دویچه بانک با تسویه حساب ۷۵ میلیون دلاری آمریکا با قربانیان جفری اپشتاین موافقت کرد

به گفته وکلای زنانی که می گویند دویچه بانک با پرداخت 75 میلیون دلار آمریکا (101 میلیون دلار سی دی ان) برای حل و فصل دعوی ادعا می کند که وام دهنده آلمانی باید شواهدی از قاچاق جنسی توسط جفری اپشتاین را در زمانی که مشتری بود می دید. سرمایه دار فقید

زنی به نام جین دو از بانک در دادگاه منطقه فدرال در نیویورک شکایت کرد و به دنبال وضعیت اقامه دعوی عمومی برای وکالت سایر قربانیان اپشتاین بود. در این دادخواست تاکید شده بود که بانک آگاهانه از قاچاق جنسی اپستین سود برده و برای کسب میلیون‌ها دلار از این تاجر، “سود را به پیروی از قانون ترجیح داده است”.

ادواردز پاتینگر، یکی از شرکت‌های حقوقی که وکالت زنان در این پرونده را بر عهده دارد، گفت که معتقد است این بزرگترین معامله قاچاق جنسی با یک بانک در تاریخ ایالات متحده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «توافق به ده‌ها نفر از بازماندگان جفری اپستین اجازه می‌دهد تا در نهایت تلاش کنند تا ایمان خود را به سیستم ما بازگردانند، زیرا بدانند که همه افراد و نهادهایی که عملیات قاچاق جنسی اپستین را تسهیل کرده‌اند، در نهایت پاسخگو خواهند بود».

بانک می گوید در پذیرش اپستین به عنوان مشتری اشتباه کرده است

فرانک هارتمن، رئیس جهانی روابط رسانه ای این وام دهنده آلمانی، گفت که دویچه بانک روز پنجشنبه در مورد تسویه حساب اظهار نظر نمی کند، اما به بیانیه سال 2020 بانک اشاره کرد که اشتباه خود را در پذیرش اپشتین به عنوان مشتری پذیرفت.

«بانک بیش از 4 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است [$5.8 billion Cdn] هارتمن در بیانیه ای کتبی گفت: برای تقویت کنترل ها، فرآیندها و آموزش، و استخدام افراد بیشتری برای مبارزه با جرایم مالی.

شرکت حقوقی Boies Schiller Flexner که همچنین نماینده شاکیان است، حل و فصل را گامی مهم برای حقوق قربانیان خواند.

دیوید بویز، رئیس این شرکت در بیانیه‌ای گفت: دامنه و مقیاس سوء استفاده اپستین و سال‌های متمادی که در دید آشکار ادامه یافت، بدون همکاری و حمایت بسیاری از افراد و نهادهای قدرتمند نمی‌توانست رخ دهد.

مردی با موهای سفید و ریش سفید.
اپستین در آگوست 2019 در حالی که با اتهامات جنایی فدرال مبنی بر آزار جنسی ده ها دختر زیر سن قانونی مواجه بود، خود را کشت. (بخش خدمات عدالت کیفری ایالت نیویورک/رویترز)

دویچه بانک قبلاً به JPMorgan Chase ملحق شده بود که همچنین به دلیل ارتباط با اپشتین با شکایتی روبرو است تا با این اتهامات مبارزه کند. اپستین در حالی که با اتهامات جنایی فدرال مبنی بر آزار جنسی ده ها دختر زیر سن قانونی روبرو بود، خود را در زندان کشت.

طرح دعوا در چهره های برجسته

این وام دهنده آلمانی اواخر سال گذشته گفت که از سال 2013 تا 2018 “خدمات بانکی معمول” را به اپشتاین ارائه کرده است و این شکایت “به اندازه کافی ادعا نمی کند که دویچه بانک … بخشی از شبکه جنایتکارانه قاچاق جنسی اپشتاین است.”

این شکایت‌ها – که دولت جزایر ویرجین ایالات متحده را نیز هدف قرار می‌دهد، جایی که اپستین در آن ملکی داشت – چهره‌های برجسته‌ای را به خود جلب می‌کند.

یک قاضی آمریکایی ماه گذشته تصمیم گرفت که جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، باید تا دو روز از سوی وکلایی که پرونده‌های قضایی را رسیدگی می‌کنند، بازجویی کند.

دولت جزایر ویرجین همچنین در تلاش است تا میلیاردر ایلان ماسک را به عنوان بخشی از دعوای قضایی خود علیه جی پی مورگان احضار کند و غول بانکی را متهم می کند که به استخدام کنندگان اپستین کمک می کند تا به قربانیان پول پرداخت کنند و کمک می کند تا چندین دهه سوء استفاده جنسی او را پنهان کند.

جی پی مورگان این اتهامات را رد کرده و به نوبه خود از جس استالی، مدیر اجرایی سابق شکایت کرده و گفته است که او سوء استفاده و قاچاق اپستین را پنهان کرده است تا سرمایه‌دار را به عنوان مشتری نگه دارد. وکیل استالی هیچ اظهار نظری در مورد این دادخواست در ماه مارس نداشت.