رهبر هنگ کنگ گفت: بازیابی “سیستم سیاسی از هرج و مرج” در اولویت است

اولویت دولت هنگ کنگ “بازگرداندن سیستم سیاسی از هرج و مرج است” ، رئیس اجرایی کری لام روز چهارشنبه در خط مشی سالانه خود گفت ، که اقدامات برجسته ای برای تقویت اقتصاد یا کاهش بحران مسکن انجام نداد.

سخنرانی طولانی مدت لام در قانونگذار شهر نیمه مستقل بیش از یک ماه به تأخیر افتاد تا بتواند سفر پررنگ وی به پکن را برای گفتگو در مورد چگونگی کمک چین به بهبود اقتصادی مرکز مالی انجام دهد.

اما پس از ذکر مختصر شهر ، در تلاش برای ادغام بیشتر منطقه خلیج بزرگ ، منطقه ای که شامل هنگ کنگ ، ماکائو و 9 شهر در استان گوانگدونگ چین است ، کمک خواهد کرد ، وی بخش عمده ای از آدرس خود را صرف نیاز به برقراری نظم و محافظت از امنیت ملی چین.

نقش دولت مرکزی در مستعمره سابق انگلیس ، به ویژه با وضع قانون امنیتی در ماه ژوئن پس از ماه ها اعتراض به دموکراسی خواهی – شدیدترین در دهه های گذشته – در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

لام گفت: “در حدود یک سال گذشته ، هنگ کنگ شدیدترین چالش های سیاسی را از زمان بازگشت به سرزمین مادری تجربه کرده است.” “یکی از اولویت های فوری ما بازگرداندن نظم قانون اساسی و سیستم سیاسی از هرج و مرج است.”

نمایندگان حامی دموکراسی در هنگ کنگ در تاریخ 11 نوامبر در شورای قانونگذاری در هنگ کنگ عکس گرفتند. نمایندگان مجلس به دنبال اقدام دولت این شهر برای رد صلاحیت چهار قانونگذار طرفدار دموکراسی ، دسته جمعی استعفا دادند. (وینسان یو / آسوشیتدپرس)

وی دولت ها و مجالس قانونگذاری خارجی را به مداخله روزافزون در امور هنگ کنگ متهم کرد که به گفته وی امور داخلی چین است و اقدامات آنها امنیت ملی را به خطر می اندازد.

“رشد اخلاقی” جوانی را توسعه دهید

لام گفت که دولت لایحه ای را برای “افزایش سوگند” توسط کارمندان دولت و انجام آموزش عمومی گسترده “برای افزایش درک از قانون قانون” ارائه خواهد کرد.

دولت برنامه هایی را برای آموزش جوانان هنگ كنگ ، كه در خط مقدم تظاهرات سال گذشته بودند ، در مورد احترام به پرچم ملی چین و سرود آن آغاز خواهد كرد.

لام در مورد اولویت بندی “رشد اخلاقی” جوانان و تقویت “احساس هویت ملی آنها و آگاهی از امنیت ملی” به طور طولانی صحبت کرد.

اعتراضات سال گذشته تا حدودی ناشی از ترس در هنگ کنگ بود مبنی بر اینکه دولت مرکزی در هنگام بازگشت این شهر به دولت چین در سال 1997 تحت فرمول “یک کشور ، دو سیستم” ، آزادی های اعطا شده را سلب می کند.

لام ، کمترین محبوبترین رهبر شهر از زمان واگذاری ، سال گذشته پس از آنکه برخی از نمایندگان مخالف جلسه قانونگذاری را به هم زدند ، سخنرانی سالانه سیاست خود را از طریق ویدئو ارائه داد ، زیرا او شروع به سخنرانی کرد.

پس از رد صلاحیت چهار همکارشان پس از رد صلاحیت پارلمان چین به مقامات شهرستانی برای برکناری نمایندگان بدون نظارت دادگاه ، او امسال با هیچ مخالفتی روبرو نشد.

اعتراضات و بعداً شیوع ویروس کرونا ویروس ویروس کرونا ویرانگر اقتصاد شهر بوده است ، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) سال 6.1 درصد منقبض شود.