رهبران المپیک با پیشرفت واکسن های COVID-19 امید به بازی های امن توکیو را با طرفداران خود افزایش می دهند

کمیته بین المللی المپیک با تشویق از پیشرفت این هفته در یافتن واکسن COVID-19 و برپایی رویدادهای ورزشی در ژاپن ، “هر روز بیشتر اعتماد به نفس می یابد” که بازی های المپیک سال آینده توکیو می تواند طرفداران خود را در این مکان داشته باشد.

پس از یک سال به تعویق افتادن بازی های تابستانی 2020 ، IOC برای آزمایش سریع COVID-19 و واکسن ها اطمینان حاصل کرده است که بزرگترین رویداد ورزشی جهان از 23 ژوئیه برگزار می شود.

اخبار شرکت دارویی Pfizer در روز دوشنبه درباره آزمایش های امیدوار کننده واکسن آن پس از برگزاری توکیو در یک مسابقه بین المللی ژیمناستیک در آخر هفته برگزار شد.

“با دیدن متفاوت [event] توماس باخ ، رئیس IOC ، گفت: “با انجام آزمایشات در ژاپن ، ما می توانیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم که تعداد تماشاگران منطقی و همچنین در مکانهای المپیک را خواهیم داشت.”

باخ در پاسخ به این س ifال که آیا IOC می تواند خود تلاش کند دوز واکسن را برای شرکت کنندگان در المپیک بدست آورد ، باخ گفت که تماس با سازمان بهداشت جهانی و “تعدادی از تولیدکنندگان” ادامه دارد.

وی گفت: “گزینه های مختلفی در دست بررسی است که چگونه می توان واکسن ها را در دسترس قرار داد.”

با این حال ، وی گفت که ورزشکاران نباید در اولویت اول جهان قرار گیرند.

باخ گفت: “اولین موج واکسیناسیون … باید برای افراد نیازمند ، برای گروه های پرخطر ، برای پرستاران ، برای پزشکان پزشکی و برای همه کسانی باشد که جوامع ما را زنده نگه می دارند.”

رهبر IOC گفت که از زمان تصمیم به تعویق انداختن در ماه مارس ، هفته آینده برای اولین بازدید به توکیو می رود و حزب المپیک در حال سفر یک دوره قرنطینه را برای آماده سازی آغاز کرده است.

در پاسخ به این س askedال که باخ در مورد احتمال لغو بازی های المپیک مورد بحث قرار گرفت ، باخ “نه” را قطعی اعلام کرد.