راهنمای تشخیص معایب پیستون

در صورتی که روانکار درست و استاندارد و مطلوب موتور را به کار گیری کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا به جهت مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که سبب ساز ساخت تنش شدید در اجزا می‌گردد بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری دوچندان طولانی خواهند داشت. کارگزاری حلقه روغنی در جهت غلط زاویه پخی (رو به حلقه فشاری) می­تواند سبب ساز بالا رفتن مصرف روغن شود. این همینطور به خاطر خواص گوه ای هندسه رینگ سبب می­شود توزیع روغن در کل کورس حرکت این قطعه به شکل بهینه صورت پذیرد. رخنه ها یا شکاف هایی در مرکز شعاعی رینگ قرر دارا هستند که جریان آزادانه روغن به سمت مخزن روغن را ممکن می­سازند. پس از این سطح بر روی اکثری از پیستون ها را کلیدی لایه ظرافت از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند . چدن به راحتی دارای جداره سیلندر آب بندی میشوند. به جهت داشتن بهترین میزان لقی در بین پیستون و سیلندر می بایست به دستورالعمل سارنده و دفترچه تعمیراتی آن مراجعه کرد. به جهت خودداری از پیدایش همین مشکل باید یاتاقان سر بزرگ شاتون را هر گاه که موتور گشوده می شود مورد باز‌نگری و ترازو گیری قرار گیرد و میزان لقی یا همان clearance آن آیتم میزان گیری قرار گیرد به جهت همین عمل از یک فیلر گیج استفاده می شود که ان را بین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و بررسی کنید که میزان این لقی از میزان مجازی که از طرف تولید کننده در دفترچه تعمیراتی دستگاه دیتا شده است بیشتر نباشد. رینگ های روغنی در دو طرف فنر قرار می­گیرند. بعضی حلقه های روغنی یک تکه از یک فنر بازشو به جهت اعمال فشار مازاد بر روی رینگ این قطعه به کار گیری می­کنند. با فروشگاه لوازم یدکی ماشین سلیم سنتر همپا شوید تا عملکرد حلقه پیستون را به جهت شما تفسیر دهیم. در بخش مربوط به موتور خودرو ، عملکرد و وظیفه پیستون خودرو توضیح داده شد. حلقه پیستون همینطور می­بایست عایق بندی مناسبی نسبت به کناره های شیار حلقه تولید کند. آن‌ها ساختاری مخروطی دارا هستند و برای عایق بندی عمده محفظه احتراق به کارگیری می شوند. هم اکنون بیایید به جهت این پیستون پهن شاتونی بلندتر در نظر بگیریم و جرقهزنی را پاره ای به تاخیر بیاندازیم و موتور خویش را این گونه طراحی کنیم , بعد از آن ببینیم چه میشود ؟ بیشتر این قطعه ها از آلیاژ قالبی یا گرانشی آلومینیوم ساخته می­شوند. رینگ وایپر که گاه حلقه پاک کن، رینگ ناپیر، یا حلقه فشاری زاپاس نیز نامیده می­شود، دومین رینگ بعد از تاج پیستون است. در همین طرز به جهت کنترل نمودن انبساط پیستون بر اثر حرارت یک سری شکافهای عمودی و افقی و یا این که فرو رفتگیهایی در بدنه پیستون تولید میگردد. بیایید باهم ببینیم که چه پیستونی به جهت طراحی ما خوبتر است ؟ چنانچه شما هر گونه سوالی در رابطه کلیدی کجا و روش استفاده از پیستون زانتیا ۲۰۰۰ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.