دومین قانونگذار پس از اخراج به دلیل اعتراض به اصلاحات اسلحه به مجلس تنسی رای داد

یکی از دو دموکرات سیاه‌پوست که از مجلس تنسی به رهبری جمهوری‌خواهان اخراج شده‌اند، پس از رأی کمیسیون ممفیس به بازگرداندن او در روز چهارشنبه، تقریباً یک هفته پس از تبعیدش به دلیل حمایت از معترضان کنترل اسلحه، به مجلس قانون‌گذاری بازخواهد گشت.

هیئت کمیسران شهرستان شلبی با 7-0 رأی به بازگرداندن جاستین پیرسون به عنوان نماینده ایالتی داد.

پیرسون در نامه ای نوشت: “من به مبارزه با و برای مردم خود، چه در داخل یا خارج از دفتر ادامه خواهم داد. ما و معترضان جوان آینده یک تنسی جدید هستیم. کسانی که به دنبال ساکت کردن ما هستند، حرف آخر را نخواهند زد.” مقاله منتشر شده در نیویورک تایمز.

جمهوری خواهان هفته گذشته پیرسون و جاستین جونز نماینده مجلس را به دلیل نقش آنها در تظاهرات کنترل اسلحه در مجلس نمایندگان پس از تیراندازی در مدرسه نشویل که منجر به کشته شدن سه کودک و سه بزرگسال شد، تبعید کردند.

شورای شهری نشویل تنها چند دقیقه در روز دوشنبه طول کشید تا جونز را به اتفاق آرا به مقام خود بازگرداند. او به سرعت به صندلی خانه اش بازگردانده شد.

تماشا | حامیان جونز برکناری را «افراطی» می‌خوانند:

حامیان جاستین جونز برکناری را “افراطی” می خوانند

حامیان خارج از مجلس ایالت تنسی گفتند که اخراج جاستین جونز، نماینده دموکرات در هفته گذشته “فحش” و “غیرقانونی” بود و هنگامی که بازگرداندن او به خدمت اعلام شد، تشویق کردند.

این انتصاب موقت است و انتخابات ویژه برای کرسی ها در ماه های آینده برگزار خواهد شد. جونز و پیرسون گفته اند که قصد دارند در انتخابات ویژه شرکت کنند.

رای مجلس به برکناری پیرسون و جونز اما نگه داشتن نماینده سفیدپوست گلوریا جانسون، اتهامات نژادپرستی را برانگیخت. جانسون با یک رای زنده ماند. با این حال، رهبری جمهوری‌خواه این موضوع را رد کرد که نژاد عاملی است.

اخراج‌ها در پنجشنبه گذشته، تنسی را به جبهه جدیدی در نبرد برای آینده دموکراسی آمریکایی تبدیل کرد. در طی چند روز، این دو هزاران دلار برای مبارزات انتخاباتی جمع آوری کردند و حزب دموکرات تنسی حمایت جدیدی از سراسر ایالات متحده دریافت کرد.

تنش های سیاسی زمانی بالا گرفت که پیرسون، جانسون و جونز در صحن مجلس به صدها تظاهرکننده پیوستند که ماه گذشته ساختمان کنگره را جمع کردند و خواستار تصویب اقدامات کنترل اسلحه شدند.

سه نفر هنگام صحبت با میکروفون دست های خود را بالا می برند و توسط حامیان محاصره می شوند.
گلوریا جانسون، وسط، و جاستین جونز، در سمت راست، پیش از راهپیمایی به سمت جلسه هیئت کمیسران شهرستان شلبی در ممفیس در روز چهارشنبه، به پیرسون می‌پیوندند. (کریس دی / درخواست تجاری / آسوشیتدپرس)

در حالی که معترضان گالری‌ها را پر کردند، قانون‌گذاران با صدای بوق به جلوی مجلس نزدیک شدند و در شعار شرکت کردند. این صحنه چند روز پس از تیراندازی در مدرسه میثاق، یک مدرسه خصوصی مسیحی، باز شد. شرکت آنها از جلوی مجلس قوانین مجلس را زیر پا گذاشت زیرا این سه نفر از رئیس مجلس اجازه نداشتند.

حمایت از پیرسون از سراسر کشور از جمله ممفیس صورت گرفته است. حامیان پیرسون گفتند که کمیسیون “در ساعت” در جریان تظاهرات روز دوشنبه در حمایت از تایر نیکولز، که در ماه ژانویه پس از ضرب و شتم پلیس در جریان دستگیری درگذشت.

