه مدت خواهد بود.

این اطلاعیه هنوز یک پیروزی بزرگ برای جوانان است که از زمان ترامپ در ماه سپتامبر 2017 ، با پایان دادن به DACA ، قادر به درخواست نیستند. دولت او مدت ها استدلال می کرد که DACA خلاف قانون اساسی است.

پس از آنکه دادگاه عالی آمریكا در ماه ژوئن اعلام كرد كه ترامپ قانون فدرال را در نحوه پایان دادن به برنامه نقض كرده است ، وزارت امنیت داخلی اعلام كرد كه فقط به جای دو سال اصلی ، درخواستهای تمدید مجوزهای یك ساله را می پذیرد. در حال حاضر DACA حدود 650،000 نفر را از اخراج محافظت می کند و آنها را واجد شرایط مجوز کار می کند.

دولت درخواست تجدید نظر می کند

قاضی منطقه ایالات متحده نیکلاس گارافیس در منطقه شرقی نیویورک روز جمعه به DHS دستور داد که ظرف سه روز – تا روز دوشنبه – اخطاریه عمومی ارسال کند مبنی بر اینکه درخواستها را تحت شرایط اصلی برنامه می پذیرد. Garaufis حکم داده است که چاد ولف ، سرپرست وزارت امنیت داخلی ، به طور غیرقانونی در سمت خود خدمت می کرد.

روز جمعه ، قاضی گفت که یافته ها به این معنی است که یادداشت ولف برای محدود کردن برنامه های DACA فاقد اعتبار است. سخنگوی DHS ، چیس جنینگز روز شنبه گفت که این بخش “كاملاً با این تصمیم قاضی فعال دیگر مخالف است” ، اما افزود كه “هنگام انجام درخواست تجدیدنظر ،” به این تصمیم پایبند خواهد بود.

DACA در سال 2012 و در زمان دولت اوباما آغاز به کار کرد. این اجازه می دهد تا مهاجران خاصی که از کودکی به طور غیرقانونی به کشور آورده شده اند کار کنند و به طور کلی از اخراج معاف شوند ، اگرچه این برنامه به گیرندگان حقوقی اعطا نمی کند. افرادی که برای این برنامه تأیید شده اند برای تمدید باید از پیشینه چک عبور کنند و واجد شرایط باشند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن متعهد شده است که در زمان آغاز کار خود در ماه ژانویه DACA را دوباره به کار گیرد. مدافعان خواستار اقدام کنگره برای قانونی کردن افراد واجد شرایط دریافت DACA و همچنین سایر افراد در میان 11 میلیون مهاجر ساکن غیرقانونی در ایالات متحده شده اند.

ماریا گارسیا ، 18 ساله ، دانشجوی مهندسی هوافضا در دانشگاه ایالتی آریزونا در تمپه ، گفت که هرچه زودتر برای این برنامه اقدام خواهد کرد. او و والدین و دو برادرش در سال 2006 از آگواسکالینتس ، مکزیک به ققنوس رسیدند. برادر بزرگتر او که اکنون 23 ساله است ، قبلاً گیرنده DACA بوده و دارای شغل نیز هست. برادر کوچکتر او ، اکنون 16 ساله است ، در دبیرستان تحصیل می کند و قصد دارد در نهایت به دنبال حفاظت از DACA نیز باشد.

گارسیا گفت که تصمیم دادگاه در هفته گذشته “خبر شگفت انگیزی بود”.

وی گفت: “بسیاری دیگر از دانشجویان فاقد مدارک و مستندات واجد شرایط DACA نیستند. آنها باید یک راه حل دائمی پیدا کنند.”