رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید با بایدن «توافق اصولی» برای افزایش سقف بدهی و اجتناب از نکول دارد

مک کارتی اواخر روز شنبه گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، برای محدود کردن هزینه های فدرال و حل بحران قرض الحسنه پیش از ضرب الاجل 5 ژوئن به یک “توافق اصولی” دست یافتند.

یک توافق می‌تواند از نکول فاجعه‌بار ایالات متحده جلوگیری کند، اما خطر خشم هر دو طرف دموکرات و جمهوری‌خواه را با امتیازاتی که برای دستیابی به آن داده‌اند، خواهد داشت.

مک کارتی که شنبه شب صحبت می کرد، گفت که رئیس جمهور دموکرات و رئیس جمهور جمهوری خواه پس از گفتگوی تلفنی دو طرف در اوایل عصر شنبه به توافق رسیدند.

کشور و جهان نظاره گر و منتظر راه حلی برای یک بن بست سیاسی هستند که اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کند.

“بعد از [Biden] مک کارتی در توییتر نوشت: وقت خود را تلف کردیم و ماه ها از مذاکره امتناع کردیم، ما اصولاً به توافقی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است.

یک شخص در حالی که صحبت می کند اشاره می کند همانطور که اطرافیان او گوش می دهند.
مک کارتی روز شنبه در کاپیتول هیل با رسانه ها صحبت می کند. (پاتریک سمنسکی/آسوشیتدپرس)

بایدن گفت که این توافق “نماینده سازش” است اما افزود که “از اولویت های کلیدی من و دموکرات های کنگره محافظت می کند.”

محور اصلی این بسته یک توافق دو ساله بودجه است که هزینه‌ها را برای سال 2024 ثابت نگه می‌دارد و در ازای افزایش سقف بدهی به مدت دو سال، محدودیت‌هایی را برای سال 2025 اعمال می‌کند و این مسئله سیاسی پرنوسان را به گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی سوق می‌دهد.

مذاکره‌کنندگان با برخی از درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای افزایش الزامات کاری در مورد دریافت‌کنندگان کوپن‌های غذا موافقت کردند که باعث سر و صدای دموکرات‌های مجلس نمایندگان شد.

اما به نظر می رسید که آنها همچنان در حال کار بر سر مصالحه ای در مورد تغییرات مجوز فدرال هستند که مقررات مربوط به توسعه پروژه های نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر را تسهیل کند و اتصالات خطوط انتقال جدید را تقویت کند.

با وجود طرح‌های کلی یک توافق، بسته قانونی می‌تواند به موقع تهیه و با قانون‌گذاران به اشتراک گذاشته شود تا در اوایل هفته آینده در مجلس نمایندگان و بعداً در سنا رای دهند. بایدن از هر دو اتاق خواست «فوراً توافق را تصویب کنند».

سقف بدهی به عنوان ابزار چانه زنی استفاده می شود

آمریکایی ها و جهان با ناراحتی نظاره گر پیچ و خم مذاکره بودند که می تواند اقتصاد ایالات متحده را به هرج و مرج بکشاند و اعتماد جهانی را به رهبری کشور کاهش دهد.

سقف بدهی، سقف استقراض دولت ایالات متحده است که تنها از طریق مجوز کنگره قابل افزایش است. به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، این پول برای دولت برای انجام تعهدات قانونی موجود، از جمله مزایای تامین اجتماعی و مدیکر، حقوق نظامی، بهره بدهی ملی، بازپرداخت مالیات و سایر پرداخت ها مورد نیاز است.

داگلاس هولتز-ایکین، مدیر سابق موسسه تحقیقاتی داگلاس هولتز ایکین، برای چندین دهه، رای به افزایش سقف بدهی عموماً بدون حادثه انجام می‌شود، اما از آن زمان سیاسی شده است و اکنون به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده می‌شود که اقتصاد را گروگان نگه می‌دارد تا مطالبات سیاسی را استخراج کند. دفتر بودجه کنگره که رئیس فعلی اتاق فکر راستگرای انجمن اقدام آمریکایی است، قبلاً به سی بی سی نیوز گفته بود.


در مذاکرات امسال، مک کارتی و دیگر جمهوری‌خواهان بر کاهش هزینه‌ها در ازای توافقی که سقف را افزایش می‌دهد و از اولین نکول بدهی فدرال جلوگیری می‌کند، فشار آوردند.

عدم برداشتن سقف وام، که اکنون 31 تریلیون دلار است، برای پرداخت صورتحساب های متحمل شده کشور، موج شوک را به اقتصاد ایالات متحده و جهان وارد خواهد کرد.

بسیاری از اقتصاددانان پیامدهای اقتصادی بدی را در نتیجه نکول پیش‌بینی کرده‌اند که می‌تواند شامل کاهش رتبه اعتباری، تأثیر بر استقراض، تأثیر منفی بر دلار، و ویرانی احتمالی در بازارهای مالی، با از دست دادن هزاران شغل، اگر نه میلیون‌ها نفر باشد. – همه به رکود منجر می شود.