ال جی آبراهام، فعال، گفت: “شما یک کار دارید – بازگرداندن جاستین پیرسون”.

مردم هنگام راهپیمایی تابلوها را نگه می دارند.
پیرسون در جریان راهپیمایی روز چهارشنبه به سمت هیئت کمیسران شهرستان شلبی در ممفیس توسط حامیان محاصره شد. (کریس دی / درخواست تجاری / آسوشیتدپرس)

پیش از رأی گیری روز چهارشنبه، پیرسون صدها نفر را در راهپیمایی از موزه ملی حقوق مدنی به سمت دفتر کمیسیون شهرستان در مرکز شهر ممفیس رهبری کرد.

پیرسون در همان منطقه هاوس بزرگ شد که پس از مرگ باربارا کوپر، نماینده قدیمی ایالتی، یک دموکرات سیاه پوست، به نمایندگی انتخاب شد. در امتداد محله‌ها، جنگل‌ها و تالاب‌های ممفیس جنوبی، از ناحیه مرکز شهر و در شمال شهرستان شلبی می‌پیچد.

قبل از انتخاب، پیرسون به رهبری یک کمپین موفق علیه یک خط لوله نفتی برنامه‌ریزی‌شده که از محله‌ها و تالاب‌ها می‌گذرد و نزدیک چاه‌هایی که آب را از آبخوان ممفیس ساند پمپ می‌کنند، کمک کرد، که آب آشامیدنی ۱ میلیون نفر را تامین می‌کند.

او به عنوان یک فعال اجتماعی ماهر و سخنران عمومی با استعداد به سرعت شهرت پیدا کرد.

شکاف عمیق سیاسی در قوه مقننه

اگر پیرسون در بازگشت به کنگره تنسی به جونز بپیوندد، آنها این کار را زمانی انجام خواهند داد که اختلافات سیاسی بین معدود سنگرهای دموکرات ایالت و اکثریت جمهوری خواه پیش از اخراج ها به نقطه جوش رسیده بود.

اعضای GOP امسال موجی از پیشنهادات تنبیهی را برای سلب استقلال نشویل ارائه کردند. برخی دیگر بر لغو چند هیئت نظارت اجتماعی ایالتی که تخلفات پلیس را بررسی می‌کنند و در عوض آن‌ها را با هیئت‌های مشورتی جایگزین می‌کنند که از بررسی شکایات جلوگیری می‌کنند، فشار آورده‌اند.

قانونگذاران همچنین در حال تصویب لایحه‌ای هستند که کنترل هیئت نظارت بر فرودگاه نشویل را از انتصاب‌های محلی به انتخاب رهبران دولت جمهوری‌خواه تغییر می‌دهد.

قانونگذاران در داخل ساختمان قوه مقننه دیده می شوند.
مجلس نمایندگان تنسی طی جلسه ای در ژانویه 2020 در نشویل دیده می شود. (مارک همفری/آسوشیتدپرس)

به ویژه در مورد رسیدگی به خشونت با اسلحه، جمهوری خواهان تاکنون از در نظر گرفتن هرگونه محدودیت جدید برای سلاح گرم در پی تیراندازی در مدرسه نشویل خودداری کرده اند. در عوض، قانونگذاران قوانین پیشرفته ای را طراحی کرده اند که برای افزودن نگهبانان مسلح بیشتر در مدارس دولتی و خصوصی طراحی شده است و در حال بررسی پیشنهادی هستند که به معلمان امکان حمل اسلحه را می دهد.

در همین حال، دفتر کامرون سکستون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این هفته تأیید کرد که یک قانونگذار جمهوری‌خواه بیش از یک ماه پس از اینکه در جلسه استماع پرسید آیا می‌توان «آویز کردن با درخت» را به روش‌های اعدام در ایالت اضافه کرد، از وظایف کمیته عالی محروم شد. دفتر رئیس مجلس از اعلام دلیل برکناری وی از کمیته خودداری کرد.

داگ کوفنر، سخنگوی سکستون گفت، نماینده پل شرل از کمیته عدالت جنایی اخراج شد و به دیگری منتقل شد و با این تغییر “بسیار موافق” بود.

شرل که سفیدپوست است، بعداً در میان اعتراض قانونگذاران سیاهپوست که به تاریخ سیاه لینچ در این ایالت اشاره کردند، به خاطر سخنانش عذرخواهی کرد. شرل گفت که اظهارات او برای نشان دادن حمایت از خانواده هایی که اغلب ده ها سال منتظر عدالت هستند، “اغراق آمیز” بود.