رئیس بی‌بی‌سی پس از فاش نکردن وام داده شده به بوریس جانسون استعفا داد

رئیس بی‌بی‌سی روز جمعه پس از گزارشی که نشان داد او در افشای تضاد منافع احتمالی بر سر نقشش در تنظیم وام سال 2021 برای بوریس جانسون، که در آن زمان نخست‌وزیر بریتانیا بود، استعفا داد.

پس از اینکه فاش شد که ریچارد شارپ هفته‌ها قبل از انتصاب او به پست بی‌بی‌سی به توصیه دولت، به تنظیم خط اعتباری کمک کرده است، پخش‌کننده ملی با بودجه عمومی تحت فشار سیاسی قرار گرفته است.

خط اعتباری 800,000 پوندی (1.36 میلیون دلار Cdn) از سوی تاجر ثروتمند کانادایی سام بلیت، که توسط شارپ، یکی از اهداکنندگان حزب محافظه کار، به جانسون معرفی شد، تامین شد. جانسون رهبر حزب و همچنین نخست وزیر بریتانیا بود.

شارپ گفت که برای «اولویت دادن به منافع بی‌بی‌سی» پس از نقض «سهوا» قوانین، استعفا می‌دهد.

او گفت: «احساس می‌کنم که اگر تا پایان دوره مسئولیتم در این سمت باقی بمانم، این موضوع ممکن است مانع از کار خوب شرکت شود.

شارپ گفت که تا پایان ماه ژوئن در نقش خود در بی‌بی‌سی باقی می‌ماند تا زمانی که جستجو برای جانشینی انجام شود.

گزارشی که مدت ها منتظرش بودیم سقوط کرد

گزارشی درباره این حادثه توسط وکیل ارشد آدام هپینستال که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که شارپ “در افشای تضاد منافع احتمالی درک شده ناکام مانده است.”

این تحقیق آخرین قسمت ناراحت کننده برای بی بی سی 100 ساله است که با هزینه مجوز پرداخت شده توسط همه خانواده های دارای تلویزیون تامین می شود و وظیفه دارد در پوشش خبری خود بی طرف باشد.

صدا و سیمای عمومی اغلب یک فوتبال سیاسی است، به طوری که برخی از اعضای دولت محافظه کار در اخبار خود تمایل چپ را مشاهده می کنند و برخی لیبرال ها آن را به داشتن سوگیری محافظه کارانه متهم می کنند.

بی‌بی‌سی در ماه مارس زمانی که مجری برجسته ورزشی آن، بازیکن سابق فوتبال انگلیس، گری لینهکر، از سیاست مهاجرتی دولت در رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد، در طوفانی بر سر آزادی بیان و سوگیری سیاسی غرق شد.

Lineker تعلیق شد – و پس از آن که سایر مجریان ورزشی، تحلیلگران و بازیکنان لیگ برتر در همبستگی پخش بی بی سی را تحریم کردند، بازیابی شد.